Индуистката нова година или Baisakhi се празнува в цяла Индия в средата на април. Празничните ритуали и обичаи са различни в различните райони от огромната държава, но корените са едни и същи.
Baisakhi е празник на пролетната реколта – символизира приключването на селскостопанските дейности и натрупването на изобилни добиви от различни култури, готови за продажба. През това време хората посещават местни храмове и гурдвари, участват в обществени панаири и провеждат специални пуджи за благодарност. Както навсякъде по света, новогодишните празници събират родата, приятелите и семейството, всички хапват обилно и носят новите си дрехи. Е, но не навсякъде за здраве и берекет хората се замерят с кравешки тор...
В село Кайруппала, разположено в област Курнул Андхра Прадеш, индуистката нова година също се отбелязва с уважение и благоговение. Известно като Угади в тази част на страната, празненството започва с цялостно почистване на къщата. Следва изработка на разкошна жива украса – домовете се окичват с цветя, над входовете се закрепват венци от листа от манго. Членовете на семейството се отдават на масажи с благовонни масла и специални вани. Жените приготвят вкусни деликатеси, на които се наслаждават всички заедно. Хората посещават храмовете, вършат благотворителна дейност, подаряват си един другиму нови дрехи.
Празненствата продължават и на следващия ден. И точно тогава се случва странното. Селяните се разделят на две групи и започват да се замерят с кравешки тор. Това се нарича Pidakala Samaram или Pidakala War.
Тази особена традиция произлиза от индуисткия фолклор. Историята е свързана с брачните приключения на богинята Бхадракали и бог Вирабхадра. Бхадракали, недоволна от ревнивия си годеник Вирабхадра, го заплашила, че ще хвърли по него кравешки тор, ако я последва до селото. При пристигането на Вирабхадра в Кайруппала на следващия ден за тяхната сватба, Бхадракали наговаря селяните да го замерят с кравешки тор. Скоро привържениците на Бхадракали и Вирабхадра започнали да се замерят с животинските изпражнения. В крайна сметка се намесили селските лидери на отделните кланове. Те разрешили спора и позволили бракът между двете божества да се състои.
Според местните вярвания битката с кравешки тор подпомага здравето на всички, а ежегодният ритуал носи просперитет и обилни валежи на селото.