Подкрепете ни!




Образование31 декември 2022

Любов Миронова: Преподавам Озарена педагогика

Сякаш преди хората имаха много въпроси и търсеха истината, а сега имат много отговори и нямат истински въпроси

Любов Миронова: Преподавам Озарена педагогика
Любов Миронова е ръководител на „Училище за съзнателни родители”, където провежда онлайн курс и видео уроци. Този курс е подходящ за:
  • бъдещи родители, за да могат да се запознаят с това, което им предстои и да си дадат време за личностни промени и подготовка. Прекрасен подарък за всяко младо семейство:     - родители, които очакват дете, за да се ориентират в приоритетите и да са фокусирани в следващите стъпки с визия напред
  •  родители с деца до 3 годишна възраст - да набавят инструменти, да наваксат пропуски и да си направят план относно детската градина и училище
  •  родители с деца от 4 до 6 годишна възраст - да коригират и развият присъствието си в живота на детето по стойностен начин и да си направят план относно постъпване в първи клас
За контакти и записване:
имейл: contact@LMironova.com
телефон: 0884 565 978
https://lmironova.com/vipusk_2023/

Какви трудности изпитват родителите днес?

Родителите днес, за разлика от предишните поколения, имат достъп през интернет до огромни количества информация. В основната си част тя е некачествена, дали заради невежество на автора, дали с цел манипулация и получаване на лична изгода. Това пресищане с информация създава измамното чувство, че всички отговори са на един клик разстояние, което води от своя страна често до залиняване на ума, спиране да се търси истината и отсъствие на дълбоки мисли. Една повърхностност, объркване и скачане от посока на посока, лесна умора от неуспехите.
Сякаш преди хората имаха много въпроси и търсеха истината, а сега имат много отговори и нямат истински въпроси.
В патриархалното семейство, допреди 100 години, майката като роди дете, няколко поколения жени, които живеят в същото домакинство, дават инструкции, как да се отгледа детето. Всички правила се предават през поколенията. Младата майка няма много права. Следва инструкциите на препатилите жени, които са отгледали много собствени деца, много внуци, присъствали са на много раждания и са преживели смъртта на много деца. Правилата са били прости, ясни, проверени в практиката и са се следвали.

Друга особеност е, че в тези времена е било много важно момичето да се ожени „честно“, което е правело темата за самотните майки и извънбрачните деца да не е на дневен ред.

В тази връзка, според мен, една от основните трудности на сегашните родители е липсата на качествена информация, която да води до дългосрочен успех и благоденствие. Мантрата, която им се продава, е „лесно и евтино сега“, а това в най-честия случай, като нямаш висок хоризонт, води до дългосрочни беди. Една опасна зона на такива беди е финансовата култура на родителите и идеята, че могат да харчат пари, които нямат (т.е. пари на заем).

Традицията в българското общество е да се харчи част от това, което имаш и да спестяваш за следващото поколение, да се простираш според чергата си. Последните 30 години у нас се изляха много пари за реклама и подмяна на ценности в посока на новата форма на робство – заемите.

Какво може да направим за настоящите родители и през тях за бъдещите поколения?
Това, което може всеки един да направи, е като види млада майчица да й помогне. Дали да свали количката по стълбите, дали да й напазарува, като е навалял сняг, дали да загледа съседката детето тя да се наспи… Работа има много. Децата до три годишна възраст са голям разход на време, енергия и пари, и помощ всяка е добре дошла. В първите три години от живота си децата имат нужда от майките си, а не институции да ги отглеждат (което едва ли не се рекламира, като добро за тях).

Това, което като нация имаме да направим, са спешни политики за стимулиране на раждаемостта и реална подкрепа на младите семейства. България има отрицателен естествен прираст през последните тридесет години. Има слон в стаята и всички политици мълчат и ни занимават с чужди проблеми.



Това, което аз лично правя за младите родители, е да им направя онлайн курс. Нарекла съм го Училище за съзнателни родители. Той е с подбрана, подредена качествена информация за грижа и възпитание на деца до 7 годишна възраст. Разглеждам темите от материална и от духовна гледна точка. Записала съм им ги като видео уроци, така че да могат да учат в удобно за тях време. Правим упражнения във видео срещи в Zoom, създавам общност на съзнателни родители. Едно от важните неща е да им разяснявам разликите между различните пътища в педагогиката и кои път докъде води дългосрочно.

Каква педагогика преподаваш в Училището за съзнателни родители?
Нарекла съм я Озарена педагогика. Стъпила е на опита на всички предишни хуманистични педагогики и е добавила елементи, свързани с настоящия начин на живот и среда. Например Мария Монтесори и Рудолф Щайнер като са създавали педагогиките си, не е имало интернет, вълни на мобилни компании, електромагнитно замърсяване, реклами, телевизия… Промяната в средата налага и компенсаторни педагогически мерки за да съхраним децата и да им дадем шанс. Налага се непрекъснато развитие и адаптация и в педагогиката. Децата са различни и затова е ценно да има различни педагогики.

Основният въпрос, които остава, е родителите да ги различават и да подберат според детето и педагогиката. Остава и да се смени образователната система. В една неработеща система, каквито и кадрови промени да правиш, нищо не се променя. Проблем в днешни дни е, че тъй наречените „иноватори“ в образованието в голямата си част са финансово зависими чуждопоклоници, спонсорирани от фондации на други държави, не непременно с добри намерения.
Ако не друго, Озарената педагогика е начин за ориентация на родителите – кое е вляво, кое е вдясно, кое е нагоре, кое надолу. Дава им координатна система и критерии за вземане на решения.
Може ли Училището за съзнателни родители да стане масово?
Учи се една година. Правят се множество тестове. Изисква воля и постоянство. Няма да стане масово и няма такава нужда. Озарената педагогика е за хора, които имат духовна основа, които вярват, че има ангели-пазители, молят се… Това не е елитарно училище, но не всички могат да учат така интензивно и задълбочено. В тази връзка ще споделя една моя теория.

Хората според мен се делят на три групи – обикновени, културни и духовни.
  • Обикновените ходят на работа, гледат си градината и децата, като се пенсионират искат да си купят лодка… Те учат добре в Училището за съзнателни родители. Природата им е близка и духовната тема по един смирен начин, не им е чужда.
  • Втората група са културните. Те са умни, материални, хора на науката. Напълно ампутирани от духовност, с големи претенции, постоянно настояват да са прави и да стане на тяхното. Амбициозни, властолюбиви, кариеристи. Все да се изявят. Надменни, дори ехидни, спрямо другите две групи. Има такива родители в Училището за съзнателни родители. С тях съм се разбрала да си подбират материала и да си учат според възможностите.
  • Третата група е на духовните. Те знаят, че световете са повече от един и правят ежедневни практики за вътрешния си свят. Те са в свои води в Училището за съзнателни родители. Порят вълните и имат много красиви резултати с децата си. Радост ми е да ги гледам. Вдъхновение са ми и като се сетя за някои от тях се усмихвам.
В една галера обикновените хора са гребците. Те дават енергията на движение. Културните са рулят, който механично дава посоката. Духовните са капитанът, които вгледан в звездите води екипажа през океана. Ние всички сме в една лодка и трябва да си помагаме, за да сме живи, здрави, благоденстващи.

Как да се запишат читателите на Списание 8 в Училище за съзнателни родители?
Училището започва на 7 януари 2023 година. Подробна информация за курса и записването има на https://lmironova.com/vipusk_2023/
Пожелавам много радост на екипа и на читателите на Списание 8 през следващата година!


Любов Миронова е от хората, които не се побират в рамки. Работила е в сферата на финансите, провежда обучения по мениджърски умения, експерт е в областта на личната ефективност. Но в един момент сменя приоритетите – поставя на първо място децата. Любов Миронова е сред визионерите за промяната на образователната система в България. Работи с успех с т.нар. хиперактивни деца, деца с дефицит на вниманието, занижена памет или просто по-палави. Активист е за промяна на системата на образование - разработва и публикува „Устойчив модел за образование и хармония с деца“. Провежда обучения за учители и директори. На 1 ноември, 2021 година е избрана за Будител на район Слатина в град София.

Гледайте тук участието на Любов Миронова в LIVE в 8 със Списание 8!

Още по темата:

„Първото условие за възпитанието на детето е любовта” Образование

„Първото условие за възпитанието на детето е любовта"

Детска школа „Белите кокичета“ обявява прием на деца от 3 до 6 годишна възраст за учебната 2024-2025 г.

„Академия за Човека“ започва новата си учебна година Образование

„Академия за Човека“ започва новата си учебна година

Все още можете да се запишете на info@academyforthehumanself.com

Тя се въртяла в час, била разсеяна и я обявили за проблемно дете Образование

Тя се въртяла в час, била разсеяна и я обявили за проблемно дете

А Джилиан Лин, впоследствие прочут хореограф, просто искала да танцува

Български медалисти в Международната Менделеева олимпиада по химия Образование

Български медалисти в Международната Менделеева олимпиада по химия

Виктор Лилов е с колекция от медали на световни състезания по естествени науки

Любов Миронова: С този курс искам да запълня голяма празнина в образователната ни система Образование

Любов Миронова: С този курс искам да запълня голяма празнина в образователната ни система

„Озарената педагогика“ е подходяща за професионалисти, работещи с деца от 3 до 7 годишна възраст

Кои са най-големите предизвикателства, с които трябва да се справят учениците в училище? Образование

Кои са най-големите предизвикателства, с които трябва да се справят учениците в училище?

За да разберете как да ги подкрепим, заповядайте на първата конференция на неформално образование

Възкресили сме фараонската мечта на Египет: задължително всеобщо подчинение Образование

Възкресили сме фараонската мечта на Египет: задължително всеобщо подчинение

Прочетете откъси от книгата на Джон Гатоу „Затъпяване – скритата цел на държавното образование"

Във всяка възраст можем да се научим на ново умение Образование

Във всяка възраст можем да се научим на ново умение

Образователен форум представи подходи за учене през целия живот

За училището на живота няма възраст Образование

За училището на живота няма възраст

Включете се като говорител или слушател във форума за учене чрез преживяване

Запишете се в Академия за Човека Образование

Запишете се в Академия за Човека

Интердисциплинарният просветен център, който извисява и обогатява човека, без значение от възрастта му -> academy@kamdzhalov-foundation.org

Монтесори – революцията в обучението чрез игра Образование

Монтесори – революцията в обучението чрез игра

Монтесори философията съчетава традиционни подходи с модерно мислене

Британски университет предлага магистърска степен по магия и окултизъм Образование

Британски университет предлага магистърска степен по магия и окултизъм

Студентите ще учат за дракони, крал Артур и за феминизма във вещерството

Китайското правителство продължава да насърчава „интелигентните класни стаи“ Образование

Китайското правителство продължава да насърчава „интелигентните класни стаи“

В някои действащи проекти съотношението на преподаден материал от ИИ и от жив учител вече е 70%/30%

Отворени врати в ,,Белите кокичета“ на 29 април Образование

Отворени врати в ,,Белите кокичета“ на 29 април

В основата на работата в детската школа е Слънчевото възпитание

Какво е растителна слепота? Образование

Какво е растителна слепота?

В образователната система се отделя по-малко внимание на растенията. Природозащитниците наричат това зоошовинизъм.