Много хора се оплакват от рекламите, считайки ги за досаден начин компаниите буквално да претъпкват ежедневието ни с нови продукти и услуги, но те не са само това.
Подбраният списък от реклами, които ще видите, са чудесен пример за това как те могат да се превърнат в мощно средство за въплъщаване на социални послания.
Да обърнем знака минус
Добре направената реклама е тази, която грабва вниманието и остава в паметта ви дълго, след като сте я видели. Точно това са оръжията, от които голяма част от обществените каузи се нуждаят, за да бъдат наистина ефективни. Да накараш хората да се замислят и разтревожат относно различни социални и екологични проблеми, е важна стъпка за пробуждане на общественото внимание и отговорност, както и най-верния път към значими промени.
Някои от публикуваните реклами са всъщност комерсиални, но въпреки това със социален принос. Хубаво е да се види, че големи и влиятелни компании също подкрепят обществени и еко събития и продукти.
Факти + Х = въздействие
За да постигне своята пълна ефективност, за добрата реклама не е достатъчно просто да посочи фактите. Коя е липсващата величина, която гарантира рекламния ефект? Разбира се, емоциите.
Ефективната реклама трябва да достигне до емоциите на зрителя. Според много психологични проучвания емоционалните спомени остават много по-дълго в паметта ни, отколкото тези без емоционално насищане.
Според "бащата на рекламата" Дейвид Огилви и неговия съвременник Хоуард Госаджи "рекламата оправдава своето съществуване, когато е използвана в полза на обществото - тя е твърде силно оръжие, за да бъде използвана само за комерсиални цели."
Ние подкрепяме изказването и затова споделяме с вас този лист от реклами със социални послания.
"Жертвите на издевателства са хора като теб и мен."

Рекламна агенция: Advico Y&R, Цюрих, Швейцария
"Спри насилието! Не карай пиян!"

Рекламна агенция: Terremoto Propaganda, Бразилия
Преждевременният край в любимия роман: "Ако пушиш, според статистиката твоята история ще приключи 15% по-рано от предвиденото."

Рекламна агенция: Iris, Лондон, Великобритания. Даден е и телефон за помощ на зависимите.
Световен фонд за защита на природата (WWF): "Страшно. По-страшно."

Рекламна агенция: DDB&CO., Истанбул, Турция
"Цветът на кожата ти не бива да предопределя съдбата ти."

Рекламна агенция: DDB&CO., Истанбул, Турция
"Изсичането на горите продължава с разлистването на следващата страница."

Рекламна агенция: LINKSUS, Бейджин, Китай
Отмрази!


Рекламна агенция: Fabrica, Италия
Съобщение от полицейското управление на Елм Гроув: "Бавно е по-добре".
"Пести хартията, спаси планетата!"

Рекламна агенция: Saatchi & Saatchi, Копенхаген, Дания
"Замърсяването на въздуха убива 60 000 души годишно."

"Лайковете не помагат. Стани доброволец! Промени нечий живот!"


Рекламна агенция: Publicis, Сингапур
Опазване на птиците: "Ако не си вдигнеш боклука, те ще го направят вместо теб."

Рекламна агенция: TBWA\Hunt\Lascaris, Йоханесбург, Южна Африка
"Какво виждаме ние, когато пушиш."

Рекламна агенция: JWT, Атланта, САЩ
Лига за защита на животните от насилие: "Това не е футбол."

Рекламна агенция: Lowe Bull, Кейп Таун, Южна Африка
Полицията в Бангалор: "Не говори по време на шофиране!"


Рекламна агенция: Mudra Group, Индия
"Деца войници. Не се случва тук, но се случва сега."

НПО: Amnesty International, арт директор Пиус Уокър, Швейцария
"Цензурата разказва друга история."

Рекламна агенция: Memac Ogilvy & Mather Dubai, Обединени арабски емирства
"Не се разсейвай, докато шофираш. Мисли и за двете страни!"

Рекламна агенция: Red Pepper, Екатеринбург, Русия
"Всеки 60 секунди изчезва по един вид. Всяка минута е от значение."
Застрашената невинност: "Открий къде е педофилът?"


Арт директор: Michael Arguello, Копирайт: Bassam Tariq, Допълнителни благодарности: Jason Musante
"Сексуалните хищници може да се крият в смартфона на детето ви."

Рекламна агенция: Herezie, Париж, Франция
"Пушенето причинява преждевременна старост."

Рекламна агенция: Euro RSCG, Австралия