Подкрепете ни!




Изкуство11 септември 2020

Нови изисквания към филмите в борбата за Оскари от 2024 г.

Академията задължава екипите да приемат хора от редки етноси, с физически увреждания и с всякаква сексуална ориентация

Нови изисквания към филмите в борбата за Оскари от 2024 г.
Киното вече няма да е същото. Създателите на филми, които желаят да се включат в надпреварата за Оскарите на 96-тото издание на церемонията за Най-добър филм" през 2025 г. ще трябва да се съобразят с новите изисквания на Академията за филмови изкуства и науки, които бяха публикувани преди дни.
Целта на промените е
да се насърчи равнопоставеното представяне на екрана, пред и зад него, за да се отрази по-добре разнообразието на филмовата аудитория“. Продукциите ще трябва да отговарят на минималните изисквания, свързани с представянето и включването в състезанието, за да бъдат допуснати в номинациите, които ще оценят произведеното от киноиндустрията през 2024 г.

„Блендата трябва да се разшири, за да отразява нашето разнообразно световно население както при създаването на филми, така и в публиката, която се свързва с тези хора", заявиха президентът на Академията Дейвид Рубин и главният изпълнителен директор Даун Хъдсън в съвместно изявление. 
И така, за 96-ия Оскар, филмът, борещ се за „най-добър" ще трябва да отговаря на поне два от четири стандарта.

За Стандарт А, който визира екранното съдържание, темите и идеите, филмът трябва да отговаря на един от следните критерии:
  • Поне един от актьорите в главните роли или значими поддържащи действащи лица да е от слабо представена расова или етническа група. Например да е азиатец, латинос, афроамериканец, индианец, местен жител на Аляска, Близкия Изток или Северна Африка, местен хавайски жител или друг тихоокеански островитянин, може и представител на друга слабо представена раса или етническа принадлежност.
  • Най-малко 30% от всички актьори във второстепенни и епизодични роли трябва да са жени, хора с рядък етнос, с хомосексуална ориентация, бисексуални и трансджендъри, хора с когнитивни или физически увреждания, глухи или с увреден слух.
  • Основната сюжетна линия също трябва да се завърти около тези изисквания и фабулата да е съсредоточена върху проблемите на недостатъчно представени групи от обществото.
Стандарт Б, който се отнася към креативното лидерство и екипа на проекта, има същите изисквания, но вече не към актьорите и фабулата, а към хората, които правят продукцията.  

Поне две от следните позиции в творческия екип, директорите на отдели, кастинг директор, оператор, композитор, дизайнер на костюми, режисьор, редактор, фризьор, гримьор, продуцент, дизайнер на продукция, декоратор на декори, звук, VFX супервизор, сценарист да са от изброените недостатъчно представени групи.
Припомняме ги: азиатец, латинос, афроамериканец, индианец, местен жител на Аляска, Близкия Изток или Северна Африка, местен хавайски жител или друг тихоокеански островитянин, може и представител на друга слабо представена раса или етническа принадлежност, 

Най-малко 30% от целия снимачен екип трябва да са жени, хора с рядък етнос, с хомосексуална ориентация, бисексуални и трансджендъри, хора с когнитивни или физически увреждания, глухи или с увреден слух.

Добрата новина е, че Стандарт В предявява същите изисквания и към висшия мениджмънт на продукциите, като задължава филмовите дейци да вкарат в екипа и да осигурят платен стаж на хора от изброените социални групи. Включително да се намери работа за тях в творческия продукционен процес, в постпродукцията, при музикалното оформление на филмите и дистрибуцията. Освен платен стаж се предвижда и обучение.

Стандарт Г, озаглавен „Развитие на аудиторията" търси начини в разпространението на филмите, техният маркетинг и ПР, да бъдат включени хора от недостатъчно представени групи на обществото.

Критериите към филмите в специални категории - анимационни пълнометражни, документални и чуждестранни международни игрални ще бъдат разгледани отделно.

Източник

Още по темата:

Великият Фицджералд Изкуство

Великият Фицджералд

Никаква сила не може да унищожи онова, което човек скътва в бленуващото си сърце

Музикотерапия с Димаш Кудайберген Изкуство

Музикотерапия с Димаш Кудайберген

Той е роден с дарбата на лечител. Три психиатрични клиники вече включват песните му в лечението на пациенти.

Да нарисуваш това, което е зад видимото Изкуство

Да нарисуваш това, което е зад видимото

Сити Марк Арт Център приютява емоциите в щрихи на Теменужка Лалова

Жан-Пол Белмондо: „Хиляда живота струват повече от един“ Изкуство

Жан-Пол Белмондо: „Хиляда живота струват повече от един“

Отиде си ной-чаровното лошо момче на френското кино

Грях ли е да се приспособява човек? Изкуство

Грях ли е да се приспособява човек?

Вече 59 години „Цар Плъх“ ни учи на смирение и как се оцелява с чест

39 г. по-късно AВВА планират ново избухване чрез холограми Изкуство

39 г. по-късно AВВА планират ново избухване чрез холограми

Обещават 6 нови песни да прозвучат от специална сцена в Лондон

Какво е да си „нормален”? Изкуство

Какво е да си „нормален"?

74 години от рождението на Паулу Коелю

Хърбърт Уелс: Най-лесният път е пътят на губещия Изкуство

Хърбърт Уелс: Най-лесният път е пътят на губещия

75 години без бащата на научната фантастика

Защо хората губят времето си в тъга, когато биха могли да го пропилеят с радост? Изкуство

Защо хората губят времето си в тъга, когато биха могли да го пропилеят с радост?

Анди Уорхол: Убеден съм, че трябва да се живее в една стая. Една празна стая, в която да има само креват, поднос и куфар.

Бергман и Антониони си отиват от този свят в един ден - 30 юли 2007-а Изкуство

Бергман и Антониони си отиват от този свят в един ден - 30 юли 2007-а

И двамата режисьори остават неразбрани от масовата публика

Този живот е къс като чаша бира Изкуство

Този живот е къс като чаша бира

Три стихотворения за сбогом с Ивайло Балабанов

С хората е сложно, без тях – нетърпимо Изкуство

С хората е сложно, без тях – нетърпимо

На 16 юли 1951 г. излиза най-известният роман на Дж. Селинджър

Антонио Гауди: „Дворецът ми ще стане по-светъл от светлината...“ Изкуство

Антонио Гауди: „Дворецът ми ще стане по-светъл от светлината...“

Интересни факти за автора на храма „Светото семейство“ в Барселона

Black Mirror – Погледнахме в черното огледало и то ни погълна... Изкуство

Black Mirror – Погледнахме в черното огледало и то ни погълна...

Фразата „като в Black Mirror” се превърна в нарицателно за новата действителност. А тя е студена като изключен екран.

За да направиш нещо, трябва да се пребориш Изкуство

За да направиш нещо, трябва да се пребориш

Писателят Богдан Русев за последния си роман, списание „Егоист” и електронната демократизация

Раят би трябвало да е нещо като библиотека Изкуство

Раят би трябвало да е нещо като библиотека

35 г. от смъртта на Х. Л. Борхес: Животът е сън, сънуван от Бог