Подкрепете ни!




Светът в теб11 ноември 2019

10 начина за култивиране на щастието

Ако ровите сутрин из саксиите с цветя на балкона - усмивката е гарантирана

Снимка: Yingchou Han, Unsplash
Снимка: Yingchou Han, Unsplash
Щастливи ли сте? За мнозина това е натоварващ въпрос. Може би сте доволни от съпруга си, но не сте доволни от работата си. Или сте щастливи от работата си, но не харесвате града, в който живеете, или колата, която карате, или от заплатата си. Стремежът към щастие е индивидуално пътуване, но има определени стъпки, които можете да предприемете всеки ден, за да „култивирате“ щастието в живота си. 

1. Упражнения
Физическите упражнения повишават нивата на мощни мозъчни химикали като серотонин, допамин и норепинефрин, а това може да играе ролята на буфер за някои от ефектите на стреса. Това е и една от най-ефективните стратегии за профилактика и лечение на депресия.
2. Напълнете дома си с живи цветя
Проучванията показват, че хората, които сутрин разглеждат цветята в дома си, се чувстват по-щастливи и по-енергични!
3. Излезте навън
Излизането на чист въздух е от решаващо значение за положителното настроение, отчасти защото редовното излагане на ласките на слънчевите лъчи ще помогне за подобряване на настроението и енергията ви чрез отделянето на ендорфини. Оптимизират се нивата на витамин D, депресията отстъпва.
4. Медитация
Доказано е, че медитацията или концентрацията на вниманието увеличава кортикалната дебелина в областта на хипокампуса и мозъка, участващи в регулирането на емоциите. Медитацията е свързана и с намалена тревожност и депресия, както и с подобрено психологическо благополучие.
5. Играйте с вашия домашен любимец
Учените твърдят, че собствениците на домашни любимци са по-малко стресирани и по-щастливи от хората без животни у дома. Нямате домашен любимец? Отидете до най-близкия приют и намерете новия си най-добър приятел.
6. Слушайте музика
Музиката задейства активност в нуклеуса, част от мозъка ви, която освобождава отговарящия за положителните емоции допамин и участва във формирането на очакванията.
7. Прегърнете някого
За прегръдката е известно, че понижава нивата на хормоните на стреса като кортизола. Прегръщането активира орбитофронталната кора в мозъка ви, което е свързано с чувството за награда и състрадание.
8. Доброволец
Правенето на нещо добро за някой друг може да ви помогне да култивирате това топло, изпълващо усещане вътре във вас и да ви даде незабавно повишаване на настроението. Полезно е и за този, който помага, и за този, на когото помагат. 
9. Подхранвайте вашите взаимоотношения
Изследванията показват, че прекарването на свободното време с вашите приятели и близки може да ви направи по-щастливи. Винаги е добре да кажете на някого колко много означава той за вас.
10. Практикувайте благодарност
Хората, които са благодарни за това, което имат, са по-способни да се справят със стреса, имат повече положителни емоции и са по-способни да постигнат целите си. Опитайте да водите дневник или списък с благодарности. Записвайте за какво точно сте благодарни всеки ден. Това подобрява настроението, вдъхва оптимизъм и оказва благотворен ефект върху физическото здраве.

Източник

Още по темата:

Трите вълни доброволци на Земята се чувстват объркани Светът в теб

Трите вълни доброволци на Земята се чувстват объркани

Те са тук, за да променят енергията на човечеството и да го издигнат

Трите вируса на съзнанието Светът в теб

Трите вируса на съзнанието

Как сами си забраняваме да променим живота си към по-добро

Великите ужасни родители, предали децата си Светът в теб

Великите ужасни родители, предали децата си

Зловещи факти за емоционалните недъзи на известните

Ако човек е по природа мързелив или глупав, той оставя улики за това в най-дребните Светът в теб

Ако човек е по природа мързелив или глупав, той оставя улики за това в най-дребните детайли

Хората реагират на вашата енергия и поведение повече, отколкото на думите ви. Отърсете се от склонността винаги да спорите.

Колко пъти може да се падне в една и съща яма Светът в теб

Колко пъти може да се падне в една и съща яма

Понякога промяната при садомазохиста е възможна

Идва епохата на пробуденото правене Светът в теб

Идва епохата на пробуденото правене

E. Толе: Намираме се в средата на изключително важно събитие в еволюцията на човешкото съзнание

А сега остават тия три: вяра, надежда, любов; но по-голяма от тях е любовта Светът в теб

А сега остават тия три: вяра, надежда, любов; но по-голяма от тях е любовта

Любовта е търсене, премеждие, отдаване, принасяне, жертва, кръст, пътуване...

Виждате ли грешката? Светът в теб

Виждате ли грешката?

Един кратък урок по устойчивост на критика

Какво означава да се грижиш за другия Светът в теб

Какво означава да се грижиш за другия

Миналата любов е източник на сила, настоящата любов е резултат от силата

11 знака, които показват, че си свободен дух Светът в теб

11 знака, които показват, че си свободен дух

Свободен ли си или си закотвен от материалния свят?

Твоята половинка се намира в теб Светът в теб

Твоята половинка се намира в теб

Обърни внимание кога си щастлив, обърни внимание кога си нещастен, но не обвинявай другите

Защо не са ми дали хляб? Светът в теб

Защо не са ми дали хляб?

Не започвай с третата фраза

Какво са чакрите и кои са седемте основни в човешкото тяло? Светът в теб

Какво са чакрите и кои са седемте основни в човешкото тяло?

Колкото по-добре отворени и балансирани са те на енергийно ниво – толкова по-добре се чувстваме ние

Ако мислите, че няма надежда – нея няма да я има. Изборът е ваш. Светът в теб

Ако мислите, че няма надежда – нея няма да я има. Изборът е ваш.

Чомски: Губим детството си. Учителите заковават децата в рамките на тестовете и изпитите.

Твой ред е да носиш детето на корема си 9 месеца Светът в теб

Твой ред е да носиш детето на корема си 9 месеца

Баща на трима синове с писмо до себе си към миналото