Подкрепете ни!




Изкуство10 септември 2024

40-ото издание на Аполония завърши с вълнуващ концерт на „Фондацията“

Кирил Маричков беше удостоен със статуетката – знак на „Аполония“, за участието му през годините във Фестивала


40-ото издание на Аполония завърши с вълнуващ концерт на „Фондацията“
Концерт на „Фондацията“ и Оркестъра на  Държавна опера  Пловдив закри четиридесетото издание на Аполония.  Концертът беше част от съвместното им турне в чест на 80-ата годишнина на рок легендата Кирил Маричков. Бяха изпълнени само песни, написани от членове на супергрупата, сред  които хитове като  „Две следи“, „Среща“, „Пак ще се прегърнем“, „Да погледна в теб“ и много други.


Маргарита Димитрова, изпълнителен директор на Фондация Аполония, връчи на обичания певец   статуетката – знак на „Аполония“, за участието му във Фестивала.


Богатата програма на Аполония 2024 представи не само изключителна селекция от концерти, но и невероятни изложби, филми, театрални постановки и литературни събития. Президентът Румен Радев, кметът на Община Созопол Тихомир Янакиев, министърът на културата Найден Тодоров, министърът на туризма Евтим Милошев бяха сред специалните гости на Фестивала, които отправиха благодарности към Фондация Аполония за дългогодишния труд и принос към развитието на българската култура.

Фестивалният оркестър Аполония развълнува публиката с великолепното си изпълнение и уникален състав. Акценти в програмата на Празниците на изкуствата тази година бяха и концертите на Стефан Вълдобрев и Обичайните заподозрени, Влади Ампов – Графа, Белослава, Хилда Казасян и Плевенската филхармония, Васил Петров и Военен Биг бенд Стара Загора и други. За първи път участваха толкова много театри от различни райони на страната, а една от най-очакваните постановки беше моноспектакълът на Мариус Куркински „Нашенец“ по Чудомир.

В лятно кино „Аполония“ бяха прожектирани 9 специално подбрани български филма, 3 от които премиерни. В Художествената галерия в Созопол бяха представени изложбите „Пътувания: острови, морета“ на Греди Асса, като част от картините бяха специално създадени за фестивала, дипломните проекти на студентите от Националната художествена академия, фотоизложбата „Нашият Созопол“ на Асен Шопов, а на крайбрежната улица на фестивалния град беше поставена впечатляващата творба на Павел Койчев „Две фигури“.

Литературната програма също очарова посетителите на Фестивала, които имаха възможността да се срещнат с носителя на международната награда „Букър“ – Георги Годподинов, който проведе майсторски клас и представи новата си книга – „Градинарят и смъртта“. Иван Ладжев също представи най-новата си книга „Неизбежната случайност“. Публиката имаше шанса да се запознае с творбите на Людмил Тодоров, Тодор П. Тодоров, с поезията на #ЖенитеSurvivors от фондация Emprove и много други.

Празниците на изкуствата Аполония 2024 се състояха с медийната подкрепа на БНТ, БНР,
БТА, Нова телевизия, Obekti.bg, в-к Стандарт, в-к Труд, Dnevnik.bg, Dir.bg, Offnews.bg, Novinite Group, Flagman.bg, БГ Радио, радио N-JOY, bTV Radio, Jazz FM радио, Classic FM радио, сп. Biograph, МИКА: Музика и лайфстайл, ССБ Медиа, сп. Осем, в-к Черноморски фар, Impressio.bg, Въпреки.com, сп. Жената днес.


За Аполония:
Празниците на изкуствата Аполония са най-големият, дългогодишен и мащабен арт фестивал в България. Негов организатор е Фондация Аполония, създадена през 1991 г. Първото издание на Фестивала се провежда през 1984 г. Ежегодно сцените на Аполония в Созопол привличат стотици артисти и хиляди любители на изкуството от България и света. Фестивалът има за цел да съхрани културните традиции, както и да подкрепи нови таланти в областта на всякакъв вид изкуства.

Как умира лимоновото дърво Изкуство

Как умира лимоновото дърво

Когато бунтът на плодородието вещае погибел

Какво би било човечеството, ако не познаваше цветята? Изкуство

Какво би било човечеството, ако не познаваше цветята?

Мълчанието е елементът, в който великите неща се оформят, пише авторът на „Синята птица“

Виена търси нов оригинален прочит на валса „На хубавия син Дунав“ Изкуство

Виена търси нов оригинален прочит на валса „На хубавия син Дунав“

Обявен е международен конкурс за нестандартно изобразяване на вечната музика

Ален Делон: „Бих могъл да ударя човек, но не и животно“ Изкуство

Ален Делон: „Бих могъл да ударя човек, но не и животно“

Светът скърби за своя любимец от киното - мъжа с най-дълбокия син поглед и с най-пленителната усмивка

Х.Уелс: Всички имаме свои машини на времето Изкуство

Х.Уелс: Всички имаме свои машини на времето

Никой не би повярвал, че този свят е наблюдаван отблизо от интелекти, по-големи от човешкия

О, премъдри, моля те за едно: дай ми храна за ума и богатство за душата! Изкуство

О, премъдри, моля те за едно: дай ми храна за ума и богатство за душата!

В памет на Любомир Николов - Нарви, преводачът на „Властелинът на пръстените“

Винаги казвам „Радвам се, че те срещнах“ на някого, когото изобщо не се радвам, че съм Изкуство

Винаги казвам „Радвам се, че те срещнах“ на някого, когото изобщо не се радвам, че съм срещнал

На 16 юли преди 73 г. излиза бестселърът на Дж. Д. Селинджър „Спасителят в ръжта“

Музикалната поема „Рилският пустинник“ прославя Българския чудотворец на 26, 27 и 28 юли Изкуство

Музикалната поема „Рилският пустинник“ прославя Българския чудотворец на 26, 27 и 28 юли

Постановката се посвещава на 100-годишнината от освещаването на патриаршеската катедрала „Св. Александър Невски“

„Боровинкови нощи 2024“ Изкуство

„Боровинкови нощи 2024“

Гледайте лятно кино на открито и спечелeте брой на Списание 8

Еуниката спасява животи Изкуство

Еуниката спасява животи

Търсете издателството със знак пеперуда, то дава криле на духа и здраве на тялото

Не можеш да избягаш от себе си, като се местиш от едно място на друго Изкуство

Не можеш да избягаш от себе си, като се местиш от едно място на друго

Хемингуей: За да пишеш за живота, първо трябва да го изживееш

Дълбоко в себе си хората не обичат истината Изкуство

Дълбоко в себе си хората не обичат истината

На 88 г. почина канадският актьор Доналд Съдърланд

Много по-лесно е да бъдеш нещастен, отколкото да си щастлив Изкуство

Много по-лесно е да бъдеш нещастен, отколкото да си щастлив

Адът е, когато вече не можеш да видиш тези, които обичаш..., казва френската писателка Анна Гавалда