Подкрепете ни!




ОбразованиеГанета Сагова, снимки Добрин Кашавелов / 05 януари 2022

Любов Миронова: Възпитанието на едно дете започва преди да има... дете

В „Училище за съзнателни родители” давам ясни указания какво, кога и колко е добре да се прави – като рецепта на вкусно сготвена гозба

Любов Миронова: Възпитанието на едно дете започва преди да има... дете
Любов Миронова е ръководител на „Училище за съзнателни родители”, където провежда онлайн курс и видео уроци. Този курс е подходящ за:
  • бъдещи родители, за да могат да се запознаят с това, което им предстои и да си дадат време за личностни промени и подготовка. Прекрасен подарък за всяко младо семейство:     - родители, които очакват дете, за да се ориентират в приоритетите и да са фокусирани в следващите стъпки с визия напред
  •  родители с деца до 3 годишна възраст - да набавят инструменти, да наваксат пропуски и да си направят план относно детската градина и училище
  •  родители с деца от 4 до 6 годишна възраст - да коригират и развият присъствието си в живота на детето по стойностен начин и да си направят план относно постъпване в първи клас
За контакти и записване:
имейл: contact@LMironova.com
mел.: 0884 565 978
https://lmironova.com/vipusk_2022/

Малко след като родила, една жена отишла при Учителя Петър Дънов, да го попита как да възпитава детето си. Той обаче я отпратил, казал й, че много е закъсняла. Кога трябва да започне възпитанието на едно дете?
За тази история за първи път чувам и вярвам, че е много точна и с възможно най-малко думи, внася яснота по темата.  Деца се възпитават първите седем години. В тази връзка е изразът:  „На този му липсват първите седем години!“. Възпитание се прави с личен пример. Каквото правиш, вярваш и живееш, такова става детето ти. В този смисъл за може един родител да възпита добре детето си, трябва да работи над личностното си развитие, над действията и бездействията си и много внимателно да подбира при кого оставя детето си.

Детето в първи възрастов период от 0 до 7 години няма ценностна система, през която да отсява добро и лошо. Щом го прави възрастният е добро и то го копира безрезервно. В този период детето е изпълнено с т.нар. подражателни сили, с напълно отворено съзнание за максимално бързо учене.

Затова възпитанието на едно дете започва преди да има дете. Трябва време на бъдещите родители да се подготвят, да поработят над себе си, да влязат съзнателни в този етап на живота си. За да няма злоупотреба с това, е важно да отбележа, че биологията на човек,  е с предимство или казано по-друг начин –  деца се раждат между 20 и 30 годишна възраст. Ако приемем, че на човек му трябват 5 години да се настрои, времето за раждане на първо дете е от 25 до 29 години.


Тъй като има коментари, колко е трудно да си намериш партньор, пък колко е трудно да имаш деца в днешно време, внушения, които се носят като мъгла и превземат умове, е добре да се замислим  кога времето е било по-добро исторически. Бърза справка показва Втора световна война, Първа световна война, емиграция към Америка, Наполеонови войни… Времето е каквото е и най-големият дар, които човек може да има, най-голямата реализация, която може да направи, е като родител, да предаде себе си на следващото поколение.

На какво учите бъдещите родители?
Водя „Училище за съзнателни родители” от години на живо и от този месец то за първи път ще бъде онлайн през Zoom, така че родители от страната и чужбина да могат да се включат.
Това, което учим с тях, е как да си направят свой уникален план за отглеждане на детето си. На всеки планът е различен, според силите, възможностите, приоритетите. Курсът представлява отваряне на врати, като портали, през които те поглеждат с указания и преценяват, доколко тази посока на развитие е уместна за тях.

Давам ясни указания кога, кое и колко е добре да се прави и защо – като рецепта на вкусно сготвена гозба. Оттам насетне в зависимост от наличните продукти, време, вкус и здравословно състояние,  всеки модифицира рецептата като си напомня, че е важно да е вкусна и да е в посоката на първоизточника.

Кои са най-важните неща, които родителите трябва да осъзнаят/направят, за да са изградят здрава, хармонична личност?
Най-важните неща, които трябва да осъзнаят са, че човек се ражда на слоеве или като матрьошки. Първо се ражда физическото тяло, след това етерното, астралното, менталното… Като родители трябва да знаем кое тяло кога се ражда и как да го подкрепяме, развиваме и най-важното как да не пречим.

За да е хармонична личността, ключово е да не слагаме каруцата пред коня с всякакви моди за отглеждане на деца, които слагат четвъртата матрьошка – менталната още в детската градина. Едно по едно. Най-най опростенчески казано, при първия възрастов период работим детето да е здраво физически и чрез движение да развие максимално добре нервната си система.


В тези цели екраните (телевизия, смартфони…) не помагат.  Не помагат и т.нар. „влюбвания“ или моди. Нещо става модерно, например емоционалната интелигентност и хоп, в детската градина ще ги правим емоционално интелигентни. Пък това е тема на втори възрастов период и като се свали по-рано, прави само щети. Модите ще са част от живота на младите родители, въпросът е да имат координатна система кое, кога се прави и защо, и да не се „връзват“ на натиска за превръщането на децата в малки възрастни с т.нар. „Изоставате! Изоставате!“. Децата имат право на детство, на игра, на невинност и е изключително безобразие някой да се опитва да им го открадва, като им нанася щети за цял живот.

Според психолози в момента има много деца, които са дошли на Земята, за да ни помогнат да преминем през тези трудни времена, но те се чувстват объркани и самотни. Какво да направим, за да им помогнем да открият себе си и как не им пречим, като родители и общество, да осъществят своята мисия?
Децата имат нужда от сигурност, стабилност, любов и вяра в успеха ми. Тези неща се дават от родителите или от близки роднини, понякога от учители. Това изгражда ядката, сърцевината на детето.

И тук са важни ценностите. Преди години ценност беше да имаш деца, за всяко хранене да се готви храна от качествени продукти, да има книги, вечер хората да се събират и пеят заедно, да си говорят, докато децата играят свободно навън. Децата са износвали дрехите на други деца, не са пътували в чужбина, не са имали почти играчки. Родителите не са ходили на фризьор, маникюр, бар, пътувания… Селото или входът са помагали за отглеждане на едно дете.

Обществото трябва да спре да се отнася с децата като с животни в лошия смисъл на думата. Това не са лигльовци, а това е бъдещето на нацията. Добре е насочи обществен ресурс към това най-добрите еталони за хора да отиват при децата в детската градина, така че те като ги копират, резултатът да е красив и стойностен. Добре е каквото и да се прави за деца, да е красиво и щедро.
Всичко, което трябва обществото да прави за децата, е добре описано и правено от Людмила Живкова.

С какво „Училище за съзнателни родители” се различава от другите подобни училища?
Реално има няколко вида училища. Едните са към болници и обикновено са безплатни, където се обяснява как протича раждането, с медицинска насоченост. Тук фокусът е болницата да има клиенти и понякога има злоупотреба да се склоняват младите майки да раждат секцио, което нито за детето, нито за тях, е добре за цял живот, освен ако не е животоспасяващо.

Други са на акушерки – горещо препоръчвам. Там майките се учат да раждат естествено, учат за кърменето, за гимнастиката и масажите, които трябва да правят на бебето.

Трети са безплатни към някой МОЛ най-често. Канят се лектори да разкажат нещо интересно за 20-30 минути. То обаче е извън какъвто и да е цялостен контекст и не непременно е в една посока. Като шарени бонбони, които се вадят от джоба. Придружено е с реклама на продукти – шишета, биберони, бебешки колички.

Четвъртото е това, което аз водя. То няма аналог. Училището за съзнателно родители се занимава как се възпитават личности и дава цялостна картина за първи възрастов период от 0 до 7 годишна възраст в рамките на една година или шест модула. В първите три работим за промяна на родителите, нагласите и средата. Чак тогава, в четвърти модул, отиваме при детето. Първо трябва да се изгради здрава основа.



Любов Миронова е от хората, които не се побират в рамки. Работила е в сферата на финансите, провежда обучения по мениджърски умения, експерт е в областта на личната ефективност. Но в един момент сменя приоритетите – поставя на първо място децата. Любов Миронова е сред визионерите за промяната на образователната система в България. Работи с успех с т.нар. хиперактивни деца, деца с дефицит на вниманието, занижена памет или просто по-палави. Активист е за промяна на системата на образование - разработва и публикува „Устойчив модел за образование и хармония с деца“. Провежда обучения за учители и директори. На 1 ноември, 2021 година е избрана за Будител на район Слатина в град София.

Гледайте тук участието на Любов Миронова в LIVE в 8 със Списание 8!

Още по темата:

Любов Миронова: Върнете на децата приказките! Образование

Любов Миронова: Върнете на децата приказките!

С „Пътеводител в света на приказките” от духовния свят малките ще „кацнат” в реалността и ще се формират като хармонични личности

Защо е важно да имате повече книги, отколкото можете да прочетете Образование

Защо е важно да имате повече книги, отколкото можете да прочетете

Според писателя Кевин Дикинсон прочетените книги са далеч по-малко ценни от непрочетените

Педагози и родители с петиция против предлаганите мерки в училищата Образование

Педагози и родители с петиция против предлаганите мерки в училищата

Гражданите да не бъдат делени на ваксинирани и неваксинирани, настояват учителите

Над 1000 ученици от цялата страна тренират с ултрамаратонеца Краси Георгиев Образование

Над 1000 ученици от цялата страна тренират с ултрамаратонеца Краси Георгиев

Благотворителното събитие “Предизвикай се с кауза” подкрепя българското образование и работата на фондация "Заедно в час"

Популярни актьори се предизвикват със спортни постижения Образование

Популярни актьори се предизвикват със спортни постижения

Те ще изкачват върхове, карат 120 км с колело, за да подкрепят българското образование

За първи път “Предизвикай се с кауза” обединява хиляди хора в подкрепа на достъпа до качес Образование

За първи път “Предизвикай се с кауза” обединява хиляди хора в подкрепа на достъпа до качествено образование

Благотворителното спортно събитие насърчава всеки да изпълни лично спортно предизвикателство

България е в дъното в ЕС по четене на книги Образование

България е в дъното в ЕС по четене на книги

68% от младите хора в момента не четат никаква книга

Учениците са със слаби умения за пространствено мислене Образование

Учениците са със слаби умения за пространствено мислене

Според японски учени програмата по математика и геометрия трябва да се преразгледа

Мамихлапинатапай - най-трудната за превод дума Образование

Мамихлапинатапай - най-трудната за превод дума

Единственият жив носител на яганския език е на 92 г.

Учителят Наталия Сотирова: Засилените мерки в училище стресират децата, дори са вредни за Образование

Учителят Наталия Сотирова: Засилените мерки в училище стресират децата, дори са вредни за здравето

„Министерството на здравеопазването се оправдава с някаква имагинерна епидемиологична обстановка”

Честит празник, скъпи деца и родители! Образование

Честит празник, скъпи деца и родители!

Това е един от от най-вълнуващите дни в живота ни. Ще го разберем по-късно.

Родители протестират против маските в училище Образование

Родители протестират против маските в училище

Възмутени майки и бащи искат мерките на МОН с цел превенция от коронавирус да са препоръчителни, а не задължителни

Не сме поредната тухла в стената Образование

Не сме поредната тухла в стената

И четирите деца на сем. Петкови се обучават у дома. Какъв е резултатът?

Ужасявам се при мисълта, че и тази година може да има онлайн образование Образование

Ужасявам се при мисълта, че и тази година може да има онлайн образование

Според Милко Сарафов, директор на СОУ „Христо Смирненски“, гр. Брезово, най-потърпевши са бъдещите първокласници и второкласниците

Учителят Марта Джалева: Стига с тази агония! Образование

Учителят Марта Джалева: Стига с тази агония!

По-добре даден предмет да не се учи, отколкото на децата да им преподават хора, които не са в час

Доц. д-р Екатерина Тодорова: „Дислексията не е болест” Образование

Доц. д-р Екатерина Тодорова: „Дислексията не е болест"

Това е състояние, при което информацията се преработва по различен начин