Компас за устойчивост
Какво показват числата за приноса на Kaufland България към обществото

Kaufland се гордее и с първата си горичка от 2000 дръвчета, засадена от 100 служители на компанията край Драгоманското блато до гр. Сливница.
„Документът представя начина, по който компанията управлява своите въздействия и темите за устойчиво развитие, и предоставя информация за напредъка. ключови постижения, политики и програми, стартирали през последните 2 години, които успешно развива и днес. Периодът на отчитане е избран неслучайно, тъй като за нас това е период на динамична трансформация, активна модернизация и важни инвестиционни проекти”, коментира Гергана Димитрова, мениджър „Корпоративни комуникации“ в Kaufland.

Във всички страни, в които присъства, търговската верига развива политиката си за устойчиво развитие в 7 направления: „Родина“, „Хранене“, „Природа“, „Верига за доставки“, „Климат“, „Служители“ и „Хуманно отношение към животните“, като в България фокусът е върху първите три, пише в „Sustainability компас“. В област „Родина“ Kaufland развива партньорски отношения с български производители, своята дарителска политика и доброволчеството за служителите си. В контекста на направление „Хранене“ компанията се опитва да стимулира активен начин на живот и устойчиво потребление сред клиентите. Изключително важни, като модел за подражание, могат да са практиките на Kaufland в направление „Природа“.

Битката с пластмасата
От началото на 2020 г. компанията не продава пластмасови съдове и прибори за еднократна употреба. Те са заменени с устойчиви алтернативи, които могат да бъдат рециклирани или компостирани. Чрез тази мярка веригата пести 88 тона пластмаса годишно.
Управление на отпадъците
75,3% от всички отпадъци, които се събират в Kaufland, се предават за оползотворяване. 100% от отпадъците от картон, хартия, пластмаса и метал се рециклират.
Органичният отпадък от плодове, зеленчуци и цветя също се събира (разделно) в столичните хипермаркети на Kaufland и се предава в завода за биоотпадъци до София за компостиране.
Как се пести електроенергия
От 2012 г. компанията преустановява използването на фосилни горива като газ, дизел и ТЕЦ за отопление в новите си обекти. От 2014 г. започва преминаване към LED осветеление, а от 2017 г. - подмяна на хладилните агенти с такива с по-нисък потенциал за глобално затопляне (GWP - Global Warming Potential).
Една трета от магазините в България се отопляват и охлаждат от отпадъчната енергия от хладилните инсталации.

Ежегодно всички магазини с иновативна климатична охладителна система и LED осветление спестяват общо около 2520 тона въглеродни емисии в сравнение с конвенционални магазини.
Още по темата:

72% от хората достигат до най-добрите си идеи под душа
Струите ни успокояват и произвеждаме повече допамин

Говорещият с цветята
Преди повече от половин век криминалист в ЦРУ подлага растение на детектор на лъжата. Резултатите са изумителни.

Изкуствен интелект на Google наема адвокат, за да докаже, че е жив
Чатботът LaMDA можел да чувства и бил като „сладко дете", казва инженерът Блейк Лемуан

От една жена за друга – трекинг клинът на Fjällräven от ново поколение
Шведският експерт в екипировката си е поставил за цел комфортно преживяване на жените по време на преходи

Колко пари са необходими на човек за идеален живот?
Хората отдавна не мечтаят за приказни богатства, само за няколко... милиона

Fjällräven представи лимитираната колекция Kånken Art за 2022 година
Шведската дизайнерка Текла Севелин влиза в семейството на емблематичната раница с нейното виждане за връзката „човек-природа“

Помислете преди да пуснете снимка на детето си в социална медия
Има причини да не го правите, за които не сте се сещали

3000 души на 4-дневна работна седмица в Обединеното кралство
70 компании се включват в експеримента

Internet Explorer се пенсионира на 26 години
Тромавичкият браузър предава щафетата на Microsoft Edge

Двама щастливци ще прекарат една нощ в кабинка на Виенското колело
Печелившите в томбола ще получат билети до Виена и ще спят на 65 м височина над земята

Населението на Китай намалява за първи път след големия глад през 1959-61 г.
Производствените разходи за труд там вече са два пъти по-високи от тези във Виетнам

Учени съставиха плейлист с песни, които ни карат да настръхнем
Тръпки ни побиват от неочакваност и сензитивност

15 начина да накарате децата да заобичат четенето
С тези хитринки малчуганите сами ще започнат да посягат към книгите

Vardag – серията на Fjällräven, направена за градските приключенци
Тя не отстъпва по стил и функционалност на по-голямата си сестра Kånken