favorites basket
user
Наука26 януари 2022

Има ли шофьор в камиона?

Самоходни тирове, произведен от Aurora, ще завземат пазара в Тексас

Гигантски товарен камион с 18 колела се движи по многолентова магистрала в Тексас, зад волана не се вижда жива душа... Футуристичната идея може да изглежда сюрреалистична, но се тества в този огромен южен щат на САЩ, който се превърна в епицентър на бързо развиваща се индустрия за самоуправляващи се превозни средства. Иде ли краят на кризата с недостиг на шофьори на тирове?

Преди обаче камионите без шофьор да бъдат допуснати да се движат по пътищата и магистралите, все пак трябва да се проведат множество тестове, за да се гарантира, че са безопасни. За да се осъществи пътуването без шофьор са необходими радари, лазерни скенери, камери и GPS антени, които комуникират със софтуер за пилотиране. „Всеки път, когато караме миля или километър в реалния живот, ние симулираме още хиляди километри на компютъра, като променяме стотици параметри“, обяснява Пиер-Франсоа Льо Фау, мениджър за връзки с партньорите във фирмата за камиони Waymo (самоуправляващо се звено в компанията майка на Google Alphabet). Waymo изгражда логистичен център в Далас, който ще побере стотици автономни полуремаркета.

Embark - стартираща технология за безпилотно шофиране, управлява автономна лента за камиони между Хюстън и Сан Антонио, докато Aurora, основана от бивш служител на Waymo, ще отвори три терминала и нов маршрут от 635 мили (1000 километра) в Тексас тази година.

Защо производителите на тирове без водачи избират Тексас ли? Тук е пълно с шофьори на камиони и много квалифицирани инженери, слънчевият климат е чудесен за сензорите на тежките автомобили, а съседно Мексико изнася 85 процента от стоките си за Тексас по шосе. Но най-вече местното законодателство е дружелюбно към превозните средства без шофьор. През 2018 г. Тексас прие закон, който по същество даде на автономните автомобили същия статут като конвенционалните превозни средства.

Тъй като САЩ е огромна страна и превозите с тежкотоварни транспортни средства са жизненоважна част от икономика, компаниите виждат безпилотното шофиране като начин за намаляване на разходите и намаляване на риска, тъй като за разлика от хората-шофьори, автономните превозни средства не се уморяват и не изискват задължителни почивки.

Докато на човек ще са му необходими три дни, за да шофира камион от Лос Анджелис до Далас, самоуправляваща се машина ще завърши пътуването за 24 часа, изчисляват от Aurora. И ще бъде почти два пъти по-евтино. Според Embark цената на миля ще спадне от $1,76 на $0,96, ако камионът се движи сам.

Алекс Родригес, главен изпълнителен директор и съосновател на Embark Technology, е категоричен, че самоуправляващите се камиони ще бъдат от решаващо значение в борбата с настоящия недостиг на шофьори на тирове в САЩ, някои от които не желаят да бъдат далеч от семействата и да отсъстват от домовете си дълго време.

Източник
ПОДКРЕПИ НИ

Още по темата:

Абонирай се за нашия бюлетин

Не забравяй да се абонираш за нашия бюлетин, който ще те уведомява за активни промоции, нови продукти и случващото се при нас.