Подкрепете ни!




ЗдравеАлбена Иванова / 03 февруари 2014

„Скъпо дневниче...” или 8 причини да споделяме мислите си на хартия

Описвате терзанията си, а мозъкът търси решение на проблемите

Много хора се отегчават само при мисълта, че трябва всеки ден да записват мислите си на хартия. Но психолозите са категорични, че споделянето със самия себе си или така нареченият самоанализ, оказва ползотворно влияние върху емоционалния баланс, духовното усъвършенстване, а много често се предписва и за лечение на доста тежки психически отклонения. Изложени «черно на бяло», проблемите на битието, както и екзистенциалните лутания на личността, като че ли ни «плесват по челото» и ние много по-бързо стигаме до отговор на тежкия въпрос, който ни мъчи. 

Помните ли онзи съвет: когато нещата с партньора не вървят да седнете, да вземете лист, да го разграфите на две и да опишете точно и ясно плюсовете и минусите на човека, за да направите избора си дали да останете с него или не. Същото е и когато става въпрос не само за конкретен човек, но за състояние, емоция, житейски казус, бизнес-въпрос. Допълнителният бонус е, че в процеса на писане на дневник, някои от вас могат да открият писателския си талант... 

Представяме ви 8 причини да се върнете към навика си от тийнейджърските години и да преоткриете този барометър на вътрешния ви свят: 

1.     Помага да достигате целите 
Всяка цел трябва да бъде записана. Неотбелязаната цел може да излети от главата ви по всяко време и никога да не се върне. Записаната цел придобива сила и здраво се закрепя за подсъзнанието. Когато запишете целта си, мозъкът сам започва да търси пътища за достигането й почти на автопилот. 
Попитайте ваши приятели, които не са постигнали целите си дали са ги записали. В повечето случаи ще получите отрицателен отговор. Тези, които са стигнали до желаните резултати винаги са имали основните идеи, записани на хартия пред очите си.  

2.     Да разберете себе си 
Като записвате всеки ден размислите си, наблюденията и забележките си, имате възможност да хвърлите един поглед върху себе си отстрани. Четейки мислите си от преди ден или седмица вие можете да анализирате и да си отговорите на въпросите «Живея ли живота, за който мечтая?» и «Постъпвам ли така, както бих искал?». 

3.     Да запазите гениалните си идеи 
Съгласете се, че от време навреме всеки от нас го сполитат гениални идеи. Но твърде често сме заети с нещо докато ни минава гениалната мисъл. Нямаме под ръка тефтер, или пък химикалка, или пък точно в този миг някой звъни по телефона, или пък идва трамвая...Не записваме нищо...Колко смели и ярки идеи сме обрекли на смърт с това нехайно отношение към тях! За да наваксате, започнете да носите в себе си винаги дневничето си. 
Вие изберете дали това е да е джобно тефтерче, бележник на спирала, ученическа тетрадка или тефтер с дебела кожена подвързия. Психолозите са категорични, че самият предмет също трябва да ви харесва на външен вид, за да можете с удоволствие да го разлиствате и да извиква положителни мисли, когато го визуализирате в представите си. Допуска се и воденето на виртуален дневник, но със сигурност процесът на писане в стария смисъл – с химикалка върху лист хартия, е по-ефективен в процеса на самоанализ. Вече сте готови да не допуснете следващата идея, която ще ви направи велик, да излети при стотиците други, които сте изпуснали досега. 


4. Ставате по-дисциплинирани 
Ако записвате в дневника си предстоящите задачки, които трябва да свършите през седмицата, месеца, годината, вероятността да ги изпълните е в пъти по-голяма, отколкото ако сте ги държали само в ума си. Различни са резултатите ако сте написали «7:00 Гимнастика» в напомнянията на мобилния си или в дневника си. По-трудно ще изклинчите при втория вариант. Не вярвате ли? Просто опитайте. 

5.  Учи да излагате мислите си ясно, да си припомните правописа 
Водейки дневник, откривате и развивате писателските си възможности. Опитвате се да разкажете интересно живота на един много специален човек – вие.Така усъвършенствате не само стила си на изказ, но и ораторските си способности. А пък и може да си спомните някои позабравени правописни правила, това ще ви е само от полза. На листа редакторската програма няма да подчертае грешната дума. Размърдайте мозъка си, той ще се чувства добре от това упражнение.


6. Виждате старите си грешки, задавате си точните въпроси 
Препрочитайки страниците на дневника си имате възможност да погледнете с други очи нещата, случили се преди време. Това може да помогне да не повтаряте циклични грешки и да се развивате, да преминавате по-леко към следващата извивка на спиралата. Ще придобиете опит и мъдрост, за каквато само може да се мечтае. 
Бихте могли да записвате в дневника си и конкретни въпроси, които ви вълнуват, но досега сте си ги задавали само пред отражението си в огледалото, и то наум: «Какво да направя?» «Харесва ли ми да живеея по този начин?» «Обичам ли я/го наистина?» «Сигурен/на ли съм, че искам да продължа в същата посока?» 

7. Връщате увереността в себе си 
Прелиствайки страниците на дневника можете да си правите периодично ретроспекция на мислите,  действията, чувствата и постъпките. Преценявате какво се е променило. Виждате ясно, «черно на бяло», постигнатите резултати от вас за изтеклото време. Е, очевидно, е че сте изпълнили, планираното преди месеци, миналата година, преди две или пет. Ще се почувствате още по-добре, ако всеки ден преди лягане запишете в «скъпото дневниче» 5 неща, които сте изпълнили през изтеклия ден. Порадвайте се на свършеното. 

8. Избягвате негативното 
Никога не забравяйте една проста истина: всички положителни мисли, записани на хартия, придобиват реална сила. Негативните обратно – губят я. Ако през деня сте натрупали доста негативни емоции, не бързайте да ги споделите с близките си по време на вечеря. Не ги засилавайте с този черен поток. Вашето «скъпо дневниче» обаче с удоволствие ще поеме и ще неутрализира лошото. То ще изтърпи всичко без да се обижда и със сигурност след като излеете в редове яда си, ще ви стане по-леко на душата. 
И кой знае, може би някой ден, ще поискате да покажете написаното по даден въпрос на децата или внуците си. В дневника ви ще е заключен вашият житейски опит, който не винаги имате време и възможност да предадете на поколенията.    
29 смъртни случая на възрастни хора след ваксината на Pfizer в Норвегия Здраве

29 смъртни случая на възрастни хора след ваксината на Pfizer в Норвегия

Предполага се, че ваксините може да са твърде рискови за възраст 80+ и неизлечимо болните

Двойна атака срещу вирусите Здраве

Двойна атака срещу вирусите

Kомбинация от африканска и китайска народна медицина с изненадващи резултати

Нобелистът, открил ХИВ: Няма да се ваксинирам Здраве

Нобелистът, открил ХИВ: Няма да се ваксинирам

Д-р Монтание е притеснен, тъй като не е известно какво ще се случи и при бъдещите поколения

Какво да рисуваме при тъга, тревожност или апатия Здраве

Какво да рисуваме при тъга, тревожност или апатия

15 идеи за арттерапия, за да насочите емоциите си

Вълшебните смеси на Мила Здраве

Вълшебните смеси на Мила

Как да свалим високата температура, да спрем кашлицата и да изчистим токсините от организма, използвайки синергията на етеричните масла*

Плазми на Кеше срещу вирусите Здраве

Плазми на Кеше срещу вирусите

С тяхна помощ 90% от пациентите с корона се възстановяват от 3 до 7 дни, а 50% се подобряват до 48 часа, сочи доклад от Иран

Европа спря полети от и до Обединеното кралство Здраве

Европа спря полети от и до Обединеното кралство

Б. Джонсън: Новият щам VUI2020 / 12/01 е със 70% по-заразен, но не толкова смъртоносен

Досега три регистрирани алергични реакции от ваксината Здраве

Досега три регистрирани алергични реакции от ваксината

US лекари: Алергия можем да лекуваме лесно, но последиците от Covid-19 – трудно

Иновативни методи от ароматерапията - еликсир за тялото и ума Здраве

Иновативни методи от ароматерапията - еликсир за тялото и ума

Модерната технология и ефикасните синергии на Oshadhi са чудесен начин сами да подсилим организма си

Covid-19 – три пъти по-смъртоносен от сезонния грип Здраве

Covid-19 – три пъти по-смъртоносен от сезонния грип

Мащабното проучване обхваща повече от 130 000 хоспитализирани пациенти

9 неща, които могат да се объркат с новите ваксини Здраве

9 неща, които могат да се объркат с новите ваксини

Тревогите на един американски лекар

Някои носят заразата по два месеца Здраве

Някои носят заразата по два месеца

Коронавирусът оцелява дълго в телата на хора с онкологични заболявания и ХИВ-инфекция

Алкалната среда в организма ни побеждава COVID Здраве

Алкалната среда в организма ни побеждава COVID

Alka ни предлага натурални продукти, които естествено подсилват защитата ни срещу болестотворни организми

Алкохолът уврежда мозъка от люлката до гроба Здраве

Алкохолът уврежда мозъка от люлката до гроба

Учени: бременни, младежи от 15 до 19 г. и хора над 65 не бива да пият изобщо

Д-р Кристиан Перон: „Не сме морски свинчета Здраве

Д-р Кристиан Перон: „Не сме морски свинчета

Първите ваксини има риск да променят нашето ДНК и това на поколенията ни, твърди началникът на отделението по инфекциозни и тропически болести в болница Гарчес (Франция)

Пир по време на пандемия Здраве

Пир по време на пандемия

Кои са начините да празнуваме с минимални рискове