Подкрепете ни!




Изкуство11 септември 2020

Нови изисквания към филмите в борбата за Оскари от 2024 г.

Академията задължава екипите да приемат хора от редки етноси, с физически увреждания и с всякаква сексуална ориентация


Нови изисквания към филмите в борбата за Оскари от 2024 г.
Киното вече няма да е същото. Създателите на филми, които желаят да се включат в надпреварата за Оскарите на 96-тото издание на церемонията за Най-добър филм" през 2025 г. ще трябва да се съобразят с новите изисквания на Академията за филмови изкуства и науки, които бяха публикувани преди дни.
Целта на промените е
да се насърчи равнопоставеното представяне на екрана, пред и зад него, за да се отрази по-добре разнообразието на филмовата аудитория“. Продукциите ще трябва да отговарят на минималните изисквания, свързани с представянето и включването в състезанието, за да бъдат допуснати в номинациите, които ще оценят произведеното от киноиндустрията през 2024 г.

„Блендата трябва да се разшири, за да отразява нашето разнообразно световно население както при създаването на филми, така и в публиката, която се свързва с тези хора", заявиха президентът на Академията Дейвид Рубин и главният изпълнителен директор Даун Хъдсън в съвместно изявление. 
И така, за 96-ия Оскар, филмът, борещ се за „най-добър" ще трябва да отговаря на поне два от четири стандарта.

За Стандарт А, който визира екранното съдържание, темите и идеите, филмът трябва да отговаря на един от следните критерии:
  • Поне един от актьорите в главните роли или значими поддържащи действащи лица да е от слабо представена расова или етническа група. Например да е азиатец, латинос, афроамериканец, индианец, местен жител на Аляска, Близкия Изток или Северна Африка, местен хавайски жител или друг тихоокеански островитянин, може и представител на друга слабо представена раса или етническа принадлежност.
  • Най-малко 30% от всички актьори във второстепенни и епизодични роли трябва да са жени, хора с рядък етнос, с хомосексуална ориентация, бисексуални и трансджендъри, хора с когнитивни или физически увреждания, глухи или с увреден слух.
  • Основната сюжетна линия също трябва да се завърти около тези изисквания и фабулата да е съсредоточена върху проблемите на недостатъчно представени групи от обществото.
Стандарт Б, който се отнася към креативното лидерство и екипа на проекта, има същите изисквания, но вече не към актьорите и фабулата, а към хората, които правят продукцията.  

Поне две от следните позиции в творческия екип, директорите на отдели, кастинг директор, оператор, композитор, дизайнер на костюми, режисьор, редактор, фризьор, гримьор, продуцент, дизайнер на продукция, декоратор на декори, звук, VFX супервизор, сценарист да са от изброените недостатъчно представени групи.
Припомняме ги: азиатец, латинос, афроамериканец, индианец, местен жител на Аляска, Близкия Изток или Северна Африка, местен хавайски жител или друг тихоокеански островитянин, може и представител на друга слабо представена раса или етническа принадлежност, 

Най-малко 30% от целия снимачен екип трябва да са жени, хора с рядък етнос, с хомосексуална ориентация, бисексуални и трансджендъри, хора с когнитивни или физически увреждания, глухи или с увреден слух.

Добрата новина е, че Стандарт В предявява същите изисквания и към висшия мениджмънт на продукциите, като задължава филмовите дейци да вкарат в екипа и да осигурят платен стаж на хора от изброените социални групи. Включително да се намери работа за тях в творческия продукционен процес, в постпродукцията, при музикалното оформление на филмите и дистрибуцията. Освен платен стаж се предвижда и обучение.

Стандарт Г, озаглавен „Развитие на аудиторията" търси начини в разпространението на филмите, техният маркетинг и ПР, да бъдат включени хора от недостатъчно представени групи на обществото.

Критериите към филмите в специални категории - анимационни пълнометражни, документални и чуждестранни международни игрални ще бъдат разгледани отделно.

Източник

Още по темата:

Картини излизат от рамките си и оживяват в Лондон Изкуство

Картини излизат от рамките си и оживяват в Лондон

Посетителите на четири галерии стават част от сюжета на 42 световноизвестни платна

Съществуват ли невидими хора? Според науката не, според късото кино – да. Изкуство

Съществуват ли невидими хора? Според науката не, според късото кино – да.

Вижте новия подбор на „Кинематограф“ и може да спечелите брой на Списание 8

Твоя единствена радост да бъде радост да даваш… Изкуство

Твоя единствена радост да бъде радост да даваш…

Три стихотворения за женската същност

Музеят Ел Прадо променя текстовете, описващи картините Изкуство

Музеят Ел Прадо променя текстовете, описващи картините

Целта е да не се засягат хората с увреждания

Всичко е любов Изкуство

Всичко е любов

В памет на Иван Иванов (16 декември 1951 - 31 януари 2024)

„Зима“ – късометражна песен за сняг и лед Изкуство

„Зима“ – късометражна песен за сняг и лед

Кинематограф ни повежда на кино пътешествие сред студовете на планетата

Няма такова нещо като прошка, хората просто имат къса памет Изкуство

Няма такова нещо като прошка, хората просто имат къса памет

Тайните истини на вселената според „истинския детектив“ Ръст Коул

Нас ще ни погуби свободата, която разрешаваме на другите и на себе си Изкуство

Нас ще ни погуби свободата, която разрешаваме на другите и на себе си

103 години от рождението на един от най-големите следвоенни писатели – Фридрих Дюренмат

Любовта започва с големи чувства и завършва с дребни кавги Изкуство

Любовта започва с големи чувства и завършва с дребни кавги

Андре Мороа: „Животът е кратък – това е разбираемо, но в сравнение с кое?“

Белведере показва онлайн 626 изложби от последните 100 години Изкуство

Белведере показва онлайн 626 изложби от последните 100 години

Всяка експозиция от сега нататък ще бъде включена във виртуалната хроника

Повей, буйни мой ветре и всяка болка в нас с обич разпилей Изкуство

Повей, буйни мой ветре и всяка болка в нас с обич разпилей

Преди 52 години си отива от този свят незабравимата Паша Христова

До 7 януари е изложбата на Златю Бояджиев в Двореца Изкуство

До 7 януари е изложбата на Златю Бояджиев в Двореца

12 зали представят творбите на големия български художник

За първи път в България: Мюзикълът „Звукът на музиката“ на сцената на Софийската опера Изкуство

За първи път в България: Мюзикълът „Звукът на музиката“ на сцената на Софийската опера

Премиерата е на 9 януари 2024 г., следващите спектакли са на 10,16, 17, 30 и 31 януари