Нечовешките страдания на актьора, изиграл Иисус в „Страстите Христови"
Джим Кавийзъл почти умира - бит е с бич, разпнат, с измръзвания, пневмония, с множество счупвания, травми и операции
Илюстрация: Wikimedia.org
Сцената с разпъването на кръста е заснемана пет седмици от пет месеца общо време за производството на филма. За да се положи върху изпълнителя на Спасителя кървавия грим, били нужни от 7 до 10 часа. От многослойния грим тялото на актьора се обринало.
В една от сцените на кръста може да се види синкавият отенък на кожата по тялото на Джим Кавийзъл. Това не е специален ефект, а се дължи на задушаване, което се смята за типичната причина за смъртта на разпнатите на кръст жертви. Продължителното висене на кръста с привързани китки може да причини силно разтягане на гръдните мускули и белите дробове, което затруднява дишането и причинява бавно задушаване. Жертвите обикновено оцеляват, стига да могат да се издърпат за ръцете, но изтощението неизбежно настъпва. Дъската за подложка под стъпалата (както е изобразена във филма) понякога се поставяла за облекчаване на ръцете, но по ирония на съдбата това също служи за удължаване на агонията.
Когато Исус изрича думите „Татко, в твоите ръце предавам духа си“, докато гледа към небето, зениците му се разширяват. Това е често срещан признак на смърт, тъй като всички мускули в тялото се отпускат напълно.
Организмът на Кавийзъл е бил толкова измъчен и изтощен, че след снимките се налага да му направят две операции на сърцето.
„Мел Гибсън ме предупреди, че тази роля може да разруши кариерата ми. На което му отвърнах: „Мел, ето в какво вярвам. Всеки от нас има кръст, който трябва да носи. Аз трябва да нося моя. Ако не носим кръстовете си - ще бъдем размазани от тяхната тежест. Така че хайде да направим това."
Още по темата:
Колко здраво жените стискат веригите, които ги оковават!
124 г. от рождението на майката на Скарлет О'Хара – Маргарет Мичъл
Донесе ми от ветрове заръка, пожари звездни, за да не тъжа...
91 години от рождението на Евтим Евтимов
За паралелните вселени на войната и мира
Турски дигитален художник преплете два свята в невероятно въздействащ колаж
На 23 октомври идва „Най-смешното шоу завинаги навсякъде и само за вас”
„Заглавието е иронично, но и не е, тъй като живеем във века на рекламата“, намига Ива Тодорова
Разширих си клетката, за да не могат да ме дърпат и скубят
На 92 г. почина големият български художник Иван Вукадинов
Подбрани филми за Земята и Космоса ще се излъчват безплатно в столични паркове
На прожекциите в идните дни може да спечелите и брой на Списание 8
Това, което другите наричат лудост - за мен е единственият разумен начин да обичаш
Франзсоаз Саган: Нищо не предизвиква ревност така, както смехът
Картина на ван Гог разкрива дълбоко разбиране на природните феномени
Изследват дали художникът е изучавал процесите на атмосферната турбуленция или просто е бил крайно наблюдателен
Когато една врата се затваря и друга се отваря, вероятно си в затвора
Вечните смешки на Джон Клийз от „Монти Пайтън“
40-ото издание на Аполония завърши с вълнуващ концерт на „Фондацията“
Кирил Маричков беше удостоен със статуетката – знак на „Аполония“, за участието му през годините във Фестивала
Какво би било човечеството, ако не познаваше цветята?
Мълчанието е елементът, в който великите неща се оформят, пише авторът на „Синята птица“
Виена търси нов оригинален прочит на валса „На хубавия син Дунав“
Обявен е международен конкурс за нестандартно изобразяване на вечната музика
Ален Делон: „Бих могъл да ударя човек, но не и животно“
Светът скърби за своя любимец от киното - мъжа с най-дълбокия син поглед и с най-пленителната усмивка
Х.Уелс: Всички имаме свои машини на времето
Никой не би повярвал, че този свят е наблюдаван отблизо от интелекти, по-големи от човешкия