Здраве

Спортът – гарантирана превенция срещу депресия

Дори час - два джижение седмично са достатъчни, за да поддържат психичното ни равновесие в баланс

Спортът – гарантирана превенция срещу депресия


Дори два часа активна тренировка на седмица са достатъчни, за да понижат риска от изпадането в клинична депресия. Това показват резултатите на международен изследователски екип, провел най-мащабното до този момент изследване върху връзката между движението и превенцията от депресия. 


Резултатите показват, че и леки дейности като ходене, плуване или каране на колело оказват обозрим ефект. Но спортът ни пази само от депресии, не и от фобии и панически разстройства, пишат учените. Както обикновено при подобни пилотни изследвания, механизмите, поради които активното движение поддържа психическото здраве в баланс, все още предстои да бъдат открити, разбрани и обяснени. Но и това откритие е не малка стъпка напред.
Макар че, за терапевтичния ефект на физическата активност при вече налични депресии се знае по-отдавна и дори се прилага като съпътстваща терапия при клинични случаи, превентивното влияние не беше доказано до този момент.
От резултатите на изследването се разбира, че хора, които имат 

заседнал начин на живот и не спортуват по никакъв начин, са изложени на 44% по-висок риск от депресия, 


в сравнение с тези, които се движат активно поне един до два часа седмично. Зависимостта обаче не е праволинейна, т.е. няма значение дали спортуваме 2 часа или 20 часа седмично, превентивният ефект остава един и същ.
При анализиране на резултатите са взети предвид и изчистени статичстически фактори като възраст, пол, режим на хранене, тютюнопушене и т.н. Също така, странични ефекти като социалните контакти по време на спорт или разходка, които биха могли да обяснят ползотворния ефект върху психическото здраве, се оказват само страничен бонус към ползите от спорта като антидепресант.
Така че, бъдете активни и си взимайте редовно седмичната доза здравословно „хапче” против депресия!

Източник: Körperlich aktive Menschen werden seltener depressiv


Как да имаме силен имунитет Здраве

Как да имаме силен имунитет

Съвети за профилактика и лечение в грипния сезон

Яжте мазнини и отслабвайте! Здраве

Яжте мазнини и отслабвайте!

7 основни принципа на новите нисковъглехидратни режими

Стомасите ни не са кошчета за боклук! Здраве

Стомасите ни не са кошчета за боклук!

Ако не внасяме токсини в тялото си, грипът почти няма шанс да ни порази

Болките в тялото издават емоциите ни Здраве

Болките в тялото издават емоциите ни

9 вида болка, които са пряко свързани с вашите емоции

Как да се храним правилно по време на бременност? Здраве

Как да се храним правилно по време на бременност?

Ако ви влече към сладко, може да имате недостиг на цинк, селен или магнезий

Витамини за психично здраве Здраве

Витамини за психично здраве

Ортомолекулярната медицина може да добави 25 и повече години към живота ни

Как най-добре да се подготвим за бременност? Здраве

Как най-добре да се подготвим за бременност?

Няколко лесни стъпки ни гарантират, че сме направили всичко необходимо

Имате суха кожа? Просто влезте в кухнята Здраве

Имате суха кожа? Просто влезте в кухнята

Даваме пари за скъпи продукти, които са не само неефикасни, но може и да са опасни за здравето ни. Често решението се намира на една ръка разстояние

Forever young! Здраве

Forever young!

Остаряваме, защото бикарбонатите в кръвта ни намаляват

Що е то нутриционист? Здраве

Що е то нутриционист?

Или към какъв специалист и кога да се обърнем? Професията нутриционист е сравнително нова за България – като цяло в световен мащаб се утвърждава едва през последните няколко години.

Черното злато на Поморие Здраве

Черното злато на Поморие

Калта лекува от дископатия до псориазис, пречиства организма и подмладява

Защо е важно да направим подготовка за бременността? Здраве

Защо е важно да направим подготовка за бременността?

Майчинството не започва дори с началото на бременността, а преди това

Еднаква вреда при нисък и висок прием на сол Здраве

Еднаква вреда при нисък и висок прием на сол

Според Световната здравна организация възрастните на бива да приемат повече от 6 г дневно

Оазис за полезно хранене Здраве

Оазис за полезно хранене

GREEN BASKET предлага пресни, вкусни и балансирани менюта, приготвени на място и с много любов

Опаковките на храните са опасни за здравето Здраве

Опаковките на храните са опасни за здравето

Свързват се с образуването на рак и болести на щитовидната жлеза