Подкрепете ни!




Изкуство22 декември 2021

Нечовешките страдания на актьора, изиграл Иисус в „Страстите Христови"

Джим Кавийзъл почти умира - бит е с бич, разпнат, с измръзвания, пневмония, с множество счупвания, травми и операции

Илюстрация: Wikimedia.org
Илюстрация: Wikimedia.org
По време на снимките на филма „Страстите Христови" (2004, реж. Мел Гибсън) Джим Кавийзъл, който изпълнява ролята на Иисус, отслабнал с 45 фунта, бил е ударен от мълния при заснемането на библейския фрагмент с Планинската проповед и е бит реално с истински бич по време снимките с мъченията на Божия син след задържането му в Йерусалим и преди да се изправи пред Пилат Понтийски. Единият от ударите разсича рамото му и му остава белег за цял живот - около 35 сантиметра.

Кавийзъл навехва рамото си докато носи кръста към Голгота. Той не е бил бутафорен - тежал е около 70 килограма. Актьорът се разболява и от пневмония след замръзване. Снимките били през зимата и често на Джим му ставало толкова студено, че не можел да говори. Налагало се да затоплят замръзналото му лице, за да може поне да движи устните си. 

Сцената с разпъването на кръста е заснемана пет седмици от пет месеца общо време за производството на филма. За да се положи върху изпълнителя на Спасителя кървавия грим, били нужни  от 7 до 10 часа. От многослойния грим тялото на актьора се обринало. 

В една от сцените на кръста може да се види синкавият отенък на кожата по тялото на Джим Кавийзъл. Това не е специален ефект, а се дължи на задушаване, което се смята за типичната причина за смъртта на разпнатите на кръст жертви. Продължителното висене на кръста с привързани китки може да причини силно разтягане на гръдните мускули и белите дробове, което затруднява дишането и причинява бавно задушаване. Жертвите обикновено оцеляват, стига да могат да се издърпат за ръцете, но изтощението неизбежно настъпва. Дъската за подложка под стъпалата (както е изобразена във филма) понякога се поставяла за облекчаване на ръцете, но по ирония на съдбата това също служи за удължаване на агонията.

Когато Исус изрича думите „Татко, в твоите ръце предавам духа си“, докато гледа към небето, зениците му се разширяват. Това е често срещан признак на смърт, тъй като всички мускули в тялото се отпускат напълно.

Организмът на Кавийзъл е бил толкова измъчен и изтощен, че след снимките се налага да му направят две операции на сърцето.   
„Мел Гибсън ме предупреди, че тази роля може да разруши кариерата ми. На което му отвърнах: „Мел, ето в какво вярвам. Всеки от нас има кръст, който трябва да носи. Аз трябва да нося моя. Ако не носим кръстовете си - ще бъдем размазани от тяхната тежест. Така че хайде да направим това."


„Страстите Христови" е най-касовият религиозен филм в световния боксофис за всички времена.
Това е последният филм, който бившият президент на Ирак Саддам Хюсеин гледа в килията си през декември 2006 г., малко преди екзекуцията, на DVD плейър, донесен от охраняващите го войници.

Още през 2018 г. самият Кавийзъл потвърди, че е възможно великата лента да има продължение. В интервю за USA Today той казва: „Има неща, които не мога да споделя, но зрителите ще бъдат шокирани. Ще бъде велико, само имайте търпение“. „Страстите Христови: Възкресение" вероятно ще изненада публиката през 2022 г. 

Източник

Още по темата:

Колко здраво жените стискат веригите, които ги оковават! Изкуство

Колко здраво жените стискат веригите, които ги оковават!

124 г. от рождението на майката на Скарлет О'Хара – Маргарет Мичъл

За паралелните вселени на войната и мира Изкуство

За паралелните вселени на войната и мира

Турски дигитален художник преплете два свята в невероятно въздействащ колаж

На 23 октомври идва „Най-смешното шоу завинаги навсякъде и само за вас” Изкуство

На 23 октомври идва „Най-смешното шоу завинаги навсякъде и само за вас”

„Заглавието е иронично, но и не е, тъй като живеем във века на рекламата“, намига Ива Тодорова

Черен кон ли умира там на белия сняг... Изкуство

Черен кон ли умира там на белия сняг...

На 79 г. си отиде Кирил Маричков

Разширих си клетката, за да не могат да ме дърпат и скубят Изкуство

Разширих си клетката, за да не могат да ме дърпат и скубят

На 92 г. почина големият български художник Иван Вукадинов

Подбрани филми за Земята и Космоса ще се излъчват безплатно в столични паркове Изкуство

Подбрани филми за Земята и Космоса ще се излъчват безплатно в столични паркове

На прожекциите в идните дни може да спечелите и брой на Списание 8

Това, което другите наричат лудост - за мен е единственият разумен начин да обичаш Изкуство

Това, което другите наричат лудост - за мен е единственият разумен начин да обичаш

Франзсоаз Саган: Нищо не предизвиква ревност така, както смехът

Картина на ван Гог разкрива дълбоко разбиране на природните феномени Изкуство

Картина на ван Гог разкрива дълбоко разбиране на природните феномени

Изследват дали художникът е изучавал процесите на атмосферната турбуленция или просто е бил крайно наблюдателен

Как умира лимоновото дърво Изкуство

Как умира лимоновото дърво

Когато бунтът на плодородието вещае погибел

40-ото издание на Аполония завърши с вълнуващ концерт на „Фондацията“ Изкуство

40-ото издание на Аполония завърши с вълнуващ концерт на „Фондацията“

Кирил Маричков беше удостоен със статуетката – знак на „Аполония“, за участието му през годините във Фестивала

Какво би било човечеството, ако не познаваше цветята? Изкуство

Какво би било човечеството, ако не познаваше цветята?

Мълчанието е елементът, в който великите неща се оформят, пише авторът на „Синята птица“

Виена търси нов оригинален прочит на валса „На хубавия син Дунав“ Изкуство

Виена търси нов оригинален прочит на валса „На хубавия син Дунав“

Обявен е международен конкурс за нестандартно изобразяване на вечната музика

Ален Делон: „Бих могъл да ударя човек, но не и животно“ Изкуство

Ален Делон: „Бих могъл да ударя човек, но не и животно“

Светът скърби за своя любимец от киното - мъжа с най-дълбокия син поглед и с най-пленителната усмивка

Х.Уелс: Всички имаме свои машини на времето Изкуство

Х.Уелс: Всички имаме свои машини на времето

Никой не би повярвал, че този свят е наблюдаван отблизо от интелекти, по-големи от човешкия