Защо хората увековечават дезинформацията онлайн
Склонни са да обръщат по-голямо внимание дали едно съобщение е популярно или вълнуващо, отколкото дали е вярно
Илюстрация: wikimedia.org
Тревожно е какъв огромен брой лъжи, а понякога опасни твърдения заливат социалните медии, а хората неволно ги разпространяват във все по-широки кръгове.
За да научат нещо повече за този неизвестен досега вирус, милиони хора се обръщат към платформите на социалните медии в опит да бъдат информирани за най-новите развития, както и и да се свържат с приятели и семейство. Twitter съобщи, че има около 12 милиона повече потребители на ден през първите три месеца на 2020 г., отколкото през последните три от 2019 г. Facebook също отчете безпрецедентен скок в активността на потребителите.
Това, което хората виждат, следват, коментират и шерват в социалните медии, са всички комуникации, които изучавам като директор на лабораторията за социални медии в Медицинското училище Keck на USC. Целта на моята лаборатория е да използвам публично достъпни данни от Twitter , Instagram, Reddit, YouTube и други, за да разберем по-добре нагласите и поведението, свързани със здравето.
Забелязахме някои тревожни тенденции, докато пандемията на коронавирус се разпространява.
Защо хората увековечават дезинформацията онлайн?
Първоначалните доказателства показват, че много хора неволно споделят дезинформация за COVID-19, защото не успяват да се спрат и да помислят достатъчно дълго и самостоятелно дали съдържанието е точно.
Изследванията на моя екип предполагат, че мотивацията на хората за споделяне също може да бъде част от проблема. Установихме, че потребителите на Twitter са склонни да ретуират, за да покажат одобрение, да спорят, да спечелят внимание и да се забавляват. Истинността на публикацията или точността й не са част от мотивацията при шерването. Това означава, че хората може да обръщат по-голямо внимание дали един туит е популярен или вълнуващ, отколкото дали посланието му е вярно.
Друга тревожна тенденция са обвинителните и съдещите постове и снимки, които приемат формата на гражданска социална полиция, това може да има нежелани последици. Например снимки и видео със студенти по улиците или на плажа, които биват оплюти тотално, засрамени, вербално линчувани, защото са нарушили строгите мерки при пандемия. Когато потребителите на социални медии се стремят да убедят своите последователи да се държат в съответствие със съществуващите норми, те трябва да са наясно как го правят и подсъзнателните съобщения, които може да изпращат.
Социалните медии могат да бъдат мощен инструмент за промяна на поведението, когато се използват разумно. Лекарите от интензивните отделения, които са на фронтовата линия, подават най-вярно и правилно информацията за коронавируса. Те предоставят полезна информация за начините да защитим себе си и семействата си от заразата. Други водещи учени и лекари се насочват към социалните медии, за да развенчаят някой популярен и опасен фейк или слух.
Комуникационните кампании на служителите в общественото здравеопазване също могат да започнат да засилват нормативното поведение, като препоръчват здравословни дейности, които могат да намалят скуката или самотата, възникващи при мерките за социално дистанциране. Социалното споделяне и социалната полиция ще продължат. Как обществото се ангажира със социалните медии би могло да има значение.
Още по темата:
Приложение за телефон помага да тренирате за осъзнати сънища
Подходът „Направи си сам“ е за развлечение, но и за самообучение
Талибански закон забранява на жените да говорят на улицата
„Когато зряла жена напусне дома си по необходимост, тя е длъжна да скрие гласа, лицето и тялото си“, пише в разпоредбите
Портрет, нарисуван от хуманоиден робот, продаден на търг за 1 млн. долара
27 оферти е имало в Sotheby's за картината на Ай-Да
Изкуственият интелект ще унищожи творческото писане
След 20 г. няма да има много хора, които могат да пишат, прогнозира компютърният експерт Пол Греъм
Най-големият крокодил в плен в света умря на 110 години
Някои източници твърдят, че Касий се е излюпил преди повече от 120 г.
Тийнейджър се самоуби след чат със създадена от изкуствен интелект героиня
Родителите съдят собственика на чатбота
Обещаните от Илон Мъск къщи за по 10 000 долара вече са на пазара
Производителите смятат да решат жилищната криза и да помогнат на бедните да имат покрив над главите
Истината за Хелоуин
Келтите вярвали, че тази нощ е границата между живота и смъртта. Тя е толкова тънка, че мъртвите бродят по земята.
Потвърдено: смяната на часовниците увеличава броя на ПТП
Автомобилната асоциация на UK и Tesco Bank с нови изследвания за влиянието на промяната през есента върху шофьорите
В света има над 300 различни езика на знаците
На какъв език мислят хората, които никога не са чували човешка реч?
Виена държи първото място в класацията за любимо европейско направление
Американците слагат Токио, Сингапур, Сидни и Кейптаун начело на предпочитанията си
„Луната на ловеца“ е с 30% по-ярка и най-голямата тази година
Снимайте красавицата и я споделете в коментарите към статията във фейсбук
Калифорния легализира кафенета за канабис
Досега черният пазар задушаваше лицензираните търговци на дребно
Какво мислят българите за изкуствения интелект?
Повечето анкетирани не смятат, че алгоритмите са създадени, за да ни манипулират и контролират
Към 45 г. и на 60 г. се случва едно от неприятните събития в живота
Определиха точната възраст, на която лицето и тялото стареят драстично
Най-омразната личност в историята вилнее онлайн
7 видеоклипа, генерирани от изкуствен интелект са с 6,9 милиона гледания през 2024 г.