favorites basket
user
Събития27 юни 2014

Рекламни шамари (част 1)

23 снимки - причини защо рекламите могат да бъдат добри

Много хора се оплакват от рекламите, считайки ги за досаден начин компаниите буквално да претъпкват ежедневието ни с нови продукти и услуги, но те не са само това.

Подбраният списък от реклами, които ще видите, са чудесен пример за това как те могат да се превърнат в мощно средство за въплъщаване на социални послания.

Да обърнем знака минус

Добре направената реклама е тази, която грабва вниманието и остава в паметта ви дълго, след като сте я видели. Точно това са оръжията, от които голяма част от обществените каузи се нуждаят, за да бъдат наистина ефективни. Да накараш хората да се замислят и разтревожат относно различни социални и екологични проблеми, е важна стъпка за пробуждане на общественото внимание и отговорност, както и най-верния път към значими промени.

Някои от публикуваните реклами са всъщност комерсиални, но въпреки това със социален принос. Хубаво е да се види, че големи и влиятелни компании също подкрепят обществени и еко събития и продукти.

Факти + Х = въздействие

За да постигне своята пълна ефективност, за добрата реклама не е достатъчно просто да посочи фактите. Коя е липсващата величина, която гарантира рекламния ефект? Разбира се, емоциите.

Ефективната реклама трябва да достигне до емоциите на зрителя. Според много психологични проучвания емоционалните спомени остават много по-дълго в паметта ни, отколкото тези без емоционално насищане. 

Според "бащата на рекламата" Дейвид Огилви и неговия съвременник Хоуард Госаджи "рекламата оправдава своето съществуване, когато е използвана в полза на обществото - тя е твърде силно оръжие, за да бъде използвана само за комерсиални цели."

Ние подкрепяме изказването и затова споделяме с вас този лист от реклами със социални послания.

"Жертвите на издевателства са хора като теб и мен."

Рекламна агенция: Advico Y&R, Цюрих, Швейцария

"Спри насилието! Не карай пиян!"

Рекламна агенция: Terremoto Propaganda, Бразилия

Преждевременният край в любимия роман: "Ако пушиш, според статистиката твоята история ще приключи 15% по-рано от предвиденото."


Рекламна агенция: Iris, Лондон, Великобритания. Даден е и телефон за помощ на зависимите.


Световен фонд за защита на природата (WWF): "Страшно. По-страшно."


Рекламна агенция: DDB&CO., Истанбул, Турция

"Цветът на кожата ти не бива да предопределя съдбата ти."

Рекламна агенция: DDB&CO., Истанбул, Турция

"Изсичането на горите продължава с разлистването на следващата страница."


Рекламна агенция: LINKSUS, Бейджин, Китай

Отмрази!



Рекламна агенция: Fabrica, Италия

Съобщение от полицейското управление на Елм Гроув: "Бавно е по-добре".


Рекламна агенция: Cramer-Krasselt, Милуоки, САЩ

"Пести хартията, спаси планетата!"


Рекламна агенция:
Saatchi & Saatchi, Копенхаген, Дания

"Замърсяването на въздуха убива 60 000 души годишно."



"Лайковете не помагат. Стани доброволец! Промени нечий живот!"



Рекламна агенция: Publicis, Сингапур


Опазване на птиците: "Ако не си вдигнеш боклука, те ще го направят вместо теб."

Рекламна агенция: TBWA\Hunt\Lascaris, Йоханесбург, Южна Африка

"Какво виждаме ние, когато пушиш."

 

Рекламна агенция: JWT, Атланта, САЩ

Лига за защита на животните от насилие: "Това не е футбол."


Рекламна агенция: Lowe Bull, Кейп Таун, Южна Африка

Полицията в Бангалор: "Не говори по време на шофиране!"



Рекламна агенция: Mudra Group, Индия

"Деца войници. Не се случва тук, но се случва сега."


НПО: Amnesty International, арт директор Пиус Уокър,  Швейцария

"Цензурата разказва друга история."


Рекламна агенция: Memac Ogilvy & Mather Dubai, Обединени арабски емирства

"Не се разсейвай, докато шофираш. Мисли и за двете страни!"


Рекламна агенция: Red Pepper, Екатеринбург, Русия

"Всеки 60 секунди изчезва по един вид. Всяка минута е от значение."

Рекламна агенция: Scholz & Friends, Берлин, Германия

Застрашената невинност: "Открий къде е педофилът?"



Арт директор: Michael Arguello, Копирайт: Bassam Tariq, Допълнителни благодарности: Jason Musante

"Сексуалните хищници може да се крият в смартфона на детето ви."


Рекламна агенция: Herezie, Париж, Франция

"Пушенето причинява преждевременна старост."


Рекламна агенция: Euro RSCG, Австралия
ПОДКРЕПИ НИ

Абонирай се за нашия бюлетин

Не забравяй да се абонираш за нашия бюлетин, който ще те уведомява за активни промоции, нови продукти и случващото се при нас.