Храна за щастие12 февруари 2020

„Засега по-здравословна храна от житото няма"

Време е за диетата, завещана ни от Учителя Петър Дънов!

снимка: IStock
снимка: IStock
„Засега по-здравословна храна от житото няма. Обаче тъй както днес мелят житото и приготовляват хляба, голяма част от хранителните му вещества се губят. Меленето на житото е човешко изобретение. В бъдещата култура воденици няма да има. Когато житото се мели, голяма част от маслата, както и от хранителните му сокове изчезват. След като смелят житото, турят брашното в чували, дето стои по пет–шест месеца. Това брашно вече не е живо. То е изгубило всякаква жизненост, всякакъв живот от него изчезва.
Житното зрънце съдържа в себе си потенциална енергия, която като влезе в организма на човека ,се превръща в кинетическа.
В житото се крият най-мощните, най-благородните сили на живота.  Житното зърно е емблема на човешката душа."
Петър Дънов

Време е за житна диета! Тя е отлична система за пречистване и обновяване на организма след зимата, дадена от Учителя Петър Дънов. С житния режим изчистваме тялото си от утайките и наслояванията, натрупани от по-тежките храни на зимните месеци. Прави се през февруари, след фаза пълнолуние, когато започва разсипът на Луната. (Добре е да се започне в сряда, но не по-късно от третия, четвъртия ден след пълнолунието.) 

Житният режим е замислен да бъде провеждан, когато природният годишен цикъл клони към завършек, преди точката на пролетното равноденствие да отбележи началото на астрологичната Нова година – 21-22 март. (Точката на равноденствието е на 21, но в много култури се празнува датата 22, вероятно заради особената нумерологична тежест на това число.) 

Как се прави?
Всеки ден се изяждат 100 грама жито, добре измито и накиснато от предишната вечер във вряла вода и оставено да престои така в термос, или леко сварено от вечерта. Житото трябва да е омекнало, може и разпукнато, но не много сварено. Житото не бива да бъде покълнало. Разпределя се на три порции и се изяжда много бавно, при добро и спокойно дъвкане. Препоръчително е всяка хапка да се дъвче около 100 пъти. Освен житото могат да се приемат по желание до 3 ябълки на ден, до 9 ореха и по 3 лъжици мед.  
Пие се обилно вода, без ограничения, не по-малко от 1,5 литра дневно. Най-добре е да е топла и преварена, тъй като сама по себе си тя има силно пречистващо и енергизиращо действие.
Житният режим трае 10 дни.
 
На десетия ден се отпоства с „ангелска супа"
В литър и половина леко подсолена вода се варят 3 средно големи  картофа, накрaя се прибавят няколко стръка нарязан магданоз.  Това е храната за деня, евентуално и за следващия ден. Постепенно се преминава към нормално хранене, като в следващите дни се включват най-напред плодове, леки растителни храни без подправки, хляб и менюто се разширява всеки ден.
По време на поста човек трябва да запази бодър дух и радостно разположение, да мисли съзнателно за обновлението на организма си. Ако се почувства физическо или психическо неразположение, най-добре е постът да се прекрати. 

Обикновено на втория или третия ден се преминава през „лечебна криза" 
- може да се появи главоболие, чувство на глад, раздразнителност и др. Оплакванията би трябвало да преминат, като се изпият една–две чаши гореща преварена вода и се вземе малко мед и орехи. В никакъв случай не бива да се стига до усещането за мъчение по време на житния режим. Понякога е по-добре той да бъде по-кратък, но да бъде съпътстван с лекота и радост.

Защо жито?
Житото е най-пълноценната храна, с неговата поява е започнала еволюцията в човешкия род, обяснява Учителя. 
Известно е, че пшеничните зърна са източник на две субстанции, на които в последните години се отдава голямо значение, това са фибрите и антиоксидантите, на първо място коензим Q10. Фибрите са полезни за очистването на храносмилателната система и оптималното функциониране на червата. Антиоксидантите предпазват организма от свободните радикали, които увреждат клетките, допринасят за стареенето и развиването на ракови заболявания.

Житното зърно се състои от обвивка, ендосперм и житен зародиш. Обвивката, люспата е богата на много минерали и витамини. В зародиша също се съдържат в концентриран вид витамин Е, магнезий, фосфор, тиамин (витамин Б1), цинк. 

При меленето на житото обаче люспата и зародишът се отстраняват и остава само ендоспермът. Той се състои главно от въглехидрати и белтъчини и почти не съдържа гореизброените съставки. 
Смляно и термично обработено, зърното губи и жизнената си енергия, енергията на живота и растежа, известна в различните религии, като ци, прана и др. Затова е изключително полезно житото да се консумира прясно, като предложеният режим да се осъществи през февруари. 
Всеки, който е направил препоръчвания житен режим, може да потвърди пречистващото му  и същевременно тонизиращо въздействие. След диетата човек се чувства по-млад, изпълнен с жизнени сили. 

100 г пшеница съдържат: 
Белтъци – 12,1 г
Въглехидрати – 69,1 г
Мазнини – 1,7 г
Целулоза – 2 г
Калории – 349

Витамини и минерали в мг :
Витамин В1 – 0,48
Витамин В2 – 0,14
Витамин РР – 5,10
Витамин Е – 3,20
Натрий – 7,8
Калций – 43,7
Желязо – 3,3
Калий – 502
Магнезий – 173,0
Фосфор – 406,0


Една седмица фаст фуд и губим контрола над преяждането Храна за щастие

Една седмица фаст фуд и губим контрола над преяждането

След 7 дни с мазнини и захар, мозъкът се представя зле на тестове за памет

Перфектната закуска Храна за щастие

Перфектната закуска

Орехи – за изобилие от здравословни бактерии в червата и здраво сърце

Перфекционизъм в чаша Храна за щастие

Перфекционизъм в чаша

Добре дошли в дома на виното„Златен Рожен“ - 14-16 февруари

Пиенето на чай подобрява дейността на мозъка Храна за щастие

Пиенето на чай подобрява дейността на мозъка

Няколко чаши седмично от напитката удължават живота

Кетодиетата е полезна за кратки периоди Храна за щастие

Кетодиетата е полезна за кратки периоди

Опити с мишки сочат, че те почват да ядат повече мазнини, отколкото могат да изгорят и затлъстяват

Да се влюбиш във виното Храна за щастие

Да се влюбиш във виното

Ресторант GRAPHITE - пространство, което вдъхновява

Мляко с 8 пробиотика! Храна за щастие

Мляко с 8 пробиотика!

Киселото мляко на „Опицвет“ носи вкуса на детството, защото кравите им се хранят с органични храни, закваските са 100% български и няма Е-та

Как да удължим живота си Храна за щастие

Как да удължим живота си

През последните години коензимът НАД+ стана популярен като мощна добавка против стареене

Кетодиетата може да развали зъбите Храна за щастие

Кетодиетата може да развали зъбите

Как да регулираме рН нивото в устата ни

Химия на чувствата и емоциите Храна за щастие

Химия на чувствата и емоциите

Нека поемем контрола им в свои ръце

Люта храна = по-дълъг живот Храна за щастие

Люта храна = по-дълъг живот

Хората, които редовно ядат люти чушки, могат да намалят риска от ранна смърт с 23%

Как да излъжем организма си, за да хапнем обилно по празниците Храна за щастие

Как да излъжем организма си, за да хапнем обилно по празниците

Не се лишаваме от нищо, ядем много и не качваме килограми? Възможно е.

Месоядството – какво представлява тази екстремна диета Храна за щастие

Месоядството – какво представлява тази екстремна диета

Пълната противоположност на веганството има много привърженици

Става ли по-здраво сърцето от грах и боб? Храна за щастие

Става ли по-здраво сърцето от грах и боб?

Бобовите храни са полезни, защото са богати на фибри, протеини и микроелементи

Кетодиета при болестта на Хашимото и хипотиреоидизъм Храна за щастие

Кетодиета при болестта на Хашимото и хипотиреоидизъм

Трябва да се избягват храни, в които има глутен, а в някои случаи дори яйца, ядки и тъмнолистни зеленчуци