favorites basket
user
Наука9 септември 2013

Сугестопедията и децата

Център по класическа сугестопедия „Вихровения“ предлага първата сугестопедична занималня

o Истина ли е, че децата могат да се научат да четат, без да е необходимо да учат буква по буква бавно и мъчително?
o Истина ли е, че децата в първи клас могат да се научат да събират и изваждат числа до 100 или да умножават и делят само за 2 седмици?
o Истина ли е, че децата могат да бъдат ограмотени, без да е необходимо да пишат домашни с часове и това да отнема от тяхното време за игри?
o Истина ли е, че всяко дете има скрити възможности, таланти и неограничен потенциал?

Да, всичко това е истина, която е доказана  чрез метода на обучение, наречен сугестопедия!

Още от водещата тема в Септемврийския брой на Списание 8 - четете тук.

От какво зависи обаче целият този успех? От личността на учителите, от техните умения, от тяхната любов, от техния начин на възприемане на света.

Сугестопедичният метод за преподаване на деца има за цел и успешно успява да стимулира психичното развитие, да повиши знанията и желанието за нови такива, да ускори във времето паметовите възможности, да превърне учебния процес в една забавна и весела игра, в която децата не се чувстват измъчени, а напротив – зареждат се с нови сили. 
Сугестопедичните уроци представляват един естествен начин на обучение, наподобяващ развитието от  ранните детски години, когато детето открива света с помощта на своите родители. Така както всяка майка е убедена, че нейното дете е най-прекрасното на света, така и всеки сугестопедагог е убеден, че неговите ученици имат неограничен потенциал да възприемат и научават все повече и повече. 

Сериозни постижения отбелязаха учителите и учениците в първата сугестопедична занималня в София в Център по класическа сугестопедия „Вихровения", която отвори врати през изминалата учебна 2012-2013 година. Пионерската група от първокласници потвърди отново, че методът на сугестопедията е високо ефективен при усвояване на учебния материал, при това с удоволствие и радост.

„Обучавайки се по метода на проф. Лозанов децата се ограмотиха много по-рано, започнаха да четат още през първите месеци. Събират и изваждат трицифрени числа и имат понятие за умножението на цифрите, а за сравнение обикновено в първи клас децата учат да смятат само до 20." Това споделя началният сугестопедагог Катерина Димитрова от Център по класическа сугестопедия „Вихровения".

Освен че лесно усвояват многократно увеличен материал, децата в сугестопедичната занималня развиват много други качества като висока мотивация и желание да опознават света и силна любознателност. Групата е много сплотена, всички са приятели и си помагат, а атмосферата е хармонична. Децата растат като свободни личности без да развиват тревожност и смело разгръщат творческите си способности.

„Учениците, участвали в сугестопедичните уроци, които проведохме, постигнаха забележителен напредък, като увеличиха многократно своите знания по материала, който изучават в училище, повишиха своите оценки, развиха нови интереси и, най-вече, започнаха да обичат предметите,  в които срещаха трудности. Намалиха тревожността си и станаха по-уверени в знанията си.", твърди Дора Давидова, сугестопедагог в сугестопедичната занималня за деца от 1 до 4-ти клас.

Всички учители сугестопедагози са единодушни, че методът сугестопедия си струва да се използва и в държавните училища, където мнозинството от децата прекарват голяма част от своето време. И тук в подкрепа можем да си припомним мнението на бащата на сугестопедията - проф. д-р Георги Лозанов по този въпрос, че „това, което е необходимо да се промени в образователната система, е учителската душа!"

За повече информация: сайта на „Вихровения"
ПОДКРЕПИ НИ

Абонирай се за нашия бюлетин

Не забравяй да се абонираш за нашия бюлетин, който ще те уведомява за активни промоции, нови продукти и случващото се при нас.