Подкрепете ни!




Здраве02 ноември 2022

Изберете фастинг, спрете олиото от семена и изключете Wi-Fi у дома

Съветите на д-р Джоузеф Меркола за здраве и дълъг живот

Изберете фастинг, спрете олиото от семена и изключете Wi-Fi у дома
В моето интервю за „Шоуто на Джо Коен" разказах за няколко основни принципа, които на практика всеки може да интегрира в живота си, за да постигне по-добро здраве. Дори малки промени водят до значителни подобрения на здравето с течение на времето, особено когато знаете къде да насочите енергията си.

Елиминирането на растителни масла (от семена) от вашата диета и излагането на повече слънце са на първо място в моя списък със здравословни навици. Възприемането на фастинг (периодично гладуване) също е важно. Упражненията и защитата от електромагнитни полета завършват моя препоръчителен списък. 

Пет съвета за по-здравословен живот




1. Спрете да консумирате растителни мазнини, включително и олио от семена.
Те съдържат линолова киселина - тя е в спектъра на полиненаситените мастни киселини (PUFAs). Представлява около 90% от хранителния прием на омега-6. Високо съдържание на омега-6 имат соята, памучното семе, слънчогледът, рапицата (канола), царевицата и шафрана. 

Омега-6 се счита за провъзпалителна поради линоловата киселина, която силно увеличава окислителните свободни радикали и причинява митохондриална дисфункция. Омега-6 мазнините трябва да бъдат балансирани с омега-3 мазнини, за да не бъдат вредни. За съжаление, повечето американци консумират много повече омега-6, отколкото омега-3.

Повечето от продуктите с омега-6, които хората консумират, включително олиото от различни семена, са увредени и окислени чрез обработка. Окислената омега-6 развива липидни хидропероксиди, които бързо дегенерират в окислени метаболити на линолова киселина (OXLAM). Тези метаболити  могат да причинят множество проблеми в тялото ви - различни клетъчни мутации, канцерогенни трансформации, тромбози и други.

Може да възникне и метаболитна дисфункция, защото OXLAM са токсични за черния дроб и се свързват с възпаления, фибрози и неалкохолна стеатоза. 

Линоловата киселина се намира в почти всяка преработена храна, включително ресторантски храни, готови сосове за ястия и сосове за салати, така че за да я елиминирате, ще трябва да премахнете повечето преработени храни и ресторантски храни от вашата диета - освен ако не можете да потвърдите, че готвачът готви само с краве масло.

Тъй като животните се хранят със зърнени храни с високо съдържание на линолова киселина, тя се крие и в много привидно „здравословни" храни като пилешкото и свинското. Зехтинът е друга здравословна храна, която може да бъде скрит източник на линолова киселина, тъй като често се смесва с по-евтини масла от семена.



2. Излагайте се повече на слънце — вероятно сте запознати с многото ползи за здравето от оптимизираните нива на витамин D. Но едно важно предупреждение е, че в идеалния случай витамин D трябва да се набавя от здравословно излагане на слънце, а не от перорална добавка. Адекватното излагане на слънце естествено ще повиши нивата на витамин D до здравословни нива. Откритията за благотворното влияние на слънчевите лъчи върху човешкия организъм се увеличават. 

Много хора не знаят, че само 5% от мелатонина в тялото ви - мощен противораков агент - се произвежда в епифизната жлеза. Останалите 95% се произвеждат във вашите митохондрии - при условие, че се излагате правилно на слънце. Всъщност витамин D е повече от вероятно биомаркер или заместител на излагането на слънце, което е толкова сложно замесено в производството на мелатонин.

През деня, ако се излагате достатъчно на слънце, близките инфрачервени лъчи проникват дълбоко в тялото ви, чрез сложен химико-физичен процес се стимулира производството на мелатонин във вашите митохондрии. Когато се излагате достатъчно на слънце през деня, вашите митохондрии ще се къпят в мелатонин, като по този начин намаляват оксидативния стрес. 



3. Изберете фастинга за ваш хранителен режим. Ако все още се храните три пъти на ден — сутрин, обед и вечер — пропускате една от най-мощните безплатни здравни „интервенции". Периодичното гладуване включва ограничаване на прозореца ви за поемане на храна от шест до осем часа на ден вместо над 12-часовия прозорец, който повечето хора използват.

Когато ядете през целия ден и никога не пропускате хранене, тялото ви се адаптира към изгарянето на захарта като основно гориво, което води до понижаване на ензимите, които използват и изгарят натрупаните мазнини. В резултат на това ставате все по-устойчиви на инсулин и започвате да наддавате на тегло. Когато организмът има затруднения в метаболитния процес, тялото ви разчита предимно на глюкоза или захар като гориво, вместо да използва мазнини като основно гориво.

Въпреки че мазнините са в изобилие, тялото ви няма метаболитен капацитет да достигне до тях. При повечето хора излишното гориво се съхранява под формата на мазнини. Никой обаче няма повече от около два дни запаси от захар в тъканите си. Ето защо, когато за първи път започнете периодичното гладуване без достъп до запасите си от мазнини, бързо ще изчерпите запасите си от захар и може да ви падне кръвната захар. Може да изпитате замаяност и умора, което е признак, че не сте метаболитно гъвкави. Периодичното хранене насърчава инсулиновата чувствителност и подобрява управлението на кръвната захар чрез увеличаване на инсулин-медиираните нива на усвояване на глюкоза. 

Фастингите не се препоръчват за хора с поднормено тегло, бременни или кърмещи. Също така трябва да внимавате, ако приемате определени лекарства, като тези за кръвно налягане или кръвна захар. 



4. Упражнявайте се често. Физическото натоварване е може би най-важното „лекарство", за което знаем. То е мощна интервенция за предотвратяване на Алцхаймер и други хронични заболявания. Ако спортувате редовно, възниква „дирижирана хореография на биологичните процеси" и физиологичният отговор на тялото ви е подобряване на енергийния метаболизъм, намаляват оксидативният стрес и възпаленията, тъканите се възстановяват, стимулира се растежният фактор. 

Ако знаете, че сте изложени на повишен риск от деменция, например ако близък член на семейството е бил диагностициран, още по-важно е да се придържате към редовна програма за упражнения. При възрастни хора, които са изложени на висок риск от деменция, когнитивният спад може да бъде намален с цялостна програма, насочена към диета, упражнения, обучение на мозъка и управление на метаболитни и съдови рискови фактори.

Спортуването първоначално стимулира производството на протеин, наречен FNDC5, който от своя страна задейства производството на BDNF или мозъчен невротрофичен фактор. Във вашия мозък BDNF не само запазва съществуващите мозъчни клетки, но също така активира мозъчните стволови клетки да се преобразуват в нови неврони и ефективно поддържа мозъка ви в добра форма.



5. Защитете се от ЕМП — Електромагнитните полета (ЕМП) са цигарите на XXI век — и повечето хора са изложени по 24 часа на ден.
Радиацията се излъчва от мобилни телефони, клетъчни кули, компютри, интелигентни измервателни уреди и Wi-Fi... И това са само някои от виновниците. Излагането на тяхното лъчение причинява сериозна митохондриална дисфункция поради увреждане от свободните радикали. Сред най-често срещаните последици от хроничното излагане на ЕМП на мозъка ви са: 
  • Алцхаймер
  • Тревога
  • Аутизъм
  • Депресия
ЕМП имат пръст в сърдечните проблеми и безплодието. Данните от изследванията, проведени от Националната токсикологична програма (NTP), сочат, че излагането на радиация от мобилни телефони е довело до тумори на мозъка и надбъбречните жлези. Въпреки че е почти невъзможно да се избегне напълно излагането на ЕМП, има практически начини да го ограничите. 

Една от стратегиите е да свържете вашия настолен компютър към интернет чрез кабелна връзка и да поставите вашия работен плот (както и мобилния си телефон) в самолетен режим. Също така избягвайте безжични клавиатури, тракболове, мишки, системи за игри, принтери и домашни телефони. Изберете кабелните версии. Ако трябва да използвате Wi-Fi, изключвайте го, когато не го използвате, особено през нощта, когато спите. Изключването на електричеството във вашата спалня през нощта също ще помогне за намаляване на рисковете.

Източник

Още по темата:

ООН: Неравенствата блокират успеха на борбата със СПИН Здраве

ООН: Неравенствата блокират успеха на борбата със СПИН

Миналата година в света от СПИН са починали 650 000 души, новозаразените с ХИВ са 1,5 милиона

FLEXIMO – За правилна работа и функция на ставите Здраве

FLEXIMO – За правилна работа и функция на ставите

Биоактивният продукт подпомага процесите за регенерация на хрущялната тъкан на 68%

Пазители на водата Здраве

Пазители на водата

Ади и Милен Цанови, които пребориха рака с традиционни методи, разкриват най-пазената тайна

Глутенът често причинява мозъчни симптоми, а не стомашно-чревни Здраве

Глутенът често причинява мозъчни симптоми, а не стомашно-чревни

Понякога имунната система „таксува" и млечните продукти като глутен поради сходството на аминокиселинните последователности

Дистанционното лечение и човешкото енергийно поле Здраве

Дистанционното лечение и човешкото енергийно поле

Съвети как да изпратите Рейки да изцели друг човек

Напрежение в очите по време на работа? Опитайте правилото 20-20-20 Здраве

Напрежение в очите по време на работа? Опитайте правилото 20-20-20

Важно е упражнението да се изпълнява редовно и да се спазва точно

Оправдателна присъда за лошия холестерол Здраве

Оправдателна присъда за лошия холестерол

Изследване от 2018 г.: няма доказателства, че лошият холестерол причинява сърдечни заболявания

Днес все повече американци преодоляват рака Здраве

Днес все повече американци преодоляват рака

С намаляването на тютюнопушенето и увеличаването на превенцията, той убива все по-малко хора всяка година

Живот без алкохол е част от рецептата за духовно израстване Здраве

Живот без алкохол е част от рецептата за духовно израстване

18 съдбоносни ползи от спирането на употребата на спиртни напитки

Исторически момент в борбата с Алцхаймер Здраве

Исторически момент в борбата с Алцхаймер

Ново лекарство забавя намаляването на когнитивните способности на пациенти в ранен стадий

Изкуствени подсладители = риск от сърдечни заболявания Здраве

Изкуствени подсладители = риск от сърдечни заболявания

Аспартам повишава риска от мозъчно-съдови заболявания със 17%

Дита Депнер: „Не режете пъпната връв в първите секунди на живота” Здраве

Дита Депнер: „Не режете пъпната връв в първите секунди на живота"

Според румънския психолог това е Варварски метод и травматизира детето

Ултрамаратонецът: Уморявам се само, когато седна Здраве

Ултрамаратонецът: Уморявам се само, когато седна

Принципът на Дийн Карназес: „Ако го е правил човек - не го яж, ако е вкусно - изплюй го."

Антидепресантите не водят до по-добро качество на живот? Здраве

Антидепресантите не водят до по-добро качество на живот?

Учени от Саудитска Арабия не откриват съществена разлика в лекуваните и нелекуваните с медикаменти пациенти

Как да си облекчим живота в жегите Здраве

Как да си облекчим живота в жегите

Студените душове не са особено полезни

Целебната сила на поста Здраве

Целебната сила на поста

Когато човек си даде физическа, психическа и хранителна почивка, енергията му неутрализира болните и мъртви клетки, вредните бактерии и вируси и така се възстановява