Светът в теб11 ноември 2019

10 начина за култивиране на щастието

Ако ровите сутрин из саксиите с цветя на балкона - усмивката е гарантирана

Снимка: Yingchou Han, Unsplash
Снимка: Yingchou Han, Unsplash
Щастливи ли сте? За мнозина това е натоварващ въпрос. Може би сте доволни от съпруга си, но не сте доволни от работата си. Или сте щастливи от работата си, но не харесвате града, в който живеете, или колата, която карате, или от заплатата си. Стремежът към щастие е индивидуално пътуване, но има определени стъпки, които можете да предприемете всеки ден, за да „култивирате“ щастието в живота си. 

1. Упражнения
Физическите упражнения повишават нивата на мощни мозъчни химикали като серотонин, допамин и норепинефрин, а това може да играе ролята на буфер за някои от ефектите на стреса. Това е и една от най-ефективните стратегии за профилактика и лечение на депресия.
2. Напълнете дома си с живи цветя
Проучванията показват, че хората, които сутрин разглеждат цветята в дома си, се чувстват по-щастливи и по-енергични!
3. Излезте навън
Излизането на чист въздух е от решаващо значение за положителното настроение, отчасти защото редовното излагане на ласките на слънчевите лъчи ще помогне за подобряване на настроението и енергията ви чрез отделянето на ендорфини. Оптимизират се нивата на витамин D, депресията отстъпва.
4. Медитация
Доказано е, че медитацията или концентрацията на вниманието увеличава кортикалната дебелина в областта на хипокампуса и мозъка, участващи в регулирането на емоциите. Медитацията е свързана и с намалена тревожност и депресия, както и с подобрено психологическо благополучие.
5. Играйте с вашия домашен любимец
Учените твърдят, че собствениците на домашни любимци са по-малко стресирани и по-щастливи от хората без животни у дома. Нямате домашен любимец? Отидете до най-близкия приют и намерете новия си най-добър приятел.
6. Слушайте музика
Музиката задейства активност в нуклеуса, част от мозъка ви, която освобождава отговарящия за положителните емоции допамин и участва във формирането на очакванията.
7. Прегърнете някого
За прегръдката е известно, че понижава нивата на хормоните на стреса като кортизола. Прегръщането активира орбитофронталната кора в мозъка ви, което е свързано с чувството за награда и състрадание.
8. Доброволец
Правенето на нещо добро за някой друг може да ви помогне да култивирате това топло, изпълващо усещане вътре във вас и да ви даде незабавно повишаване на настроението. Полезно е и за този, който помага, и за този, на когото помагат. 
9. Подхранвайте вашите взаимоотношения
Изследванията показват, че прекарването на свободното време с вашите приятели и близки може да ви направи по-щастливи. Винаги е добре да кажете на някого колко много означава той за вас.
10. Практикувайте благодарност
Хората, които са благодарни за това, което имат, са по-способни да се справят със стреса, имат повече положителни емоции и са по-способни да постигнат целите си. Опитайте да водите дневник или списък с благодарности. Записвайте за какво точно сте благодарни всеки ден. Това подобрява настроението, вдъхва оптимизъм и оказва благотворен ефект върху физическото здраве.

Източник

Още по темата:

Невена Коканова: Любовта има толкова много лица Светът в теб

Невена Коканова: Любовта има толкова много лица

Спомен за първата дама на българското кино

Нека се разстроим, натъжим и нацупим! Светът в теб

Нека се разстроим, натъжим и нацупим!

Толкова е просто да разрушим живота си, съветва ни Юлия Свияш

Най-мощният афродизиак – това е властта над другите Светът в теб

Най-мощният афродизиак – това е властта над другите

Маркиз дьо Сад: Няма човешко същество, на което да не му се иска да поиграе на деспот, ако притежава твърд характер

За смъртта не трябва да се плаща Светът в теб

За смъртта не трябва да се плаща

Филантропът Нюта Федерместер за любовта към отиващите си в болка

Малката звездичка Рейчъл и нейната покъртителна история Светът в теб

Малката звездичка Рейчъл и нейната покъртителна история

За краткия си живот детето спаси хиляди от жадна смърт

Колко боли да пораснеш? Светът в теб

Колко боли да пораснеш?

Изповедта на Красимира, която намери себе си в екстрените условия на едно риалити

Твърде съм зает, за да се безпокоя Светът в теб

Твърде съм зает, за да се безпокоя

Съветите на Дейл Карнеги за справяне с хроничната тревога

Господи, моля те не за чудеса, а за силата на всеки ден... Светът в теб

Господи, моля те не за чудеса, а за силата на всеки ден...

Малко позната молитва от бащата на „Малкият принц“

Любимият човек прилича на топ смачкана хартия Светът в теб

Любимият човек прилича на топ смачкана хартия

Отец Фьодор Бородин, баща на 8 деца: „А ти, като се женеше за нея, искаше ли да я направиш щастлива?“

RFK: Да предположим, че Бог е черен Светът в теб

RFK: Да предположим, че Бог е черен

Само онези, които се осмеляват да се провалят, само те могат да постигнат много

Хората могат да са тъжни и добре едновременно Светът в теб

Хората могат да са тъжни и добре едновременно

Съветите на един комик: Не казвайте „Стегни се“ на депресиран приятел

Петър Дънов: Злото в света е неразбраното добро Светът в теб

Петър Дънов: Злото в света е неразбраното добро

Днес е Световният ден на добротата. Протегнете ръка на паднал, направете комплимент - ще се почувствате по-добре

Просто спрете кебапчетата! Светът в теб

Просто спрете кебапчетата!

Духовен живот без плътски лишения е невъзможен, а неяденето без покаяние се нарича диета

Седем пъти презрях душата си Светът в теб

Седем пъти презрях душата си

Великият душевед Халил Джубран за компромисите, които правим със себе си всеки ден

Ненаситното купуване на дрехи крие душевна болка и самота Светът в теб

Ненаситното купуване на дрехи крие душевна болка и самота

Изповедта на мис Мода за безумието на зависимостта от пазаруване

За жените-спасителки и мъжете, които ги мразят Светът в теб

За жените-спасителки и мъжете, които ги мразят

Много жени се топлят от отблясъците на благодарността на техните партньори