Подкрепете ни!




Образование1 септември 2021

Педагози и родители с петиция против предлаганите мерки в училищата

Гражданите да не бъдат делени на ваксинирани и неваксинирани, настояват учителите

Худ. Андре-Анри Даргелас
Худ. Андре-Анри Даргелас


Учители, членуващи в педагогическите групи „Учители за силно българско образование“, педагози, класни ръководители, родители и заинтересовани по казуса лица - до този момент над 17 250 души, са изразили своята съпричасност към изготвена петиция и отворено писмо относно законността на предлаганите мерки от Главния здравен инспектор д-р Кунчев, МЗ и МОН, касаещи организацията на учебния процес през предстоящата учебна година.  

Отвореното писмо е адресирано до Румен Радев, Стефан Янев, до председателя на Комисията по образованието и науката към МС, до служебния министър на образованието и науката, до служебния министър на здравеопазването и до Националния съвет за тристранно сътрудничество. 

Държавни лица и медии все по-силно надават глас за ваксиниране на учителите, за задължително носене на маски в час, за задължително тестване, а също, с лекота говорят за дистанционно обучение и вече възможност за трета поред година в ОРЕС. Искаме да напомним на управляващите обаче, че нито една от тези мерки не може да бъде на практика въведена, тъй като заповедите, дори и при извънредна ситуация, не отменят законите на страната.
Искаме да напомним също, че чл. 57 от Конституцията изрично урежда начините, по които е възможно ограничаване на правата на гражданите, а именно - с промяна в закона, а не със заповед на министър.
Той гласи:
"(1) Основните права на гражданите са неотменими.
(2) Не се допуска злоупотреба с права, както и тяхното упражняване, ако то накърнява права или законни интереси на други.
(3) При обявяване на война, на военно или друго извънредно положение със закон може да бъде временно ограничено упражняването на отделни права на гражданите с изключение на правата, предвидени в чл. 28, 29, 31, ал. 1, 2 и 3, чл. 32, ал. 1 и чл. 37."

Според авторите на отвореното писмо и петицията в случая с опита за налагане на задължителни маски и тестове, както и принудата на населението към ваксинация, под предлога, че се намираме в извънредна епидемологична обстановка, са нарушени Конституцията на РБългария и Наказателния кодекс.
"Намираме за еднозначно нарушаване на Конституцията по тези членове и алинеи при опит за задължително тестване и ваксиниране на ученици и учители, както и деленето ни на групи (учители, медици, социални работници), за които част от обществото смята, че са длъжни да бъдат ваксинирани...
Такова разбиране показва, че на нашите професии се гледа основно като на обслужващи, а не основополагащи и явно се смята, че изпълняващите ги са се съгласили при встъпването в длъжност да се превърнат в роби. Робът не владее своето тяло и няма правото на неприкосновеност и собствено мнение, може да бъде подлаган на експерименти и медицински манипулации, без своето изрично съгласие.
Настояваме учителите и всички български граждани да не бъдат делени на ваксинирани и неваксинирани, нито да бъдат сегрегирани по какъвто и да било признак, с оглед на това."
Авторите на отвореното писмо и петицията настояват преди да се вземат окончателните здравни превантивни мерки на територията на учебните заведения да се анализират всички законови и поднормативни документи, регламентиращи носенето на "защитни маски", "защитно облекло", понятието "здравословно състояние", "задължително тестване".

Те се тревожат и от натиска за ваксиниране. Припомнят, че чл. 143 от НК гласи, че принудата, възползването от положение, за да се подбудят хора към медицински експерименти, е деяние, което се наказва с до шест години лишаване от свобода. Според тях директорите в системата на образованието са наясно, че не само не могат да принудят учителите да се ваксинират, но дори разговорите по тази тема биха могли да се тълкуват като принуда и възползване от положение.
   
Ето още два пункта от отвореното писмо: 
"Ние сме изумени, че от нас се изисква да проявим „отговорност“ към останалите, след като държавата, производителите на ваксини, лекарите и медицинският персонал, които поставят ваксините, са напълно освободени от отговорност в случай на летален изход или странични ефекти.
Няма как без да има отговорност от държавата, защита на населението, грижа за пострадалите и техните семейства, да се изисква персонално участие в експеримент, който е със съмнителен ефект, както видяхме в случая с Израел...
Считаме, че принуждаването на малка част от населението да бъде ваксинирана не може да повлияе в благоприятен аспект на целокупното българско население и на кризата с разпространението на КОВИД-19.
Този факт изисква съвършено нов подход в решаването на кризисната ситуация с КОВИД-19 и със сигурност следва да се престане с твърденията, че ваксините пазят по какъвто и да било начин човека, близките му или поне от по-сериозни последици от разболяване.
На този етап можем да предположим смело, че това са погрешни внушения, които предизвикват огромни проблеми, доколкото ваксинираните хора живеят с погрешното убеждение, че са предпазени по какъвто и да било начин от тази болест. Те стават невнимателни и безотговорни, без да предпазват себе си и другите при общуване." 

"За трета година се нарушава законът, според който учениците следва да получат освен интелектуално развитие, още емоционално, социално, духовно-нравствено и физическо развитие и подкрепа. Ние наблюдаваме катастрофални последици за физическата култура на децата, които затворени по домовете си, се превръщат в инвалиди за цял живот, с нарушен опорно-двигателен апарат, със зрителни и слухови проблеми. Целодневното взиране в монитора със слушалки на ушите довежда до неизлечими проблеми; отделно се развиват редица допълнителни заболявания от липсата на чист въздух и слънчева светлина.
В емоционален план ние възпитаваме вече социопати, млади хора, които вече са подложени на нечовешка самота и депресии, които не могат по нормален начин да се запознаят със свои връстници. Това унищожава не само настоящето, но и бъдещето. Ролята на държавата се отнася и до семейното планиране и поощряването на положителните демографски процеси. Как това може да се случи, когато младите ни хора нямат физическа възможност да се срещнат?"

Пълният текст на отвореното писмо и петицията можете да прочетете и подпишете тук.

Още по темата:

Във всяка възраст можем да се научим на ново умение Образование

Във всяка възраст можем да се научим на ново умение

Образователен форум представи подходи за учене през целия живот

За училището на живота няма възраст Образование

За училището на живота няма възраст

Включете се като говорител или слушател във форума за учене чрез преживяване

Запишете се в Академия за Човека Образование

Запишете се в Академия за Човека

Интердисциплинарният просветен център, който извисява и обогатява човека, без значение от възрастта му -> academy@kamdzhalov-foundation.org

Монтесори – революцията в обучението чрез игра Образование

Монтесори – революцията в обучението чрез игра

Монтесори философията съчетава традиционни подходи с модерно мислене

Британски университет предлага магистърска степен по магия и окултизъм Образование

Британски университет предлага магистърска степен по магия и окултизъм

Студентите ще учат за дракони, крал Артур и за феминизма във вещерството

Китайското правителство продължава да насърчава „интелигентните класни стаи“ Образование

Китайското правителство продължава да насърчава „интелигентните класни стаи“

В някои действащи проекти съотношението на преподаден материал от ИИ и от жив учител вече е 70%/30%

Отворени врати в ,,Белите кокичета“ на 29 април Образование

Отворени врати в ,,Белите кокичета“ на 29 април

В основата на работата в детската школа е Слънчевото възпитание

Какво е растителна слепота? Образование

Какво е растителна слепота?

В образователната система се отделя по-малко внимание на растенията. Природозащитниците наричат това зоошовинизъм.

Новите реалности в педагогиката Образование

Новите реалности в педагогиката

Как да подготвим себе си и своите деца за бъдещето?

Педагогика на всекидневието Образование

Педагогика на всекидневието

Какво е бъдещето на образованието и кое е образованието на бъдещето?

Любов Миронова: Преподавам Озарена педагогика Образование

Любов Миронова: Преподавам Озарена педагогика

Сякаш преди хората имаха много въпроси и търсеха истината, а сега имат много отговори и нямат истински въпроси

Любов Миронова: Възпитанието на едно дете започва преди да има... дете Образование

Любов Миронова: Възпитанието на едно дете започва преди да има... дете

В „Училище за съзнателни родители” давам ясни указания какво, кога и колко е добре да се прави – като рецепта на вкусно сготвена гозба

Честит празник, скъпи деца и родители! Образование

Честит празник, скъпи деца и родители!

Това е един от от най-вълнуващите дни в живота ни. Ще го разберем по-късно.

Добрият учител няма да отгледа деца, които искат уравниловка Образование

Добрият учител няма да отгледа деца, които искат уравниловка

Децата трябва да се обичат еднакво - и палавите, и послушните, и бързите и мудните, и мързеливите и прилежните