Мистерии и загадкиЕкатерина Ангелова / 28 октомври 2019

Възможно ли е да сме с извънземен произход?

Концепцията за „насочена панспермия” набира все по-голяма популярност

снимки: iStock
Темата за произхода на човека вълнува и винаги е вълнувала хората. Хипотезите за него не са една и две. Можем да започнем от чисто религиозните писания, в които се казва, че Бог създава човека  „по свой образ и подобие“ (Битие 1). След това да минем през Дарвиновата теория, в която ученият убедено твърди, че човекът е еволюирала маймуна. И накрая да стигнем до все по-често излизащата на дневен ред концепция, че животът е „засят“ на Земята от напреднала извънземна цивилизация. И това са само 3 от основните точки, разсъждаващи над хилядолетната мистерия за зараждането на живота на нашата планета.

Има много неизяснени обстоятелства около появата на първите земни човешки същества. Както за точното време, в което това става факт, така и множество безспорни открития на археолозите, доказващи, че древните цивилизации, населявали Земята, са били много по-напреднали от съвременната хуманоидна раса. За това свидетелстват обекти като Египетските пирамиди, Стоунхендж, мистериозните статуи на Великденския остров край Чили и мн. др.  Останките от по-напредналите древни цивилизации отварят много въпроси, на които консервативната наука и до днес не може да даде конкретни отговори.

В последните десетилетия все повече специалисти от различни научни сфери подкрепят теорията за „засяването“ на живота на Земята от по-висш извънземен разум. Един от тях е носителят на Нобелова награда Франсис Крик – британски молекулярен биолог, биофизик и невролог. Той е откривател на човешката ДНК молекула. Крик пламенно подкрепя схващането за умишлено пренесения на нашата планета живот, наречено „насочена панспермия”. Неортодоксалните идеи, които ученият защитава приживе, никак не се харесвали на повечето му колеги, но той бил достатъчно смел, за да ги отстоява.

По думите му:
„Изхождаме от там, че на някоя далечна планета преди около  четири милиарда години се е развила форма на висше същество, което, също като нас, е открило науката и технологиите, но ги е разработило на много по-високо ниво от нашето.“
Сър Франсис Крик пише в книгата си „Самият живот: неговият произход и природа“ („Life Itself: Its Origin and Nature“), че първите следи от живот на Земята датират отпреди около 3,6 млрд. години. Но първият фосилен запис, съдържащ доказателства за съществуването на прости организми е на едва 0,6 млрд. години.

Той открива сериозни свидетелства, подкрепящи т.нар. „насочена панспермия”, в записите на фосилите. Според защитаваната от него теза, микроорганизмите, донесли живот на Земята, би трябвало да са се появили внезапно. Ученият успява да потвърди липсата на каквито и да било доказателства за преходни форми на живот. Което от своя страна дискредитира до голяма степен съществуващото и широко разпространено до момента вярване за появата и еволюцията на организмите.

Заключението, до което Крик достига на базата на многобройните си изследвания, е, че корените на нашата форма на живот идват от друго място във Вселената. Най-вероятно друга планета, където са се развили много по-напреднал разум и форма на съществуване. Оттам семенцата (специфични микроорганизми) вероятно са пренесени чрез космически кораб до Земята и разпръснати (засети) по повърхността й. Друга съществуваща хипотеза в тази посока е, че човешкият вид е генно модифициран от извънземни същества и проектиран с частичка от тяхното собствено ДНК.

Известният британски учен Пол Дейвис не само вярва в насочената панспермия, но и допуска, че може да има извънземно съобщение, закодирано в нашата ДНК. Посланието, според него, може да бъде разгадано едва когато хората получат достъп до технологията, с която може да бъде разчетено и декодирано.

Елън Лойд е математик, учен, писател и отдал над 20 години от живота си изследовател на старинни документи и артефакти за древните цивилизации. В своята книга „Voices from Legendary Times“ Елън твърди, че преди милиони години Земята е била обитавана не само от хора, но и от извънземни. Както и че посещенията на НЛО на нашата планета са били практика.

Според още по-смелите теории, не само една извънземна цивилизация е посяла живот или е проектирала хора на Земята. Различни представители от разнообразни точки в Космоса са навестявали Земното кълбо и всяка от тях е оставила собствен  генетичен материал и отпечатък по него. Именно на това се твърди, че се дължи разнообразието от етноси и външни белези на хората по света.
Голяма част от по-консервативно настроените учени обаче вярват, че няма нищо свръхестествено в появата на живота на Земята. Че той се е зародил тук и е еволюирал съвсем естествено от низши, едноклетъчни микроорганизми към по-сложни такива, стигайки до животните, а по-късно и до хората. Други пък подкрепят теорията за така наречената „лито панспермия”, която представлява механично пренасяне на спори и различни микроорганизми през космическото пространство от една планета на друга.

Все още няма еднозначен отговор на въпроса как е възникнал животът на нашата планета. Е, науката си има своето категорично обяснение, но религията и езотериката никак не са съгласни с него. Продължаваме да се питаме дали животът се е зародил тук или някъде отвъд, в друга точка от Вселената? Чудим се дали съществуването ни наистина е естествено продължение на еволюцията или извънземен експеримент, чиято цел засега остава мистерия за хората. Това, което със сигурност всеки от нас трябва да знае обаче, е, че животът е дар и е глупаво да го пропиляваме в безсмислено, неосъзнато съществуване, спорове и излишни драми.

Дълбоката истина за същността на Светия Дух Мистерии и загадки

Дълбоката истина за същността на Светия Дух

„А земята беше безвидна и пуста; тъмнина се разстилаше над бездната и Дух Божий се носеше над водата"...

Чуйте музика от Бог? Мистерии и загадки

Чуйте музика от Бог?

Изследовател твърди, че в иконата „Девата от Гуадалупе” се крие музикално произведение от самия Създател

Камазоц: Богът прилеп, пред когото се прекланяли древните маи Мистерии и загадки

Камазоц: Богът прилеп, пред когото се прекланяли древните маи

Мнозина вярват, че идеята за него е вдъхновена от самата действителност

11 знака, че нашият ангел хранител е наблизо Мистерии и загадки

11 знака, че нашият ангел хранител е наблизо

Най-верните стражи на Бог бдят над нас. Как да разпознаем тяхното присъствие?

Виждате ли навсякъде 11:11? Не се страхувайте! Мистерии и загадки

Виждате ли навсякъде 11:11? Не се страхувайте!

Нашите духовни водачи ни напомнят, че трябва да възстановим вътрешната си сила

Да поговорим с починалите си близки чрез сънищата Мистерии и загадки

Да поговорим с починалите си близки чрез сънищата

Имаме възможност съзнателно да контролираме случващото се насън

Албърт Пайк - тъмният кукловод на съдбата ни Мистерии и загадки

Албърт Пайк - тъмният кукловод на съдбата ни

Висшият масон предсказва три световни войни още през 1871 г. Трябва ли да му се вярва?

Днес отново е петък, 13-и Мистерии и загадки

Днес отново е петък, 13-и

Вие страдате ли от параскевидекатриафобия?

7 знака, че починалият ви близък опитва контакт с вас Мистерии и загадки

7 знака, че починалият ви близък опитва контакт с вас

Бъдете бдителни за нехарактерни усещания, движения и аромати

Лилит: Първата съпруга на Адам Мистерии и загадки

Лилит: Първата съпруга на Адам

Възможно ли е преди Ева да бъде създадена, Адам да е имал друга съпруга и защо нейната история я няма в Библията?

Извънземни отвличат жена oт Норвегия Мистерии и загадки

Извънземни отвличат жена oт Норвегия

Слагат импланти на Кейт Торвалдсен, чрез тях тя получава познание от други светове

Рептилите – идва ли краят на извънземните ни окупатори? Мистерии и загадки

Рептилите – идва ли краят на извънземните ни окупатори?

Съпротивата срещу тях нараства с всяка изминала година