
Всичко започва през 2009 г.
От юли 2013 г. до септември 2014 г. приходите се прехвърлят към организацията The Nature Conservancy, която има за цел да засади 1 милион дървета в Бразилската атлантическа гора.
Екозия срещу Гугъл?
Трудно е да се представим, че има по-добра търсачка от добрия стар „чичко Гугъл", но Екозия също разполага с някои предимства освен засаждането на дървета, разбира се. Браузърът предлага на потребителите нещо, наречено „пряк път”. „Прекият път” си служи с хаштази и съкращенията на най-използваните сайтове за момента. Например #g , написан в търсачката на Екозия, ни отвежда директно в Гугъл; #fb служи за фейсбук; #yt за YouTube и т.н.
Относно всичко останало, търсачката се справя доста добре - има калкулатор за размери (превръщане на сантиметри в инчове например), изображенията могат да бъдат ограничени, навигацията ни отпраща директно в Гъгул Мапс. Можем да намерим много информация – например търсене на „Списание 8” (точната фраза) в Гугъл извежда 46 900 резултата, а Екозия – 29 700. Не е зле, нали?
Потребителите
Политиката на компанията относно потребителите е напълно стандартна и дори има няколко предимства пред тази на Гугъл. Екозия не създава профили, базирани на търсенията ни. Всъщност всички „търсещи” акаунти стават анонимни за седмица. Не продава данните от търсенията ни на други компании с цел реклама и не е нужна навигация за оптимизиране на услугите към потребителите.
Истински дървета
Доказателствата за засадените дървета, фирмата предлага под формата на снимков материал и финансови отчети. Питер - главният служител по залесяване на Екозия, се старае да качва всякакви снимки от командировките си в Туитър. Също така компанията изисква снимки от всичките си съдружници, като доказателства, че дърветата са засадени, истински и се отглеждат. Дори използват сателитни фотографии, за да следят цялостното развитие на проектите си. Комуникацията с хората, помогнали за залесяването на определени местности, също е от голяма важност за сайта и неговия създател. От Перу до Испания, можем да видим от първо лице ефектът от усилията на Екозия в техния ю туб канал.
Тъй като инициативата на търсачката не е просто да засади дърветата, а също да го отгледа, тя счита едно дърво за „успешно посадено”, ако е оцеляло за повече от три години. До момента Екозия финансира залесяването в следните държави: Перу, Бразилия, Мадагаскар, Никарагуа, Хаити, Колумбия, Испания, Мароко, Сенегал, Буркина Фасо, Гана, Етиопия, Уганда, Кения, Танзания и Индонезия.
Въпреки скромните си 8 милиона потребители, сайтът бързо се разраства. Фирмата е засадила над 66 милиона дървета. Според учените, точният брой дървета, които трябва да засадим, за да предотвратим ефектите на глобалното затопляне, е 1,5 трилиона. Човекът е търсещо същество, а вече може да е търсещо същество, което засажда дървета, докато използва услугите на Ecosia.org.