favorites basket
user
Любопитно10 август 2019

Чаша вино на ден - здраво сърце? Невярно!

Руски учен твърди, че няма никакви сериозни доказателства за това

Чаша вино на ден - здраво сърце? Невярно!
Чаша червено вино на ден НЯМА да понижи риска от развитие на сърдечно-съдови заболявания. Това заяви завеждащ отделението по кардиохирургия в Националния център по хирургия „Вишневский" Вадим Попов, съобщава РИА Новости.

Според сърдечния хирург, за да е здраво сърцето, трябва да се води активен начин на живот, храненето да е здравословно, мисленето - позитивно. За съжаление повечето от нас са убедени, че ако изядат нужния продукт и глътнат необходимите таблетки, всичко ще е наред. Няма такова нещо, нещата не се случват по този начин, казва Попов.

Ефектът от червеното вино не е потвърден, а изследванията, проведени с пациенти, не са показали кой знае какви особени влияния на алкохолната напитка върху сърцето. Според Попов, да се употребява вино за профилактика на сърдечно-съдовите заболявания е безсмислено.

Миналото лято обаче, международен екип от учени от Франция и Великобритания стигнаха до извода, че при тези, които напълно са се отказали от алкохол или употребяват над 140 грама чист спирт на седмица, се увеличава рискът от деменция. Изследователите в този проект съобщиха, че според тях алкохолът в малки количества може да защити мозъка, но трябва да се знае, че пък създава риск за отключване на рак и болести на черния дроб.

Основният проблем при сблъсъка на двете противоречиви мнения на учените - полезен ли е или вреден алкохолът, е че не се отчита таргета, не се диференцира за кого. Вероятно има безопасно количество алкохол, което ако се употребява през определено време може да повлияе добре върху понижаване нивата на стреса и ускоряване на храносмилането. 

Но...
Между 6 и 10 процента от човешката популация са хора, склонни към алкохолна зависимост. Те физиологично не могат да приемат контролирано алкохол по ред химични и психологически причини. За тях не е безопасно поемането дори на 50 грама алкохол, тъй като това ги вкарва в неустоимото желание да употребят още и още - това са алкохолиците. Те не могат с една чаша вино на ден, но оправдават прекомерната си употроба с „така казва лекарят - червеното вино е полезно"...
 
Хората, употребяващи твърде много и често алкохол, имат болнични дни 2-3 пъти повече от непиещите, или пиещите разумно. Внезапната смъртност при злоупотребяващите е също 2-3 пъти по-висока. Продължителността на живота при алкохолиците е с 6-18 години по-малка отколкото при неалкохолиците. Това сочи проучване на Финландския фонд за алкохолни изследвания от 2005 г.
ПОДКРЕПИ НИ

Абонирай се за нашия бюлетин

Не забравяй да се абонираш за нашия бюлетин, който ще те уведомява за активни промоции, нови продукти и случващото се при нас.