favorites basket
user
Здраве19 август 2016

Детето играе онлайн? Ще изкара шестица!

Учениците, които играят в мрежата, получават по-добри оценки, доказа проучване

Компютърните игри промиват мозъка - това популярно клише е стереотип без основания, доказа ново проучване. Според него онлайн игрите са свързани с подобряването на училищните постижения.

„Студентите, които играят почти всеки ден онлайн игри, изкарват 15 точки повече над средното ниво по математика и 17 точки по химия", обяснява Алберто Поссо от Университета в Мелбърн. „Когато играете онлайн, вие решавате пъзели, отивайки на всяко следващо ниво. Това включва използването на общи знания и умения по математика, четене и други предмети, с които сте се срещали през деня".

Проучването използва австралийските данни от програмата за международно оценяване на учениците ПИЗА. През 2012 г. са били проучени повече от 700 училища, като е събирана информация за личните интереси и занимания на учениците.

Поссо предполага, че учениците, които редовно играят онлайн, са развили допълнителни аналитични умения, които могат да им помогнат в училище.

„Понякога играчите трябва да разберат някои принципи например в химията, за да разберат и основите на самата наука", обяснява Поссо. „Някои психолози твърдят, че повечето онлайн играчи може да са от полза за развитието на познавателните способности."

Това обаче не важи за други онлайн занимания. Поссо открива, че тинейджърите, които проверяват фейсбук профила си  всеки ден, рискуват да изостанат в училище. Те показали по-нисък успех по математика в сравнение с учениците, които никога не са използвали социалните мрежи.

„Няма да разрешите загадки, използвайки фейсбук" казва Поссо. „Това, което е интересно от икономическа гледна точка, е че има много голяма възможност да загубите време, докато правите нещо, което не е задължително свързано с представянето ви в училище."

Но прекараното време в социалните мрежи не е просто загубено, признава Позо. Може би има и обратната връзка - учениците, които прекалено често използват фейсбук, може би се обръщат към него и защото им е трудно или пък скучно в училище.

„Това проучване показва положителна връзка между онлайн игрите и представянето в училище, но наистина ни трябват начини за по-добро разбиране на това как и защо хората играят видеоигри, преди да разнищим какво всъщност значат тези взаимоотношения", коментира психологът Питър Етчелс. „Няколко изследователи се опитват да подчертаят този проблем, но са ни нужни по-детайлни проучвания, за да отговорим на тези въпроси по-уверено."

Източник
превод: Стела Маркова
ПОДКРЕПИ НИ

Абонирай се за нашия бюлетин

Не забравяй да се абонираш за нашия бюлетин, който ще те уведомява за активни промоции, нови продукти и случващото се при нас.