
Билбордове в Космоса звучат като нещо ужасно за повечето от нас, но не и за руския стартъп StartRocket, притежаващ голям рисков капитал, които се стреми към точно това – осветяване на небето над нас с билбордове на големи брандове.
Космическият стартъп StartRocket иска да прати в орбита малки кубични сателити на разстояние 400-500 км над Земята, които ще изобразяват огромни блестящи екрани и ще се виждат от Земята. В уебсайта на компанията ви посреща снимка на хора, гледащи към звездите, а там се показва логото на Loca-Cola (Coca-Cola). А мисията на компанията е следната: „Космосът трябва да е красив. С най-добрите брандове небето над нас ще ни изненадва всяка нощ.“
„Ние сме управлявани от брандове и събития. Икономиката е кръвната система на нашето общество. Забавленията и рекламата са в основата й. Ние ще живеем в Космоса и човечеството ще занесе своята култура там. Професионалните и опитни пионери ще правят нещата по-добри за всички.“
Компанията планира да стартира първия си прототип през 2021 г. и твърди, че екраните в орбитата ще бъдат програмирани да показват лога на 6-минутен интервал, като ще могат да се движат в орбита около определено място 3 или 4 пъти на ден. Проблемът с осъществяването на тази идея е, че има много юридически спънки, като например дали сателитите на компанията ще представляват заплаха за авиационната сигурност.
Това, което насърчава Алексей Скорупски, член на екипа на StartRocket, е осъществяването на подобна идея миналата година в Нова Зеландия, където компания изпрати в орбита диско топка, която е видима само за определени минути. Той смята, че комерсиализацията на Космоса е неизбежна, дори при появяването на телевизията никой не е харесвал рекламите.