Любов Миронова: Възпитанието на едно дете започва преди да има... дете
В „Училище за съзнателни родители” давам ясни указания какво, кога и колко е добре да се прави – като рецепта на вкусно сготвена гозба
- бъдещи родители, за да могат да се запознаят с това, което им предстои и да си дадат време за личностни промени и подготовка. Прекрасен подарък за всяко младо семейство: - родители, които очакват дете, за да се ориентират в приоритетите и да са фокусирани в следващите стъпки с визия напред
- родители с деца до 3 годишна възраст - да набавят инструменти, да наваксат пропуски и да си направят план относно детската градина и училище
- родители с деца от 4 до 6 годишна възраст - да коригират и развият присъствието си в живота на детето по стойностен начин и да си направят план относно постъпване в първи клас
Малко след като родила, една жена отишла при Учителя Петър Дънов, да го попита как да възпитава детето си. Той обаче я отпратил, казал й, че много е закъсняла. Кога трябва да започне възпитанието на едно дете?
Детето в първи възрастов период от 0 до 7 години няма ценностна система, през която да отсява добро и лошо. Щом го прави възрастният е добро и то го копира безрезервно. В този период детето е изпълнено с т.нар. подражателни сили, с напълно отворено съзнание за максимално бързо учене.
Затова възпитанието на едно дете започва преди да има дете. Трябва време на бъдещите родители да се подготвят, да поработят над себе си, да влязат съзнателни в този етап на живота си. За да няма злоупотреба с това, е важно да отбележа, че биологията на човек, е с предимство или казано по-друг начин – деца се раждат между 20 и 30 годишна възраст. Ако приемем, че на човек му трябват 5 години да се настрои, времето за раждане на първо дете е от 25 до 29 години.
На какво учите бъдещите родители?
Това, което учим с тях, е как да си направят свой уникален план за отглеждане на детето си. На всеки планът е различен, според силите, възможностите, приоритетите. Курсът представлява отваряне на врати, като портали, през които те поглеждат с указания и преценяват, доколко тази посока на развитие е уместна за тях.
Давам ясни указания кога, кое и колко е добре да се прави и защо – като рецепта на вкусно сготвена гозба. Оттам насетне в зависимост от наличните продукти, време, вкус и здравословно състояние, всеки модифицира рецептата като си напомня, че е важно да е вкусна и да е в посоката на първоизточника.
Кои са най-важните неща, които родителите трябва да осъзнаят/направят, за да са изградят здрава, хармонична личност?
За да е хармонична личността, ключово е да не слагаме каруцата пред коня с всякакви моди за отглеждане на деца, които слагат четвъртата матрьошка – менталната още в детската градина. Едно по едно. Най-най опростенчески казано, при първия възрастов период работим детето да е здраво физически и чрез движение да развие максимално добре нервната си система.
В тези цели екраните (телевизия, смартфони…) не помагат. Не помагат и т.нар. „влюбвания“ или моди. Нещо става модерно, например емоционалната интелигентност и хоп, в детската градина ще ги правим емоционално интелигентни. Пък това е тема на втори възрастов период и като се свали по-рано, прави само щети. Модите ще са част от живота на младите родители, въпросът е да имат координатна система кое, кога се прави и защо, и да не се „връзват“ на натиска за превръщането на децата в малки възрастни с т.нар. „Изоставате! Изоставате!“. Децата имат право на детство, на игра, на невинност и е изключително безобразие някой да се опитва да им го открадва, като им нанася щети за цял живот.
Според психолози в момента има много деца, които са дошли на Земята, за да ни помогнат да преминем през тези трудни времена, но те се чувстват объркани и самотни. Какво да направим, за да им помогнем да открият себе си и как не им пречим, като родители и общество, да осъществят своята мисия?
И тук са важни ценностите. Преди години ценност беше да имаш деца, за всяко хранене да се готви храна от качествени продукти, да има книги, вечер хората да се събират и пеят заедно, да си говорят, докато децата играят свободно навън. Децата са износвали дрехите на други деца, не са пътували в чужбина, не са имали почти играчки. Родителите не са ходили на фризьор, маникюр, бар, пътувания… Селото или входът са помагали за отглеждане на едно дете.
Обществото трябва да спре да се отнася с децата като с животни в лошия смисъл на думата. Това не са лигльовци, а това е бъдещето на нацията. Добре е насочи обществен ресурс към това най-добрите еталони за хора да отиват при децата в детската градина, така че те като ги копират, резултатът да е красив и стойностен. Добре е каквото и да се прави за деца, да е красиво и щедро.
С какво „Училище за съзнателни родители” се различава от другите подобни училища?
Реално има няколко вида училища. Едните са към болници и обикновено са безплатни, където се обяснява как протича раждането, с медицинска насоченост. Тук фокусът е болницата да има клиенти и понякога има злоупотреба да се склоняват младите майки да раждат секцио, което нито за детето, нито за тях, е добре за цял живот, освен ако не е животоспасяващо.
Други са на акушерки – горещо препоръчвам. Там майките се учат да раждат естествено, учат за кърменето, за гимнастиката и масажите, които трябва да правят на бебето.
Трети са безплатни към някой МОЛ най-често. Канят се лектори да разкажат нещо интересно за 20-30 минути. То обаче е извън какъвто и да е цялостен контекст и не непременно е в една посока. Като шарени бонбони, които се вадят от джоба. Придружено е с реклама на продукти – шишета, биберони, бебешки колички.
Четвъртото е това, което аз водя. То няма аналог. Училището за съзнателно родители се занимава как се възпитават личности и дава цялостна картина за първи възрастов период от 0 до 7 годишна възраст в рамките на една година или шест модула. В първите три работим за промяна на родителите, нагласите и средата. Чак тогава, в четвърти модул, отиваме при детето. Първо трябва да се изгради здрава основа.
Любов Миронова е от хората, които не се побират в рамки. Работила е в сферата на финансите, провежда обучения по мениджърски умения, експерт е в областта на личната ефективност. Но в един момент сменя приоритетите – поставя на първо място децата. Любов Миронова е сред визионерите за промяната на образователната система в България. Работи с успех с т.нар. хиперактивни деца, деца с дефицит на вниманието, занижена памет или просто по-палави. Активист е за промяна на системата на образование - разработва и публикува „Устойчив модел за образование и хармония с деца“. Провежда обучения за учители и директори. На 1 ноември, 2021 година е избрана за Будител на район Слатина в град София.
Още по темата:
„Първото условие за възпитанието на детето е любовта"
Детска школа „Белите кокичета“ обявява прием на деца от 3 до 6 годишна възраст за учебната 2024-2025 г.
„Академия за Човека“ започва новата си учебна година
Все още можете да се запишете на info@academyforthehumanself.com
Тя се въртяла в час, била разсеяна и я обявили за проблемно дете
А Джилиан Лин, впоследствие прочут хореограф, просто искала да танцува
Български медалисти в Международната Менделеева олимпиада по химия
Виктор Лилов е с колекция от медали на световни състезания по естествени науки
Любов Миронова: С този курс искам да запълня голяма празнина в образователната ни система
„Озарената педагогика“ е подходяща за професионалисти, работещи с деца от 3 до 7 годишна възраст
Кои са най-големите предизвикателства, с които трябва да се справят учениците в училище?
За да разберете как да ги подкрепим, заповядайте на първата конференция на неформално образование
Възкресили сме фараонската мечта на Египет: задължително всеобщо подчинение
Прочетете откъси от книгата на Джон Гатоу „Затъпяване – скритата цел на държавното образование"
Във всяка възраст можем да се научим на ново умение
Образователен форум представи подходи за учене през целия живот
За училището на живота няма възраст
Включете се като говорител или слушател във форума за учене чрез преживяване
Запишете се в Академия за Човека
Интердисциплинарният просветен център, който извисява и обогатява човека, без значение от възрастта му -> academy@kamdzhalov-foundation.org
Монтесори – революцията в обучението чрез игра
Монтесори философията съчетава традиционни подходи с модерно мислене
Британски университет предлага магистърска степен по магия и окултизъм
Студентите ще учат за дракони, крал Артур и за феминизма във вещерството
Китайското правителство продължава да насърчава „интелигентните класни стаи“
В някои действащи проекти съотношението на преподаден материал от ИИ и от жив учител вече е 70%/30%
Отворени врати в ,,Белите кокичета“ на 29 април
В основата на работата в детската школа е Слънчевото възпитание
Какво е растителна слепота?
В образователната система се отделя по-малко внимание на растенията. Природозащитниците наричат това зоошовинизъм.
Децата в детска школа ,,Белите кокичета” се възпитават с методите на Учителя Петър Дънов
Заповядайте в деня на отворените врати на 25.03.2023 г.