Подкрепете ни!




Светът в теб11 ноември 2019

10 начина за култивиране на щастието

Ако ровите сутрин из саксиите с цветя на балкона - усмивката е гарантирана

Снимка: Yingchou Han, Unsplash
Снимка: Yingchou Han, Unsplash
Щастливи ли сте? За мнозина това е натоварващ въпрос. Може би сте доволни от съпруга си, но не сте доволни от работата си. Или сте щастливи от работата си, но не харесвате града, в който живеете, или колата, която карате, или от заплатата си. Стремежът към щастие е индивидуално пътуване, но има определени стъпки, които можете да предприемете всеки ден, за да „култивирате“ щастието в живота си. 

1. Упражнения
Физическите упражнения повишават нивата на мощни мозъчни химикали като серотонин, допамин и норепинефрин, а това може да играе ролята на буфер за някои от ефектите на стреса. Това е и една от най-ефективните стратегии за профилактика и лечение на депресия.
2. Напълнете дома си с живи цветя
Проучванията показват, че хората, които сутрин разглеждат цветята в дома си, се чувстват по-щастливи и по-енергични!
3. Излезте навън
Излизането на чист въздух е от решаващо значение за положителното настроение, отчасти защото редовното излагане на ласките на слънчевите лъчи ще помогне за подобряване на настроението и енергията ви чрез отделянето на ендорфини. Оптимизират се нивата на витамин D, депресията отстъпва.
4. Медитация
Доказано е, че медитацията или концентрацията на вниманието увеличава кортикалната дебелина в областта на хипокампуса и мозъка, участващи в регулирането на емоциите. Медитацията е свързана и с намалена тревожност и депресия, както и с подобрено психологическо благополучие.
5. Играйте с вашия домашен любимец
Учените твърдят, че собствениците на домашни любимци са по-малко стресирани и по-щастливи от хората без животни у дома. Нямате домашен любимец? Отидете до най-близкия приют и намерете новия си най-добър приятел.
6. Слушайте музика
Музиката задейства активност в нуклеуса, част от мозъка ви, която освобождава отговарящия за положителните емоции допамин и участва във формирането на очакванията.
7. Прегърнете някого
За прегръдката е известно, че понижава нивата на хормоните на стреса като кортизола. Прегръщането активира орбитофронталната кора в мозъка ви, което е свързано с чувството за награда и състрадание.
8. Доброволец
Правенето на нещо добро за някой друг може да ви помогне да култивирате това топло, изпълващо усещане вътре във вас и да ви даде незабавно повишаване на настроението. Полезно е и за този, който помага, и за този, на когото помагат. 
9. Подхранвайте вашите взаимоотношения
Изследванията показват, че прекарването на свободното време с вашите приятели и близки може да ви направи по-щастливи. Винаги е добре да кажете на някого колко много означава той за вас.
10. Практикувайте благодарност
Хората, които са благодарни за това, което имат, са по-способни да се справят със стреса, имат повече положителни емоции и са по-способни да постигнат целите си. Опитайте да водите дневник или списък с благодарности. Записвайте за какво точно сте благодарни всеки ден. Това подобрява настроението, вдъхва оптимизъм и оказва благотворен ефект върху физическото здраве.

Източник

Още по темата:

Зор Алеф: Магическите закони на успеха Светът в теб

Зор Алеф: Магическите закони на успеха

Кодексът на духовното достойнство ни учи как да реализираме висшите стремежи на душата си

Начините да изгубим душевната си кожа са толкова, колкото са жените по света Светът в теб

Начините да изгубим душевната си кожа са толкова, колкото са жените по света

Преди възстановяването на себеусещането си, преди да се върне вътрешното зрение и океанското познание, сме били на дъното

Всеки има своя икигай Светът в теб

Всеки има своя икигай

Да открием какво ни кара да ставаме от леглото всяка сутрин

Татяна Черниговская: Всичко се срина в света отведнъж Светът в теб

Татяна Черниговская: Всичко се срина в света отведнъж

Цифровата реалност ражда „нов вид" човек. Наричам го „хомо конфузус“...

Обичайте се, така ще победите злото! Светът в теб

Обичайте се, така ще победите злото!

10 топли послания на възрастни хора към младите

Сърфиране по вълните на пандемията Светът в теб

Сърфиране по вълните на пандемията

М.Лайтман: Луксозните индустрии ще изчезнат, хората ще се спасят, когато осъзнаят, че всеки е свързан с другите

8 причини, поради които интелигентните хора са нещастни Светът в теб

8 причини, поради които интелигентните хора са нещастни

Разсъдливостта често се комбинира с невъзможността да изразим любов

Какво крие невротичната вина Светът в теб

Какво крие невротичната вина

Самообвинението води до успокоение, но спира развитието на личността

Огледални чувства и реакции Светът в теб

Огледални чувства и реакции

Там, където има много критика, съществува желание да се промени света. Зад това се крие липсата на готовност да се приеме собственото място в него.

Жена ми няма нужда от помощник, тя има нужда от партньор Светът в теб

Жена ми няма нужда от помощник, тя има нужда от партньор

Не съм помощник в този дом, аз съм част от него

Архиепископ Виган до Тръмп: Да се обединим с молитва срещу невидимия враг Светът в теб

Архиепископ Виган до Тръмп: Да се обединим с молитва срещу невидимия враг

„Децата на тъмнината" ще отговарят за пандемията, последствията от нея и социалното инженерство

Самотата е въпрос на избор, не на обстоятелства Светът в теб

Самотата е въпрос на избор, не на обстоятелства

Психологът М. Лабковский: дори децата трябва да бъдат оставени сами със себе си за известно време

Лисицата, която спаси живот Светът в теб

Лисицата, която спаси живот

Един мъж блъснал лисица с колата си, днес тя е повече от домашен любимец за него