favorites basket
user
Наука20 май 2011

Българските водородни коли

Студенти от София и Варна създадоха прототипи за световно екосъстезание

Два български отбора от техническите университети на София и Варна представиха официално новите автомобили, с които ще участват на финалите на 27-ите състезания за икономия на гориво Shell Eco-marathon Европа 2011 от 26 до 28 май в Лаузиц, Германия. В състезанието ще се включат 212 отбора от 27 страни. Тази година българските отбори залагат на две революционни нововъведения – водородна горивна клетка (отборът на ТУ-София) и изцяло нов футуристичен дизайн на купето (отборът на ТУ-Варна).

Отборът на ТУ-София ще се състезава с подобрена и модернизирана версия на автомобила Лина (Lyna H2) в категорията „Градски тип". Голямата новост тази година е начинът на задвижване на автомобила. За целта сe използва горивна клетка с водород, която има два пъти по-добра ефективност от двигателя с вътрешно горене. Благодарение на нея се очакват два пъти по-добри резултати от миналогодишните. Българският отбор ще бъде един от 87-те участници в клас електромобили с разнообразни форми на захранване. Разчитайки на новия тип задвижване, отборът си е поставил за цел класиране в челната десетка тази година.

Отборът на ТУ-Варна залага на футуристичния дизайн - един от отличителните белези на категория „Прототипи", в която студентите се състезават вече трета поредна година. Купето на автомобила „Пираня 2" е проектирано с капковидна аеродинамична форма, за да сведе до минимум въздушното съпротивление и по този начин да осигури намален разход на гориво. Целта на отбора на ТУ-Варна тази година е да спечели наградата за дизайн и да подобри класирането си от миналата година.

Shell Eco-marathon има 27-годишна история. Целта на състезанието е да поощри ученически и студентски отбори от технически гимназии и университети по цял свят да проектират, конструират и тестват енергийно ефективни автомобили. Победител е отборът, който измине най-голямо разстояние с най-малко количество енергия. Отборите се състезават в 2 категории:

- „Прототипи", където изискванията за дизайн се фокусират върху намаляване на изоставането и оптимизиране на ефективността и се постигат с футуристични аеродинамични форми.

- „Градски тип", където се състезават по-разпознаваемите „коли", които изглеждат и дават усещането за пътническо превозно средство.

Повече информация можете да намерите тук.
ПОДКРЕПИ НИ

Абонирай се за нашия бюлетин

Не забравяй да се абонираш за нашия бюлетин, който ще те уведомява за активни промоции, нови продукти и случващото се при нас.