За трета поредна година български компании отварят вратите си за децата на своите служители в рамките на националната инициатива „Гордея се с труда на моите родители". Идеята е със специално разработени програми и игри да им покажат защо трудът на родителите им е важен. Инициативата е на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН, а целта е да бъде ежегодна и да обхване бизнеса в цялата страна.
Според проучване на организаторите проектът е повлиял значително на представите за труда на участвалите деца. Разбил е стереотипите за желана професия като футболист, фотомодел, пожарникар за над 83% от децата и е убедил половината участници, че парите не са единственият мотиватор да работиш. Над 89% от децата са разбрали, че трудът означава да си полезен за себе си и за другите. Повече от половината след това отговорили, че освен професия, важно е човек правилно да избира и работно място, а за 83% е станало ясно, че е важно да харесваш професията, която работиш. Професия се избира спрямо интереса и уменията на човека, е друг извод, до който достигнали участвалите хлапета.
За втора поредна година проектът печели отличие (второ място) в годишните награди на Българското дружество за връзки с обществеността за ПР постижения в категория „CSR проект – нестопански сектор".
На 15 юни в Българска стопанска камара ще се проведе представяне на проекта за нови компании – всички желаещи имат достатъчно време да се включат. През тази година се очаква броят на фирмите участници да нарасне с поне 20% и през есента в поне 30 компании да гостуват повече от 1000 деца от цялата страна.
Тази година отново е предвиден и обмен - така децата, които са участвали миналата година, ще посетят друга компания и ще научат за нови професии.
Според проучване на организаторите проектът е повлиял значително на представите за труда на участвалите деца. Разбил е стереотипите за желана професия като футболист, фотомодел, пожарникар за над 83% от децата и е убедил половината участници, че парите не са единственият мотиватор да работиш. Над 89% от децата са разбрали, че трудът означава да си полезен за себе си и за другите. Повече от половината след това отговорили, че освен професия, важно е човек правилно да избира и работно място, а за 83% е станало ясно, че е важно да харесваш професията, която работиш. Професия се избира спрямо интереса и уменията на човека, е друг извод, до който достигнали участвалите хлапета.
За втора поредна година проектът печели отличие (второ място) в годишните награди на Българското дружество за връзки с обществеността за ПР постижения в категория „CSR проект – нестопански сектор".
На 15 юни в Българска стопанска камара ще се проведе представяне на проекта за нови компании – всички желаещи имат достатъчно време да се включат. През тази година се очаква броят на фирмите участници да нарасне с поне 20% и през есента в поне 30 компании да гостуват повече от 1000 деца от цялата страна.
Тази година отново е предвиден и обмен - така децата, които са участвали миналата година, ще посетят друга компания и ще научат за нови професии.