Какво от това, че съм живял много. Аз винаги започвам отначало. С всеки един филм.
Мишел Пиколи: Не трябва да свикваме да живеем, трябва да се удивяваме всеки ден
На 12 май, на 94 г., си отиде още една от големите звезди на френското
кино.
Мишел Пиколи е роден на 27 декември 1925 г. в Париж. За дългия си творчески път се е
снимал в над 230 роли в киното. Пиколи е бил също и продуцент, режисьор,
сценарист, а театралните постановки с негово участие са неизброими.
Незабравимо ще остане участието му в емблематични за 20 век
филми като „Големите маневри", „Войната свърши”, „Дневникът на една
камериерка”, „Дневна красавица", „Дискретният чар на буржоазията”, „Нещата
от живота”, „Винсент, Франсоа, Пол и другите”, „Голямото
плюскане" и десетки други. Нека изпратим великия актьор, любим на няколко
поколения киномани, с негови мисли, изречени през годините.
- Когато преживея половината вечност, ще дойда на земята, за да ви кажа. Ще дам пресконференция...Сключих договор с Бога. Знам, че ще изживея половината вечност. Тъй като не вярвам в Бог се забавлявам, казвайки, че съм сключил пакт с Него и че благодарение на това няма да умра, това е доста приятно. ..
- Тъй както може да те съкруши момиче, така може да те обсеби и мъж. Влюбих се в Годар.
- В киното не е нужно да сте научили актьорската професия, за да сте великолепни. Там е размерът на екрана, тайната на стаята, красотата на вашия партньор. .. Ние сме в мита, но не актьорите произвеждат тази магия. Ние сме като марионетки, зависими от рамкирането, светлината, редактирането. В театъра актьорът повече контролира резултата.
- Какво е киното ли? Сънят на действителността, мечтата на екзистенцията. Киното е единственият визуален документ за човека. То показва кои сме, изважда съкровеното от душите ни, вижда какво мислим, реализира сънищата ни, отгатва цвета на любовта… Киното е много повече от емоция. То е земетресение на метафизично ниво.
- Не избрах тази работа като бягство от реалния свят или с мисълта, че ще спечеля милиони и ще направя кариера в Холивуд. Не, аз ходех да се уча. С удоволствие научавах текстове, играех предателство, страст. Да играеш за съблазняване.
- Не се оставих да се увличам от живота. Не бях художникът, който каза: „Нека изчакаме добрата фея или музата да кацне на рамото ми! Имах щастието да преживея всички ужаси на съществуването, като се срещах с хора, които ме събудиха, обогатиха, забавляваха, възпитаха ме. Осъзнаваш ли колко късмет имах?
- Една от най-големите радости е да откриеш.
- Никога не плача над това минало, което беше едновременно прекрасно и болезнено. Не съжалявам за нищо. Никога. Ако не бях имал всички тези емоционални и професионални срещи, нямаше да съществувам такъв, какъвто съществувам. Всеки път, когато мой приятел изчезне, имам чувството, че ми е отрязана ръката. И така, как да запазя на моята възраст този учуден вид, който има детето?
- Имам един вид безсъзнание, което идва главно от удоволствието ми да живея. Защото всички хора, чието дихание беше от съществено значение за мен, постепенно умираха. .. Все още живея и работя весело. Това най-много ме тревожи. Този изключителен вид егоизъм.
- Винаги съм се ориентирал между моите лични страсти и моите професионални страсти. Всъщност напълно съм инвестирал във всичко, което съм предприел, независимо от областта. Много се забавлявах и за щастие това продължава.
- Разбира се, че помня. Събитията остават точни и непокътнати в главата ми, но нямам носталгия. Не съжалявам за неуспехите и не приемам слава от успехите си.
- Има машини, които ни приспиват, които знаят как да ни приспиват, оплитайки ни в адреналиновите мрежи на спорта, фарса, порнографията: говоря за телевизията, която омагьосва целия свят. Два пъти сме манипулирани от гигантски призраци - от политиците, които купуват и продават държави и чрез огромната комуникация на телевизиите, които ни приспиват в комфорта на купуването. Колкото повече купувате, толкова по-щастливи ще бъдете.
- Не трябва да свикваме да живеем, трябва да се удивяваме всеки ден. Аз съм малко изненадан всеки ден, така или иначе. Има нещо, което ме изненадва всеки ден.
- Трябва да бъдете внимателни към автора, трябва да сте много лоялни към автора, трябва да сте внимателни към режисьора, създателя на филма или представлението, и трябва да бъдете много внимателни към партньорите на сцената или в кадър. Не можете да играете така, сякаш както често сте си го представяли, сте самотник, пък бил той и страхотен. Трябва да изчакате какво ще ви донесе другият, партньорът ви, за да знаете как да влезете в неговата игра и в същото време да откраднете нещо от играта му.
- Какво от това, че съм живял много. Аз винаги започвам отначало. С всеки един филм.
Колко здраво жените стискат веригите, които ги оковават!
124 г. от рождението на майката на Скарлет О'Хара – Маргарет Мичъл
Донесе ми от ветрове заръка, пожари звездни, за да не тъжа...
91 години от рождението на Евтим Евтимов
За паралелните вселени на войната и мира
Турски дигитален художник преплете два свята в невероятно въздействащ колаж
На 23 октомври идва „Най-смешното шоу завинаги навсякъде и само за вас”
„Заглавието е иронично, но и не е, тъй като живеем във века на рекламата“, намига Ива Тодорова
Разширих си клетката, за да не могат да ме дърпат и скубят
На 92 г. почина големият български художник Иван Вукадинов
Подбрани филми за Земята и Космоса ще се излъчват безплатно в столични паркове
На прожекциите в идните дни може да спечелите и брой на Списание 8
Това, което другите наричат лудост - за мен е единственият разумен начин да обичаш
Франзсоаз Саган: Нищо не предизвиква ревност така, както смехът
Картина на ван Гог разкрива дълбоко разбиране на природните феномени
Изследват дали художникът е изучавал процесите на атмосферната турбуленция или просто е бил крайно наблюдателен
Когато една врата се затваря и друга се отваря, вероятно си в затвора
Вечните смешки на Джон Клийз от „Монти Пайтън“
40-ото издание на Аполония завърши с вълнуващ концерт на „Фондацията“
Кирил Маричков беше удостоен със статуетката – знак на „Аполония“, за участието му през годините във Фестивала
Какво би било човечеството, ако не познаваше цветята?
Мълчанието е елементът, в който великите неща се оформят, пише авторът на „Синята птица“
Виена търси нов оригинален прочит на валса „На хубавия син Дунав“
Обявен е международен конкурс за нестандартно изобразяване на вечната музика
Ален Делон: „Бих могъл да ударя човек, но не и животно“
Светът скърби за своя любимец от киното - мъжа с най-дълбокия син поглед и с най-пленителната усмивка
Х.Уелс: Всички имаме свои машини на времето
Никой не би повярвал, че този свят е наблюдаван отблизо от интелекти, по-големи от човешкия