Въоръжен с камера, бомбе и шал, той наподобява по-стилна версия на Джони Файв от филма „Късо съеднинение". Разработен от антрополога Денис Видал и инженера Филип Госие, Беренсън наблюдава и записва реакциите на посетителите към всяка творба. Информацията се трупа и анализира в неговата изкуствена невронна мрежа и така роботът изгражда свое „мнение" за експонатите. Беренсън се усмихва на произведенията, които му допадат, и се мръщи на останалите. Данните от наблюденията на робота критик се използва и от уредниците, които получават информация как посетителите оценяват показаните произведения на изкуството.
Имат ли основание да се притесняват художествените критици за своята работа? Поне засега – не. Би било пресилено да се каже, че роботът е способен да изгради свое мнение, но Беренсън може да се окаже първата крачка към създаването на изкуствен интелект, способен да анализира художествени произведения и да изгражда собствен вкус за тях.

Източник: Artnet News