Високотехнологични очила обещават да направят театралното изкуство достъпно за чужденците. Устройството работи, като прожектира субтитри на съответния език в реално време, като размерът и разположението им могат да се контролират според предпочитанията. Демонстрация на революционното устройство бе направена на три езика – английски, френски и китайски, на представлението „Крал Лир" в Папския дворец в Авиньон, Франция.
Умните очила са разработка на инженерната компанията Атос в партньорство с френската културна организация Theatre in Paris.
„Очилата са прозрачни, но в тях има малък модул, който сякаш плава пред очите ви и прожектира текст, който само вие виждате", обяснява президентът на Theatre in Paris Карл де Понсен. Създателите вече са започнали да рекламират устройството през театри и арторганизации по света. Особен интерес представляват „вибриращите театрални сцени" в Лондон и Ню Йорк, където очилата ще влязат в употреба до една година.

„Имаме големи амбиции, защото очилата могат да се използват веднага. Преди да могат да се адаптират за многобройни групи чужденци обаче, все още има проблеми, които трябва да отстраним," допълва Де Понсен.
За следващото издание на фестивала в Авиньон, Атос и Theatre in Paris обещават дори нещо повече: посетителите ще могат да преживеят спектаклите и чрез наслагване на 3D анимация, виртуален дъжд и добавени през очилата декори.
Умните очила са разработка на инженерната компанията Атос в партньорство с френската културна организация Theatre in Paris.
„Очилата са прозрачни, но в тях има малък модул, който сякаш плава пред очите ви и прожектира текст, който само вие виждате", обяснява президентът на Theatre in Paris Карл де Понсен. Създателите вече са започнали да рекламират устройството през театри и арторганизации по света. Особен интерес представляват „вибриращите театрални сцени" в Лондон и Ню Йорк, където очилата ще влязат в употреба до една година.

„Имаме големи амбиции, защото очилата могат да се използват веднага. Преди да могат да се адаптират за многобройни групи чужденци обаче, все още има проблеми, които трябва да отстраним," допълва Де Понсен.
За следващото издание на фестивала в Авиньон, Атос и Theatre in Paris обещават дори нещо повече: посетителите ще могат да преживеят спектаклите и чрез наслагване на 3D анимация, виртуален дъжд и добавени през очилата декори.