
Снимка: NordWood Themes, Unsplash
По време на пандемията много компании бяха принудени да преминат към работа от вкъщи. Някои се адаптираха бързо, други - не. Мениджърите имаха прекрасната възможност да тестват и използват новия формат максимално. На някои от тях им се наложи сериозно да реорганизират бизнеса и да търсят нови начини за подобряване на производителността. Често балансът между професионалния и личния живот на много от служителите се измести – те трябваше да изпълняват работни задачи през почивните дни и вечер. Ето някои опорни точки и за предприемачи, и за служители по материалите на Fast Company за това как да върнем продуктивността си от преди кризата.
Преразгледайте приоритетите
През последните месеци много от нас изпитват промени в рутината или навиците. В такъв период е важно да прецените: какво наистина е важно не само в личния ви живот, но и в работата. Как искате вашият екип да работи? Какъв продукт или услуга наистина искате да разработвате и продавате? Може би в процеса на анализ и търсене ще намерите нова посока или ще решите да се съсредоточите върху нова целева аудитория. Опитайте се да помислите какво ново може да бъде въведено в работата в екип - как да поддържате оптимистично и мотивиращо настроение в него.
Преценете колко време и енергия изразходвате
След като идентифицирате основните си приоритети, проверете къде отиват основните ви ресурси. Оценете колко ефективно разпределяте времето и енергията си. Не ставайте жертва на фиксидеята да компенсирате невъзвращаемите разходи - това е психологически капан. Заради него се боим да прекратим нерентабилния проект, защото се страхуваме да загубим вече инвестираните средства.
Формулирайте стратегия
Приоритетите могат да начертаят ясен път за вашата работа, но за успеха на екипа е важно да ги пренасочите към стратегията на компанията. Опитайте се да опишете ясно своите работни приоритети и цели. Вероятно през периода на пандемията тези стойности са се изместили.
Разгледайте нуждите на вашия екип
Ако сте лидер, тогава е важно да наблюдавате как се чувстват всички членове на екипа. В работата си повечето от нас искат да се докажат и да се развиват - мениджърите и ръководителите трябва внимателно да изслушват своите подчинени, за да им дадат тази възможност. Уверете се, че всеки има достатъчно време за релакс и достатъчно време да си свърши важните работни задачи.
Търсете подкрепа и вие подкрепяйте
В трудни моменти е важно да си позволите да се отпуснете - особено ако харчите много енергия за работа в екип. Опитайте да се съсредоточите върху дейности, които възстановяват ресурсите ви. За да се изгради атмосфера на доверие в работата, опитайте се да повторите опита на компания, чиито служители са решили активно да споделят положителни новини.