Списание Осем
Абонирай се
за Списание 8

Правилното комбиниране

То е част от здравословното хранене и може да ни даде огромни запаси от енергия

Текат коледните пости и всеки, който ги следва, ще може да се възползва от положителните резултати както в здравословен, така и в духовен аспект. За да сме точни в здравословното и лечебно хранене обаче, трябва да насочим вниманието си към правилното комбиниране на храните. Представяме ви препоръките на специалистите от Vita Rama.

Комбинациите са от изключителна важност, за да може правилно да разградим хранителните вещества и да ги усвоим. Организмът се храни не с това, което поглъщаме, а с онова, което усвоява! За всяка храна се изискват специфични ензими – чрез тях тя се разгражда в тялото ни. Нашата храносмилателна система е устроена така, че да разпознава различните видове храни и да създава за тях определени условия. За едни се изисква алкална среда, за други – кисела. Освен това за всеки продукт е нужно и от различно време за разграждане. 

Идеята на правилното комбиниране е да не се стига до ферментация и гниене в чревния тракт, заради което не само няма да получим пълноценно нужните  хранителни вещесва, но и ще подкислим нашите вътрешни среди. Ако следвате тези указания, ще се радвате на здраве и максимален енергиен ресурс, дарен ви от вашето тяло.

Плодовете
Те са най-естествената храна за нашия организъм. Много натуропати и доктори ги омаловажават и дори подлагат под съмнение лечебните им свойства. Напоследък са широко разпространени таблици, посветене на киселинно-алкалния баланс, в които плодовете се поставят в графа „киселинообразуващи“. Това е грешка. Голяма част от плодовете са алкални, но поради неправилното им комбиниране се получава ферментация и гниене, с което те могат да имат киселинна рекция по отношение на организма. Затова грамотността как да комбинираме правилно е от голямо значение.

За най-добро храносмилане:
  • Да се консумира един вид плод на прием, количествата нямат значение.
  • Да не се смесват кисели (кисели ябълки, кисело грозде, грейпфрут, лимон, лайм, портокал, ананас, нар, ягоди, мандарини, домати) със сладки плодове (сладко грозде, узрели банани, райска ябълка, фурми, сушени смокини, стафиди).
  • Да не се смесват плодове, които имат различно време за разграждане. Киселите се разграждат напълно за 1 час. Полукиселите (ябълки, смокини, киви, манго, круши, не много сладко грозде) - за 1,5 – 2 часа. Сладките плодове се разграждат напълно за 3 часа.
  • Да не се смесват плодове с никакви семена, ядки или авокадо.
  • Пъпешите и дините винаги да се консумират самостоятелно, те се разграждат за 1-2 часа.
  • Задоволително е комбинирането на плодове и зърнени храни.

Сладки продукти
Тук поставяме захарта, меда, меласата, кленовия сироп, агавето. Разграждат се за 2 часа и за най-добро храносмилане се консумират самостоятелно или разредени във вода.

Зърнени храни и картофи
За най-добро храносмилане да се консумират самостоятелно (само един вид концентриран въглехидрат като хляб или ориз, или картофи и т.н.), комбинират се добре с всякакви зеленчуци. Задоволително е комбинирането им с домати, лимон и оцет. Не е лоша комбинацията и от 85% зърнени + 15% бобови. Например ориз с боб, просо с нахут и т.н. Да не се смесват с никакви семена, ядки, маслини или авокадо.

Бобови храни
  • Трудносмилаеми са и трябва да се консумират умерено.
  • Добре се съчетават с всякакви зеленчуци без картофи, сладък картоф, тиква.
  • Задоволителна е комбинацията им с домати, лимон, оцет.
  • Лошо се комбинират с ядки, семена, маслини, авокадо.

Семена, ядки, маслини и авокадо
Семената и ядките да се изкисват поне за 8 часа.

За най-добро храносмилане:
  • Да се консумират до 60 г от един вид ядки или семена.
  • Добре се комбинират с всякакви нескорбялни зеленчуци като маруля, спанак, зеле, краставица, домат, репички, копър, магданоз, кервиз, селъри, чушки, карфиол, броколи.
  • Аналогичното важи и за авокадото (до едно на ден), и за маслините (до 15 на ден).
  • Да не се надвишава дневният прием на семена и ядки от 30-50 г., едно авокадо и 15-20 маслини.
  • Задоволително е да се прибавят към всички растителни храни, но да не надвишават 15-20 г.
ПОДОБНИ СТАТИИ

 

Самовъзстановяване на организма чрез движение

Съветите как да изберем полезните упражнения на специалистите от Вита Рама повече »

Здраве
 
 
0

Първата Фабрика за природа

снимка: http://www.infmetry.com/coolstuff/wp-content/uploads/2012/02/20120131-leaf-21.jpg

Отваря врати в столичния кв. "Манастирски ливади", за да възпитава в екологичен начин на живот повече »

Събития
 
 
2

Как да победите в игрите на глада

Снимка:polzavred.ru

Няколко съвета за по-леки пости повече »

Здраве
 
 
0
Разплащателни карти
Защита за онлай разплащане