Подкрепете ни!




Храна за щастие12 декември 2023

(Пред)Последно: млечните продукти пак са полезни!

Независимо дали са нискомаслени или пълномаслени, те помагат за контролиране на нивата на холестерола

снимка: iStock
снимка: iStock


Нови изследвания преобърнаха всичките ни утвърдени представи за ползите и вредите от млечните продукти. От десетилетия ни убеждават, че ако съвсем не можем да се откажем от млечните продукти, то поне да избираме нискомаслени такива. Аргументите бяха, че наситените мазнини в пълномаслените млечните продукти увеличават риска от сърдечни заболявания. Но последните изследвания сочат, че всичко не е толкова просто, пише Yahoo News.

Редица проучвания обърнаха това старо предположение с главата надолу. Учените следят хранителния режим и здравето на хората от много години и са открили някои изненадващи неща. Оказва се, че изборът на млечни продукти с високо или ниско съдържание на мазнини може да не е толкова важен, колкото си мислехме. Тези проучвания установяват, че консумацията на млечни продукти, независимо от съдържанието на мазнини, са свързани с по-нисък риск от високо кръвно налягане, сърдечни заболявания и диабет тип 2.

Едно от най-известните изследвания проследява повече от 136 000 възрастни от 21 държави в продължение на девет години. Резултатите са поразителни: тези, които консумират поне две порции млечни продукти дневно, са имали значително по-малък риск от сърдечно-съдови заболявания и смърт, отколкото тези, които избягват напълно млечните продукти. Още по-интригуващо е, че по-високият прием на млечни мазнини не повишава риска от сърдечно-съдови заболявания или смърт.

Друг анализ пък обединява данни от 16 проучвания, включващи над 63 000 възрастни. Средно за девет години хората с по-високи нива на млечна мазнина в кръвта си са имали 29% по-малка вероятност да развият диабет тип 2. Това откритие подсказва, че млечната мазнина може да бъде повече приятел, отколкото враг.

Но защо млечните мазнини могат да бъдат полезни?

Експертите имат няколко теории. Млечните продукти съдържат определени видове наситени мазнини, които могат да бъдат неутрални или дори полезни за нашето здраве. Например млечната мазнина има уникална структура, която може да помогне за контролиране на нивата на холестерола. Освен това ферментиралите млечни продукти като кисело мляко и сирене, които са богати на добри бактерии и полезни молекули, стават особено полезни за здравето.

Засега изглежда разумно да се консумират три порции млечни продукти като част от една балансирана дневна дажба. И няма лошо някои от тях да са с високо съдържание на мазнини. Основното е умереността и разнообразната диета.

Още по темата:

Диетолог: Яжте повече, за да ядете по-малко Храна за щастие

Диетолог: Яжте повече, за да ядете по-малко

Премахнете всяко табу и включете забранените храни като част от балансираната диета

Не изхвърляйте саламурата от киселите краставички! Храна за щастие

Не изхвърляйте саламурата от киселите краставички!

Гаргара със солената вода помага при възпалено гърло

Незаменимата канела Храна за щастие

Незаменимата канела

Помага при диабет, за сваляне на високото кръвно налягане, понижава холестерола

Оправдателна присъда за 6 „вредни“ храни, които всъщност не пречат на отслабването Храна за щастие

Оправдателна присъда за 6 „вредни“ храни, които всъщност не пречат на отслабването

Разумно подбраните продукти за междинни хапвания могат да помогнат в диетата

Замислете се преди да изхвърлите обелката от банан Храна за щастие

Замислете се преди да изхвърлите обелката от банан

Направете си питателно брашно за вкусни печива

Не изключвайте бадемите от диетата си Храна за щастие

Не изключвайте бадемите от диетата си

Учени доказаха, че ядките не пречат на отслабването

За постите и смисъла Храна за щастие

За постите и смисъла

Започна 40-дневният Коледен пост. Вижте и чудесните ни предложения от родни производители за вашата трапеза.

Уханието на кафето Храна за щастие

Уханието на кафето

От напитка за мистици и избрани, тя минава през забрани и войни, за да стигне до всеки от нас и да ни ободри

Черният чай намалява риска от диабет Храна за щастие

Черният чай намалява риска от диабет

Древната напитка е с мощен антиоксидантен и противовъзпалителен ефект

Не пренебрегвайте бамята! Храна за щастие

Не пренебрегвайте бамята!

Понижава холестерола, детоксикира черния дроб, помага при диабет

Скрити в кошера – тайните дарове за здраве и дълголетие Храна за щастие

Скрити в кошера – тайните дарове за здраве и дълголетие

Открийте чудната сила на пчелните продукти с Пчелинъ

Кои хранителни добавки са подходящи при лятна умора? Храна за щастие

Кои хранителни добавки са подходящи при лятна умора?

Няколко съвета, които ще допринесат за по-доброто ви състояние

5 парченца плод и зеленчук могат да заместят 4000 крачки Храна за щастие

5 парченца плод и зеленчук могат да заместят 4000 крачки

Ако не обичате да ходите много или да правите физически упражнения - обърнете внимание на храненето

Сол вместо захар в кафето Храна за щастие

Сол вместо захар в кафето

Учените твърдят, че има логика в странната комбинация

Смирисани души Храна за щастие

Смирисани души

Общият път на Биляна и Тихомир Тодорови, с ухание на здравословен обяд и изкусителен шоколад

Холистична творилница „Темперамент“: Ферментирали храни и грижа за душата Храна за щастие

Холистична творилница „Темперамент“: Ферментирали храни и грижа за душата

Тук ще себепознаваме себе си и душата си. И ще се учим сами да пишем своята история“, обясняват вдъхновено Любомира и Венцеслав.