Списание Осем
Абонирай се
за Списание 8

Медитация вкъщи и в класната стая

Когато децата не могат да се фокусират върху учебния материал, решение е дълбокото дишане

Знаете ли как работи медитацията? Мнозина се стряскат от тази дума, а тя означава просто „концентрация“. Изпълнява се чрез съсредоточено внимание върху собственото дишане и подобрява вниманието. Просто, но ефективно.

Някои лесни дихателни упражнения могат да успокоят и вашето дете. Дори да намалят децибелите в голяма класна стая. Опитайте се да практикувате следните упражнения с малчуганите вкъщи! А ако сте учител - защо не и с децата в класа ви? 

Започнете с малко информация по темата, поднесена по забавен начин. Попитайте участниците в упражнението дали знаят какво означава медитация. Обяснете им, че тя не е религиозно обвързана, а целта ѝ е да подобри тонуса на тялото и ума. Покажете примерни видеа, в които деца медитират и споделят впечатленията си. 

След като уверите всички, че упражнението ще продължи не повече от 5 минути, помолете участниците да седнат удобно на земята или на стол и да запазят тишина. Правилната поза е с изправен гръб и отпуснати рамена. Всички заедно затворете очи и се отдайте на бавни, дълбоки вдишвания и издишания. 

За по-лесна концентрация използвайте музика. Винаги можете да опитате да ги напътствате и с думи - с мек, тих глас. 

Когато времето изтече, помолете всички да върнат ума си в стаята. След като отворите очи, обсъдете случилото се. Разберете дали децата намират медитацията за къса или дълга, скучна или интересна. Кажете им, че винаги могат да подобрят концентрацията си дори с 30-секундно бавно и дълбоко дишане със затворени очи. 

Всичко това не се отнася само за най-малките. Минута медитация ще се отрази добре и на вас в стресови моменти, в напрегнати дни или когато търсите решение на проблем. 

ПОДОБНИ СТАТИИ

 

Без паника

Паническото разстройство може да превземе живота ни и да ни изолира от света. Как да не му го позволим повече »

Здраве
 
 
0

Бронирани, за да дишат по-добре?

Костните плочки са помагали на древните животни в освобождаването на CO2 повече »

Наука
 
 
0

Леки вдишвания спасяват от паника

Забравете съвета „Дишай дълбоко!“ при нервен срив повече »

Здраве
 
 
0
Разплащателни карти
Защита за онлай разплащане