Храна за щастиеЕлена Терзиева / 08 януари 2019

Следпразнично прочистване - освободи се от натрупаното

Лек и приятен режим за изчистване през зимните месеци

Следпразнично прочистване - освободи се от натрупаното
Постите свършиха едва преди броени дни, но дори и да сте ги пропуснали, най-вероятно отново чувствате нуждата от пречистване, след обилните празнични трапези. Трудно се устоява на изкушенията, които ни предлага празничното меню около Коледа и Нова година. И понеже зимата не е най-подходящото време за тотална детоксикация, все пак ви предлагам един лек и приятен режим за изчистване, от който ще ви стане по-леко. 

Ето ги и стъпките: 
1.Изключете от менюто си всички тежки и вредни продукти: алкохол, цигари, газирани напитки, натурални сокове, пържено и мазно, тежки меса, колбаси, тестени изделия, сладки храни, осолени храни, пакетирани и консервирани храни. 

2.Постарайте се да пиете, колкото може повече вода (чиста вода, изворна или трапезна): препоръчителната доза е 30-40 мл. на кг тегло за деня, но ако изпиете и повече, ще е още по-добре. За някои през зимата може да е трудно да изпиват толкова вода, но все пак се постарайте, като държите шишето с водата винаги до себе си и гледайте да не е студена и да е приятна за пиене. Още по-добре е, ако към водата добавите български зеолит на гранули. 

3.Освен водата, включете и други прочистващи течности: билкови чайове, включително и зелен чай (по 1-2 чаши на ден), прясно изцедени сокове (плодови и зеленчукови) по 1-2 чаши на ден, кисело мляко, кефир или айран. 

4.Хранете се по 4-5 пъти на ден в малки количества: в менюто е добре да преобладава натуралната храна, която е подходяща за зимата. Такива са сурови семена и ядки, домашно приготвено кисело зеле (вкл. и чорбата), домашни не мариновани туршии (с дива ферментация), чисто свежо месо, варива, зърнени и бобови култури, бульони и супи, хляб с квас, сезонни плодове (лимони, портокали, грейпфрут, мандарини, райска ябълка, тиква, ябълки) и зеленчуци (моркови, цвекло, ряпа, пащърнак, сладък картоф, авокадо).

5.Закусвайте смути или плодове през този период: смутито е плодов хранителен шейк, който съдържа и семена, ядки, трици, кълнове, зеленолистни и др. съставки, богати на хранителни вещества, които имат изчистващо действие. Рецепти можете да намерите най-разнообразни в интернет, а става бързо и е много вкусно. 

6.Изтривайте добре тялото си с натурална гъба: през кожата също се изчистваме и много ще й помогнем, ако свалим слоя с мъртви клетки. Можете да направите и естествен пилинг с кафе, соли или натурални продукти. 

7.Правете си сауна или парна баня 1-2 пъти в седмицата: това е едно много мощно средство за прочистване, особено подходящо за зимния период. Затопля и отпуска, а едновременно с това ще ви освободи от стреса и токсините. 

8.Ако сте се натоварили психически от разнообразните емоции по празниците, намерете своя начин за релаксация и медитация всеки ден поне по веднъж за 15-20 мин. Може да слушате приятна музика и да се откъснете от ежедневието, да се отпуснете в топла вана, да слушате водена медитация или да се разходите сред природата. Чистият въздух и правилното дълбоко дишане също спомагат за изчистването на организма. 

9.Движете се: движението стимулира изгарянето на калории и изчистването на организма. Разходка около 1 час на ден, упражнения, йога, чи-гун или фитнес са идеални начини да раздвижите тялото си и да го тонизирате.
Ако имате нужда от индивидуален съвет или индивидуална прочистваща програма по стъпки и дни, както и при всякакви други въпроси, пишете ми или ми се обадете, чрез контактите по-долу. 
А ако тази информация ви е била полезна, споделете я с ваши приятели! Нека им бъде полезно и на тях!
Пожелавам ви здраве през 2019-та година, хармония, любов, щастие и мир! 

Елена Терзиева, нутриционист 
тел. 0889901660
elena@elenaterzieva.com 
www.elenaterzieva.com
Месоядството – какво представлява тази екстремна диета Храна за щастие

Месоядството – какво представлява тази екстремна диета

Пълната противоположност на веганството има много привърженици

Става ли по-здраво сърцето от грах и боб? Храна за щастие

Става ли по-здраво сърцето от грах и боб?

Бобовите храни са полезни, защото са богати на фибри, протеини и микроелементи

Кето диета при болестта на Хашимото и хипотиреоидизъм Храна за щастие

Кето диета при болестта на Хашимото и хипотиреоидизъм

Трябва да се избягват храни, в които има глутен, а в някои случаи дори яйца, ядки и тъмнолистни зеленчуци

Някои хора са генетично обременени да мразят вкуса на зеленчуците Храна за щастие

Някои хора са генетично обременени да мразят вкуса на зеленчуците

За тях броколите, зелето, карфиолът са доста по-горчиви

„Заредете се” с подходящия вид магнезий за здраве Храна за щастие

„Заредете се" с подходящия вид магнезий за здраве

Този полезен минерал липсва в организма на повечето хора

Безценното зеле Храна за щастие

Безценното зеле

Къдравият зеленчук е естествен лек за много болести

Интересуваш ли се от здравословно хранене? Храна за щастие

Интересуваш ли се от здравословно хранене?

Кратка анкета за храненето и грижата за здравето от Ancestral Superfoods

8 ползи от ябълковия оцет за здравето Храна за щастие

8 ползи от ябълковия оцет за здравето

Киселата напитка помага да отслабнете, намалява холестерола, понижава нивата на кръвната захар

Космическо преживяване и необятна вселена от вкусове Храна за щастие

Космическо преживяване и необятна вселена от вкусове

„Космос“ е не просто ресторант, а място с кауза

Грижа за здравето с ферментирали храни Храна за щастие

Грижа за здравето с ферментирали храни

Те са богати на полезни пробиотици и осигуряват по-добро храносмилане и по-силен имунитет

Внимавайте как подслаждате диетите си! Храна за щастие

Внимавайте как подслаждате диетите си!

Прекомерната употреба на фруктоза уврежда черния дроб

По-малко храна и повече движение не е начин за отслабване Храна за щастие

По-малко храна и повече движение не е начин за отслабване

По-добре е да контролираме инсулина, вместо да следим калориите

Цветомира Ванчева: Кулинарството е творческа професия Храна за щастие

Цветомира Ванчева: Кулинарството е творческа професия

Главният готвач на Red Coral издава тайни от кухнята

Как да се храним при синдром на раздразненото черво (IBS) Храна за щастие

Как да се храним при синдром на раздразненото черво (IBS)

Най-честата причина за появата на това заболяване е стресът

На кулинарен трекинг в Непал Храна за щастие

На кулинарен трекинг в Непал

В ресторант „Гуркха“ шеф Гунджа ни води из кулинарната и историческа традиция на своята страна

„Clean Еating“ или 10 лесни начина да се храним „чисто“ Храна за щастие

„Clean Еating“ или 10 лесни начина да се храним „чисто“

Непреработените храни са най-полезни за здравето и фигурата