Подкрепете ни!




Любопитно04 март 2021

Японски милиардер тръгва за Луната през 2023 година

Юсаку Миязава търси 8 творци от цял свят да го придружат за негова сметка за пътуване до Луната

Снимка: dearmoon.earth
Снимка: dearmoon.earth
Още през 2018 година изпълнителният директор на SpaceX Илон Мъск съобщи, че Юсаку Миязава, японски милиардер и основател на Zozotown, най-големият  моден магнат в Япония, ще бъде първият частен клиент, който ще обикаля Луната с  ракетата Big Falcon Rocket (днес вече се нарича Starship). Миязава смята да се отправи към естествения ни спътник още през 2023 г. и иска да вземе със себе си художници, за да превърне грандиозното пътуване в арт проект. Вижте сайта на проекта, който набира кандидати до 14 март.

Миязава е на 45 години, а състоянието му според Forbes от 2018 г. е 2,9 млрд. долара. Освен това е запален колекционер на произведения на изкуството от всички жанрове. На търг преди две тодини купува за 110,5 милиона долара картина на Жан-Мишел Баския, наречена „Без име“. Още преди три години Миязава казва, че е „купил всички места“ на BFR и ще търси спътници, които да се присъединят към него в едноседмична мисия около Луната.
„Бих искал да поканя шест до осем художници от цял ​​свят да се присъединят към мен в тази мисия до Луната. Те ще бъдат помолени да създадат нещо, след като се върнат на Земята и тези шедьоври ще вдъхновят мечтателя във всеки от нас“ - заяви японският космически пътешественик преди 3 години. Той още не е решил кои артисти да покани на борда на ракетата, но би искал те да са от различни сфери на изкуството - художници, музиканти, филмови режисьори и други.
Но в сряда във видео, публикувано в профила му в Twitter, японецът съобщи, че първоначалният му план за покана на художници е „еволюирал“, тъй като той вярва, че „всеки човек, който прави нещо творческо, може да бъде наречен художник“. Предприемачът заяви, че на борда на космическия кораб ще бъдат около 10 до 12 души.

Графикът за кандидатстване за места в пътуването призовава потенциалните пътници в космоса да се регистрират до 14 март, като първоначалният подбор се извършва до 21 март. Окончателните интервюта и медицински прегледи са насрочени за края на май 2021 г., цитира The Guardian сайта на Миязава.

В речта си на събитието на SpaceX през 2018-а милиардерът възкликна: „Ами ако Пикасо беше отишъл на Луната? Или Анди Уорхол, или Майкъл Джексън, или Джон Ленън? Ами Коко Шанел? Това са все артисти, които аз обожавам."

Още преди три години Мъск отказа да съобщи колко е платил Миязава за този полет. Но допълни, че за хората на изкуството, които ще се осмелят да пътуват около Луната с японеца, пътуването ще е безплатно. Първоначалната вноска, която Миязава е направил, е „значителна" и ще може да покрие част от разходите по реализацията на този футуристичен проект на стойност около 5 милиарда долара.

Това не е първият път, когато SpaceX обявява планове да изпрати платен клиент на Луната с едно от своите превозни средства. През февруари 2017 г. Мъск обяви, че двама души са внесли „значителен депозит“, за да летят около Луната на ракетата Falcon Heavy на SpaceX, по-мощна версия на Falcon 9. Не се знаят подробности за смелчаците, но Мъск тогава уточни, че не са от Холивуд. 

В крайна сметка SpaceX реши да отмени мисията Falcon Heavy Moon. На старта на Falcon Heavy през февруари 2018-а Мъск съобщи за решението частните космонавти да летят с BFR. BFR е масивната ракета за многократна употреба, която SpaceX разработва, за да отведе хората до Луната и Марс. Миязава трябваше да е един от пътниците в полета на Falcon Heavy. Днес BFR вече е Starship и уви, и двата прототипа не се справиха с  тестовите изпитания и се взривиха - единият през декември миналата година и вторият - преди месец. 

„Дълбоко уверен съм, че ще достигнем орбита много пъти със Starship преди 2023 г. и че този апарат ще бъде достатъчно безопасен за транспортиране на хора до 2023 г. Изглежда много обещаващо“ - заяви основателят на SpaceX Илон Мъск във видеото на Mиязава.

Още по темата:

Бъдете внимателни! Опасна измама във фейсбук! Любопитно

Бъдете внимателни! Опасна измама във фейсбук!

Лъжливи сайтове събират лични данни и банкова информация

2019 г.: 2,4 милиона са бедните във Великобритания Любопитно

2019 г.: 2,4 милиона са бедните във Великобритания

Увеличава се броят на семействата с деца, които не смогват финансово

230 000 подписаха петиция против ваксинационните паспорти Любопитно

230 000 подписаха петиция против ваксинационните паспорти

Освен дискриминация, има опасност от злоупотреба с лични данни

Първо отлепяш, после облизваш Любопитно

Първо отлепяш, после облизваш

Простички ритуали с чай и бисквити спасяват от пандемична самота и депресия

Възвеличаха Грета Тунберг в бронзова статуя за 24 000 британски лири Любопитно

Възвеличаха Грета Тунберг в бронзова статуя за 24 000 британски лири

Студентски организации от Университета в Уинчестър изразиха бурно недоволство

Какъв е бил забраненият плод? Любопитно

Какъв е бил забраненият плод?

Има различни версии, но едно е ясно: не е ябълка

Вечната любов съществува Любопитно

Вечната любов съществува

Двойка от Стафордшър празнува 70 г. брак и разказва тайните на спокойния живот в обич

Цветето на Светия Дух Любопитно

Цветето на Светия Дух

Бял гълъб сякаш е свил гнездо, скътан в цвета на рядката орхидея

Човекът, който сам си направи операция от апендицит Любопитно

Човекът, който сам си направи операция от апендицит

Рогозов получава симптомите в антарктическата станция и няма друг избор освен да си помогне сам

Бъдете подготвени за излет в планината Любопитно

Бъдете подготвени за излет в планината

В магазините на Fjällräven може да се сдобиете с всичко необходимо за така бленуваното бягство сред природата

„Дефицитът на Витамин B17 може да причини рак” Любопитно

„Дефицитът на Витамин B17 може да причини рак"

Какво прави хората податливи на фалшиви здравни новини

По кучетата им ще ги познаете Любопитно

По кучетата им ще ги познаете

Жените предпочитат мъже с Джак Ръсел териер, а мъжете - жени с чихуахуа

Потребителите на социалните медии са по-склонни да вярват в дезинформация Любопитно

Потребителите на социалните медии са по-склонни да вярват в дезинформация

Те уж са информирани, но не могат да отговорят на въпроси, свързани с факти