
Снимка: Brooke Cagle, Unsplash
Изследователи от Католическия университет на Светото Сърце (Италия) са стигнали до извода, че успеваемостта на студентите, използващи Twitter, се понижава с около 40 процента, пише Daily Mail. В експеримента участвали 1,5 хиляди учащи се в 70 висши училища, които имали високи показатели.
Едно от заданията било да се прочете романа „Покойният Матиа Паскал”, написан от италианския драматург Луиджи Пирандело през 1904 година.
Половината от студентите трябвало да представят анализ на книгата, като са ползвали обсъждания на произведението в Twitter. На другата половина за подготовка на анализа била дадена допълнителна литература.
Заключителен етап от изследването било текстово задание. Резултатите сочат, че тези, които използвали за анализа си дискусии в Twitter, се справили със задачата много по-лошо от останалите студенти. Експериментът продължил от 2016 до 2018 година.
В социалните мрежи често се срещат потребители, които дават „професионални” препоръки и съвети, макар, че са далеч от сферата знания, за които разсъждават толкова уверено. Като резултат – заради стремглаво разпространената лъжлива информация в обществото се формира превратно мнение по различни въпроси.
Авторите на изследването препоръчват да се създадат групи експерти, които да анализират по-мощните променящи общественото мнение форуми и да се намесват при нужда от изкривявяне на истината от словоохотливи многознайковци, които плещят глупости.