Европейските градове силно ограничават достъпа до автомобили до центъра
Рестрикциите в Рим, Мадрид, Копенхаген, Париж, Хамбург и др. вече дават резултати
Проектът включва и разкриването на нови пространства за колоездачи и повече пешеходни зони. Някои от по-рано приложените мерки, като подтикването към споделено пътуване и въвеждането на такси за ползване на пътищата, се оказват безрезултатни, защото за хората е трудно да се откажат от удобството да пътуват в личния си автомобил. Затова градоначалниците, освен просто да забранят колите, се опитват и да развият среда, благоприятстваща алтернативните начини на придвижване. Очаква се ползите за околната среда да са огромни и качеството на живот да се подобри значително. През 2014 г. Париж решава да спре достъпа на коли с четни номера в регистрационния номер само за ден и замърсяването на въздуха спада с 30%.
В момента Мадрид е водещ по въведените мерки за намаляване на трафика. През декември 2018 г. започна да влиза в сила ограничението за автомобили с газова уредба, произведени преди 2000 г. и също дизелови такива произведени преди 2006 г. с изключение на тези, които вече имат определено паркомясто, регистрирано предварително. Наредбата също забранява на всеки, който не е жител на Мадрид, да влиза с кола в центъра на града. Още през първия ден на тези рестрикции трафикът намалява с една трета. До 2020 г. се планира мерките да станат дори още по-строги. Но Испания не възнамерява да спре до тук. Барселона вече следва примера на столицата, както и други испански градове се очаква да приемат същия модел за екологично съобразна среда.
Осло пък ограничава автомобилите като част от стратегията за среда без въглероден диоксид, която трябва да се изпълни до 2030 г. Първоначалният план е да се забрани изцяло достъпът на коли до центъра на града, но решението среща отпор у някои политически партии, което налага по-плавен подход. Понастоящем норвежката столица вече е намалила местата за паркиране със 700 бройки. Също така голяма част от града ще бъде реконструирана с цел да се създадат нови велоалеи и пешеходни зони.
Бе установено, че Париж е вторият европейски град с най-мръсен въздух след Москва, което подтикна кмета Ан Идалго да вземе спешни мерки. Коли, произведени преди 1997 г., вече е забранено да влизат в централните части през делничните дни, а всяка първа неделя на месеца е със забранен достъп за коли от 10 сутринта до 18:00 ч. Планирано е също някои пътища да се обособят само за електрически автомобили.
Прочети още:
Ограничават колите в Париж заради мръсния въздух
Проблемът е все по-сериозен и в мегаполисите на Азия
Мръсният въздух в Рим застрашава културното наследство. През 2017 г. бе проведено изследване, което показа, че състоянието на 3600 паметници от камък и 60 бронзови скулптури е подложено на риск. За да предотврати вредите, Рим решава да забрани дизеловите автомобили в централните части - решение, което е посрещнато с негодувание от някои граждани.
Хамбург планира да изгради мрежа от зелени площи, покриваща центъра на града. За целта автомобилите ще бъдат премахнати от този район и жителите, както и туристите, ще могат да се радват на паркове и градини, от които лесно ще могат да достигат до различните административни и бизнес центрове на града. Планирано е също изграждането на път, свързващ крайните квартали с центъра, по който може да се мине само с велосипед или друг екологичен транспорт.
Chat GPT: Задавали са ми въпроса „Как да накарам магарето си да говори?“
Вчера тръгна и нова версия на българския GPT, прочетете интервю с двамата братя
Приложение за телефон помага да тренирате за осъзнати сънища
Подходът „Направи си сам“ е за развлечение, но и за самообучение
Талибански закон забранява на жените да говорят на улицата
„Когато зряла жена напусне дома си по необходимост, тя е длъжна да скрие гласа, лицето и тялото си“, пише в разпоредбите
Портрет, нарисуван от хуманоиден робот, продаден на търг за 1 млн. долара
27 оферти е имало в Sotheby's за картината на Ай-Да
Изкуственият интелект ще унищожи творческото писане
След 20 г. няма да има много хора, които могат да пишат, прогнозира компютърният експерт Пол Греъм
Най-големият крокодил в плен в света умря на 110 години
Някои източници твърдят, че Касий се е излюпил преди повече от 120 г.
Тийнейджър се самоуби след чат със създадена от изкуствен интелект героиня
Родителите съдят собственика на чатбота
Обещаните от Илон Мъск къщи за по 10 000 долара вече са на пазара
Производителите смятат да решат жилищната криза и да помогнат на бедните да имат покрив над главите
Истината за Хелоуин
Келтите вярвали, че тази нощ е границата между живота и смъртта. Тя е толкова тънка, че мъртвите бродят по земята.
Потвърдено: смяната на часовниците увеличава броя на ПТП
Автомобилната асоциация на UK и Tesco Bank с нови изследвания за влиянието на промяната през есента върху шофьорите
В света има над 300 различни езика на знаците
На какъв език мислят хората, които никога не са чували човешка реч?
Виена държи първото място в класацията за любимо европейско направление
Американците слагат Токио, Сингапур, Сидни и Кейптаун начело на предпочитанията си
„Луната на ловеца“ е с 30% по-ярка и най-голямата тази година
Снимайте красавицата и я споделете в коментарите към статията във фейсбук
Калифорния легализира кафенета за канабис
Досега черният пазар задушаваше лицензираните търговци на дребно
Какво мислят българите за изкуствения интелект?
Повечето анкетирани не смятат, че алгоритмите са създадени, за да ни манипулират и контролират
Към 45 г. и на 60 г. се случва едно от неприятните събития в живота
Определиха точната възраст, на която лицето и тялото стареят драстично