Здраве

Спортът – гарантирана превенция срещу депресия

Дори час - два джижение седмично са достатъчни, за да поддържат психичното ни равновесие в баланс

Спортът – гарантирана превенция срещу депресия


Дори два часа активна тренировка на седмица са достатъчни, за да понижат риска от изпадането в клинична депресия. Това показват резултатите на международен изследователски екип, провел най-мащабното до този момент изследване върху връзката между движението и превенцията от депресия. 


Резултатите показват, че и леки дейности като ходене, плуване или каране на колело оказват обозрим ефект. Но спортът ни пази само от депресии, не и от фобии и панически разстройства, пишат учените. Както обикновено при подобни пилотни изследвания, механизмите, поради които активното движение поддържа психическото здраве в баланс, все още предстои да бъдат открити, разбрани и обяснени. Но и това откритие е не малка стъпка напред.
Макар че, за терапевтичния ефект на физическата активност при вече налични депресии се знае по-отдавна и дори се прилага като съпътстваща терапия при клинични случаи, превентивното влияние не беше доказано до този момент.
От резултатите на изследването се разбира, че хора, които имат 

заседнал начин на живот и не спортуват по никакъв начин, са изложени на 44% по-висок риск от депресия, 


в сравнение с тези, които се движат активно поне един до два часа седмично. Зависимостта обаче не е праволинейна, т.е. няма значение дали спортуваме 2 часа или 20 часа седмично, превентивният ефект остава един и същ.
При анализиране на резултатите са взети предвид и изчистени статичстически фактори като възраст, пол, режим на хранене, тютюнопушене и т.н. Също така, странични ефекти като социалните контакти по време на спорт или разходка, които биха могли да обяснят ползотворния ефект върху психическото здраве, се оказват само страничен бонус към ползите от спорта като антидепресант.
Така че, бъдете активни и си взимайте редовно седмичната доза здравословно „хапче” против депресия!

Източник: Körperlich aktive Menschen werden seltener depressiv


Микронутриентен зодиак Здраве

Микронутриентен зодиак

Най-полезните храни според зодията

Хипотеза: Хипертонията не е болест, а характер… Здраве

Хипотеза: Хипертонията не е болест, а характер…

Хипертоникът е човек, който не може да противостои на ситуация и преживява всичко в себе си

Захарта е супер антиоксидант Здраве

Захарта е супер антиоксидант

Другата страна на въглехидратите

Как да подобрим качеството на съня си с три лесни стъпки? Здраве

Как да подобрим качеството на съня си с три лесни стъпки?

Станете част от практическия семинар „Енергийната психология – мост между два свята“ на 23 февруари в хотел Хемус

За най-чаровния период от живота на жената Здраве

За най-чаровния период от живота на жената

Какви са симптомите на менопаузата?

Ролята на калия и натрия при зачеването Здраве

Ролята на калия и натрия при зачеването

Едно от най-забележителните свойства на натрия е неговата роля за множество аспекти на фертилността – от сексуалното желание и репродукция – до износването и кърменето

Подари на тялото си вълшебство Здраве

Подари на тялото си вълшебство

Център „Чакра“ ще получите автентичен аюрведа йога масаж от най-добрите терапевти лечители

Витамин C за здраве и младост Здраве

Витамин C за здраве и младост

Аскорбиновата киселина предпазва от множество заболявания, а липсата ù причинява сериозни проблеми

Хербалкан е единственият производител в България на тинктури от свежи билки Здраве

Хербалкан е единственият производител в България на тинктури от свежи билки

Продуктите ще се предлагат и по време на новото ни събитие Списание Осем НА ЖИВО

Уникални продукти на ХомеостазаⓇ от дребни диви риби и камили Здраве

Уникални продукти на ХомеостазаⓇ от дребни диви риби и камили

Ще се предлагат и по време на новото ни събитие Списание Осем НА ЖИВО

Следпразнично прочистване - освободи се от натрупаното Здраве

Следпразнично прочистване - освободи се от натрупаното

Лек и приятен режим за изчистване през зимните месеци

Гуру Йоги Тан: Самонаблюдение срещу бърнаут! Здраве

Гуру Йоги Тан: Самонаблюдение срещу бърнаут!

Съветите на будисткият тантра учител гуру Йоги Тан как да се справим с бърнаута

12 съвета за оптимална имунна система Здраве

12 съвета за оптимална имунна система

Как да запазим здравето и добрата си кондиция в рисковите зимни месеци

Периодичното гладуване – подходящо ли е при подготовка за бременност? Здраве

Периодичното гладуване – подходящо ли е при подготовка за бременност?

Безспорно методът е подходящ за изчистване и редукция на теглото, но пък може би не е толкова полезен за яйцеклетките. Ето защо:

„Чакра Фитолек” - чай за тялото и душата Здраве

„Чакра Фитолек” - чай за тялото и душата

Серия билкови чайове, посветени на чакрите, с които да обгрижваме едновременно тялото и душата си

От фермата право на масата Здраве

От фермата право на масата

Платформа предлага бърза доставка на чиста храна от малки производители директно до твоя дом

*