Богатството ни не е това, което имаме, а това, което ни радва
Епикур за мъдростта и видовете желания
• От всичко, което ни дава мъдрост, за да сме щастливи, най-голямо е приятелството.
• Насладата – това е отстраняването на всякакъв вид болка. Където има наслада и докато я има, там няма болка, нито страдания.
• Никоя наслада сама по себе си не е зло, но средствата за достигане на някои наслади създават много повече проблеми, отколкото удоволствие.
• Справедливостта не съществува сама по себе си. Това е договор да не се причинява и да не се търпи вреда, сключен при общуването между хората и прилаган винаги в местата, където е сключен.
• Желанията биват три вида. Едните са естествени и необходими, другите — естествени, но не необходими и третите — не естествени и не необходими, а породени от празни мисли.
• Естествено право е правото на договор за ползите, целта на който е да не се причиняват и да не се търпят щети.
• Случайността има слабо отношение към мъдростта. За случайността е способствал умът, както е правил винаги, както и ще прави докато е жив.
• Вярата в безсмъртието е родена от жаждата на ненаситни хора, безразсъдно използващи времето, което природата им е отпуснала. Мъдрият ще намери начин да използва това отпуснато време, за да премине през всички кръгове на достъпните наслади. И когато удари смъртният час — наситилият се ще стане от масата, за да освободи място на другите гости. За мъдрия един човешки живот е достатъчен, а глупавият няма да знае какво да прави с вечността.
• Богатството, което природата може да даде, е ограничено и достижимо, а богатството, изисквано от празните мисли се простира до безкрайност.
• Необходимостта е бедствие, но не съществува никаква необходимост да се живее с необходимостта.
• Най-страшното зло – смъртта, няма никакво отношение към нас, защото докато съществуваме – смъртта отстъпва, а когато тя идва – ние вече не съществуваме.
• Който е праведен – в него има най-малко тревога, а който е неправеден е преизпълнен с огромна тревога.
• Който познава пределността на живота, той знае как да се справи с болката от недостатъка и недоимъка като по този начин прави живота съвършен. Затова той не се нуждае от действия, водещи до борба.
• Не може да се живее сладко без да се живее разумно, добре и праведно. Не може да се живее разумно, добре и праведно без да се живее сладко. На който нещо не му достига, за да живее разумно, добре и праведно, той не може да има сладък живот.
• Всяка вечер се питай каква добрина си направил.
• Поука вместо омраза, усмивка вместо презрение.
• Богатството ни не е това, което имаме, а това, което ни радва.
Видях колко е прекрасна нашата планета, нека да я пазим!
63 години от първия полет на човек в Космоса
Как едно затъмнение спаси Христофор Колумб и моряците му от гибел
Историята на една шашма от 29 февруари 1504 г. в Ямайка
Как древните цивилизации са реагирали на затъмненията
Предците ни смятали, че небесните явления са послания от боговете, знак за прекратяване на война или напускане на местообитание
Средновековните жени са използвали неофициални социални мрежи
Споделяли здравословни проблеми и медицински съвети, точно както и днес
Когато небето и Земята си прощават
На Сирни заговезни, или Прошкинден искаме и даваме прошка, за да сме с чисти сърца и в мир
Не отстъпваме. Умираме на място до последния човек.
Шипченската епопея: „Хора ли отбиваха атаките на противника – смъртни ли са те?”
Баба Марта не е баба!
Тя е булка, мартеницата е разветият й сватбен чаршаф. Пижо и Пенда са нашите Ин и Ян.
Какво щеше да се случи, ако нямаше високосни години
Ако нямате календар за 2024 г., можете да ползвате от 1996-а или от 1968-а
Концесионери посягат на светилището на Асклепий в земите на манастира „Св. Св. Петър и Павел“
Историци и археолози с петиция срещу решението в местността „Хайдушко кладенче“ да се добиват инертни материали
Трифоновден – 1 или 14 февруари?
В празничността на тези дни могат да бъдат различени много предхристиянски вярвания, които нашият народ е съхранил
И преди 300 г. да си кръчмар, кафеджия, аптекар и пивовар е било доходоносно
Кратка ретроспекция на най-разпространените професии през XVIII век
Атанас си мина и зимата замина
В българските народни представи св. Атанас бил един от шестимата братя юнаци, които си поделили небето и земята в началото на света
Българин с българин не може да се разбере. Те все гръмогласят.
106 години от смъртта на Константин Иречек
Народе, кълве те секи, кой отде помине – и турчин, и поп, и дявол...
Яворов: Истинската вяра е да умреш като Ботев за една идея, дори когато знаеш, че е предварително обречена
Пет древни тълкувания за символа на Дървото на живота
Красивият символ на Творението присъства в много култури от векове
Коледа с врага
И през Първата, и през Втората световна война сражаващи се от двете страни слагат оръжие и празнуват заедно