Здрачът е пукнатината между световете. Това е вратата към неизвестното.
98 г. от рождението на Карлос Кастанеда
Дон Хуан, худ. Джейкъб Уейн Брайнър, Wikimedia Commons
- Има много неща, които един воин може да направи в определени моменти и които биха му се сторили луди допреди няколко години. Самите тези неща не се промениха. Представата му за себе си се промени. Това, което беше невъзможно тогава, сега стана напълно възможно.
- Ключът към шаманизма е промяната на нашата представа за света. Спирането на вътрешния диалог е единственият начин да се постигне това. Всичко друго са само приказки. Нищо, което правите, освен да спрете вътрешния си диалог, няма да промени нищо във вас или в представата ви за света.
- Воинът приема съдбата си, каквато и да е тя, и я приема с абсолютно смирение. Смирено се приема такъв, какъвто е, но не като повод за съжаление, а като живо предизвикателство.
- Хората около нас са черни магьосници. И този, който е с тях, също е черен магьосник. Помислете за това за секунда. Можете ли да се отклоните от пътя, който вашите близки са ви начертали? Не. Вашите мисли и действия са завинаги записани в тяхната терминология. Това е робство. Воинът, от друга страна, е свободен от всичко това. Свободата има цена, но цената не е невъзможна.
- Воинът се смята за вече мъртъв, така че няма какво да губи. Най-лошото вече му се е случило, затова е ясен и спокоен.
- Всеки път, когато вътрешният диалог спре, светът се разрушава и непознати аспекти от самите нас излизат на повърхността, сякаш преди това са били държани под интензивната защита на думите ни.
- „Това е слабата страна на думите“, каза той насърчително. „Те ни карат да се чувстваме осъзнати, но когато се обърнем, за да погледнем света, те винаги ни предават и ние се връщаме да гледаме на света както обикновено, без никакво просветление. Следователно магьосникът предпочита да действа, отколкото да говори. В резултат на това той получава ново описание на света, в който разговорите не са толкова важни, а новите действия имат нови отражения.
- Самоувереността на един воин и самоувереността на обикновения човек са две различни неща. Обикновеният човек търси признание в очите на другите, наричайки това самочувствие. Воинът търси съвършенството в собствените си очи и го нарича смирение. Обикновеният човек се вкопчва в околните, но воинът разчита само на себе си. Изглежда, че гоните дъгите, вместо да се стремите към смирението на воин. Разликата между тези понятия е огромна. Прекалената самоувереност означава, че знаете нещо със сигурност. Смирението на воина е безупречност в действията и чувствата.
- След като се е научил да сънува двойника, азът пристига на този странен кръстопът и идва момент, в който човек осъзнава, че двойникът е този, който сънува себе си.
- Тази скала, на която седим, е скала, защото бяхме принудени да й обърнем внимание
- Тялото трябва да бъде самото съвършенство, преди волята да стане функционираща единица.
- Ти си такъв, какъвто си, защото си казваш, че си такъв.
- Да умреш с въодушевление е скапан начин да умреш... Воинът умира по трудния начин. Смъртта му трябва да се бори, за да го вземе. Един воин не се отдава на това.
- Воинът не можеше да избегне болката и мъката, а само да им се отдаде.
- Само като воин човек може да устои на пътя на знанието. Един воин не може да се оплаква или да съжалява за нещо. Животът му е безкрайно предизвикателство, а предизвикателствата не могат да бъдат добри или лоши. Предизвикателствата са просто предизвикателства.
- Основната разлика между обикновения човек и воина е, че воинът приема всичко като предизвикателство, докато обикновеният човек приема всичко като благословия или проклятие.
- Здрачът е пукнатината между световете. Това е вратата към неизвестното.
- Казвате, че имате нужда от помощ. Помощ за какво? Имате всичко необходимо за екстравагантното пътуване, което е вашият живот.
- Воините не печелят победи като удрят главите си в стените, а като изпреварват стените. Воините прескачат стени, не ги събарят.
Още по темата:
Картини излизат от рамките си и оживяват в Лондон
Посетителите на четири галерии стават част от сюжета на 42 световноизвестни платна
Ако всички спазваха десетте божи заповеди, войните щяха да секнат на мига
В памет на големия български писател Алек Попов
Съществуват ли невидими хора? Според науката не, според късото кино – да.
Вижте новия подбор на „Кинематограф“ и може да спечелите брой на Списание 8
Музеят Ел Прадо променя текстовете, описващи картините
Целта е да не се засягат хората с увреждания
В семейния живот главното е търпението. Любовта не може да продължи дълго.
Велики мисли на Антон Павлович Чехов
„Зима“ – късометражна песен за сняг и лед
Кинематограф ни повежда на кино пътешествие сред студовете на планетата
Няма такова нещо като прошка, хората просто имат къса памет
Тайните истини на вселената според „истинския детектив“ Ръст Коул
Нас ще ни погуби свободата, която разрешаваме на другите и на себе си
103 години от рождението на един от най-големите следвоенни писатели – Фридрих Дюренмат
Любовта започва с големи чувства и завършва с дребни кавги
Андре Мороа: „Животът е кратък – това е разбираемо, но в сравнение с кое?“
Белведере показва онлайн 626 изложби от последните 100 години
Всяка експозиция от сега нататък ще бъде включена във виртуалната хроника
Повей, буйни мой ветре и всяка болка в нас с обич разпилей
Преди 52 години си отива от този свят незабравимата Паша Христова
До 7 януари е изложбата на Златю Бояджиев в Двореца
12 зали представят творбите на големия български художник
За първи път в България: Мюзикълът „Звукът на музиката“ на сцената на Софийската опера
Премиерата е на 9 януари 2024 г., следващите спектакли са на 10,16, 17, 30 и 31 януари
Литературната награда „Хеликон“ тази година бе присъдена на Теодора Димова
Отличието е за романа на известната ни писателка „Не ви познавам“