Подкрепете ни!




Храна за щастие27 февруари 2024

Убийците на здравия сън

Не яжте зеленчуци, джинджифил и захар преди лягане!


снимка: iStock
снимка: iStock
Немският експерт по хранене Хайдрун Шуберт назова най-вредните продукти и напитки, които не трябва да се консумират вечер, ако човек иска да има здрав сън, пише Focus.

И така, ето ги убийците на съня:


1. Сурови зеленчуци, защото активизират работата на целия стомашно-чревен тракт. Това пречи на организма да влезе във фазата на дълбокия сън. 
2. Чили и джинджифил. Ускоряват обмяната на веществата и повишават температурата на тялото.
3. Женско биле (Glycyrrhiza glabra), наричано още сладък корен или сладник. Според експерта това тревисто растение съдържа твърде много глициризинова киселина, която повишава кръвното и оказва влияние на водно-солевия баланс на организма.
4. Шоколад и напитки, съдържащи кофеин. 
5. Алкохол – той може лъжовно да помогне за бързо заспиване, но след кратко активира нервни центрове в мозъка, които стимулират бдението и свръхнапрежението. Така че дори в малки дози алкохолът се превръща от желано отпускащо средство в основен мъчител в процеса на безсънието.

Шуберт препоръчва хората, които страдат от безсъние, изобщо да се откажат от късните вечери, за да дадат възможност на организма си да се подготви за почивка.

Преди време учени съобщиха, че за съня също така са вредни захарта, белият хляб и оризът, защото повишават нивото на кръвната захар, а това води до безсъние.

Източник

Още по темата:

Пресни или замразени зеленчуци? Храна за щастие

Пресни или замразени зеленчуци?

Изследвания сочат, че няма особена разлика. Понякога дори плюсовете са за фризера.

Вегани, внимавайте за липсата на тези хранителни вещества! Храна за щастие

Вегани, внимавайте за липсата на тези хранителни вещества!

Съветът на лекарите е редовно да проверявате нивата на витамин Б12, желязо, калций и йод

Диетолог: Яжте повече, за да ядете по-малко Храна за щастие

Диетолог: Яжте повече, за да ядете по-малко

Премахнете всяко табу и включете забранените храни като част от балансираната диета

Не изхвърляйте саламурата от киселите краставички! Храна за щастие

Не изхвърляйте саламурата от киселите краставички!

Гаргара със солената вода помага при възпалено гърло

Незаменимата канела Храна за щастие

Незаменимата канела

Помага при диабет, за сваляне на високото кръвно налягане, понижава холестерола

Оправдателна присъда за 6 „вредни“ храни, които всъщност не пречат на отслабването Храна за щастие

Оправдателна присъда за 6 „вредни“ храни, които всъщност не пречат на отслабването

Разумно подбраните продукти за междинни хапвания могат да помогнат в диетата

(Пред)Последно: млечните продукти пак са полезни! Храна за щастие

(Пред)Последно: млечните продукти пак са полезни!

Независимо дали са нискомаслени или пълномаслени, те помагат за контролиране на нивата на холестерола

Замислете се преди да изхвърлите обелката от банан Храна за щастие

Замислете се преди да изхвърлите обелката от банан

Направете си питателно брашно за вкусни печива

Не изключвайте бадемите от диетата си Храна за щастие

Не изключвайте бадемите от диетата си

Учени доказаха, че ядките не пречат на отслабването

За постите и смисъла Храна за щастие

За постите и смисъла

Започна 40-дневният Коледен пост. Вижте и чудесните ни предложения от родни производители за вашата трапеза.

Уханието на кафето Храна за щастие

Уханието на кафето

От напитка за мистици и избрани, тя минава през забрани и войни, за да стигне до всеки от нас и да ни ободри

Черният чай намалява риска от диабет Храна за щастие

Черният чай намалява риска от диабет

Древната напитка е с мощен антиоксидантен и противовъзпалителен ефект

Не пренебрегвайте бамята! Храна за щастие

Не пренебрегвайте бамята!

Понижава холестерола, детоксикира черния дроб, помага при диабет

Скрити в кошера – тайните дарове за здраве и дълголетие Храна за щастие

Скрити в кошера – тайните дарове за здраве и дълголетие

Открийте чудната сила на пчелните продукти с Пчелинъ

Кои хранителни добавки са подходящи при лятна умора? Храна за щастие

Кои хранителни добавки са подходящи при лятна умора?

Няколко съвета, които ще допринесат за по-доброто ви състояние

5 парченца плод и зеленчук могат да заместят 4000 крачки Храна за щастие

5 парченца плод и зеленчук могат да заместят 4000 крачки

Ако не обичате да ходите много или да правите физически упражнения - обърнете внимание на храненето