Подкрепете ни!




Здраве21 април 2021

5-минутни микронавици за по-добро здраве

Изберете различно начало на деня си

снимка: iStock
снимка: iStock
Независимо дали става дума за ставане в 5 часа сутринта, за да се втурнете в пробег на маратон или в свободния си следобед да се запишете на медитация, практикуването на здравословни навици, препоръчвани от знаменитости и влиятелни личности, звучи нереалистично за повечето хора. Опитваме се с всички сили да се придържаме към добрата рутина, но с работата, семейните ангажименти и локдауна е трудно да поддържаме балансиран начин на живот всеки ден. Имам съвет към вас, пише Лиз Конър в Independent. Номерът е в изграждането на микронавици - малки, устойчиви повтарящи се действия, които не изискват твърде много време, но ви карат да се чувствате по-добре. Всяко от предложенията отнема по-малко от пет минути.


1. Бележки в дневника ви
Воденето на дневник носи много ползи, но главният му ефект е, че понижава стреса. Помага ни да преструктурираме мислите си в положителна насока. Не е нужно да пишете страници с проза, за да усетите разтоварващия ефект. Просто отделете няколко минути да нахвърляте в тефтера мисли и това може да ви помогне да стабилизирате настроението си и да се подготвите за работа по постигането на личните ви цели за деня.

2. Терапия със студена вода
Взимането на студен душ може да не е приятно в началото, но според уелнес гуруто Вим Хоф, известен още като Ледения, привикването към ледената вода може да ни даде повече енергия, по-добър сън и подобрен фокус. Ако ви изглежда драстично, опитайте да смените температурата на сутрешния си душ към по-хладна - това също може да ви помогне да се възстановите след интензивна тренировка, тъй като се смята, че хладката вода облекчава мускулната болка, болезнеността и подуването.

3. Подредете едно чекмедже или рафт
Началото на пролетния сезон ни кара да копнеем за чисти и спокойни пространства, в които да се отпуснем, но рационализирането на дома ви не трябва да се превръща във фиксидея или целодневна мисия. Фокусирането върху микроразхвърлянето е много по-разумен и устойчив подход към здравословния начин на живот. Просто отделете пет минути, за да подредите едно чекмедже, един рафт с дрехи или шкафче за храна.

4. Оправете леглото си
Няма нищо по-демотивиращо от това да се приберете след работа и да видите неоправеното си сутринта легло. Ако отделите онези няколко минути, необходими ви за да приберете завивките и да опънете покривалото, денят ви ще започне някак "на чисто" и тази подреденост ще ви настрои бодро да изпълнявате останалите задачи от вашия списък.

5. Пийте чаша вода всяка сутрин
Пиенето на вода сутрин не е само, за да започнете деня си добре хидратирани. Проучванията сочат, че това може да помогне за храносмилането, поддържа кожата ви чиста и повишава нивата на концентрация. Въпреки че може да е изкушаващо да се насочите направо от леглото към кафеварката, забавете темпо. Нека първите минути от деня ви да започнат с изпиването на чаша вода. Така ще поддържате баланса на течностите си през целия ден.

Още по темата:

Мистерия около дългия COVID Здраве

Мистерия около дългия COVID

30% от преболедувалите имат оплаквания 45 седмици след диагнозата

Тези деца не играят и им е трудно да се усмихват, те чакат нашата помощ Здраве

Тези деца не играят и им е трудно да се усмихват, те чакат нашата помощ

Петиция събира подписи за спешното изграждане на Национален център за детско здраве

Само 15 с положителен тест след масови прояви с 60 000 души в Англия Здраве

Само 15 с положителен тест след масови прояви с 60 000 души в Англия

FDA одобри лекарство против Covid-19 за спешна употреба. Професор: Не демонизирайте неваксинираните!

Пролетни алергии: Дишайте свободно и се наслаждавайте на обновяването на живота Здраве

Пролетни алергии: Дишайте свободно и се наслаждавайте на обновяването на живота

Превенция и лечение на симптомите с помощта на етерични масла

Отровни ли са дрехите ни? Здраве

Отровни ли са дрехите ни?

Шест опасни химикала, които могат да навредят сериозно на здравето ни

Илон Мъск: Имам синдром на Аспергер Здраве

Илон Мъск: Имам синдром на Аспергер

Американски лекари обясняват какво означава това

Учени: Кефирът може да спре цитокиновата буря Здраве

Учени: Кефирът може да спре цитокиновата буря

Пробиотични молекули помагат на клетките „воини" да разпознаят лесно „врага"

Пролетна детоксикация с ароматерапия Здраве

Пролетна детоксикация с ароматерапия

Практични съвети за пречистване на организма с етерични масла

Новите Pro Climate продукти с грижа за хората и околната среда Здраве

Новите Pro Climate продукти с грижа за хората и околната среда

Да се грижиш за природата не е само да изхвърляш отпадъците на правилното място

Защо грижата за кожата е важна? Здраве

Защо грижата за кожата е важна?

Превенцията на несъвършенства като фини линии и бръчки е по-лесна, отколкото борбата с тях

Тази събота, 17 април, е Световният Ден на Хемофилията Здраве

Тази събота, 17 април, е Световният Ден на Хемофилията

Облечете се в червено и изпратете снимката си. Така ще изразите подкрепата си към хората с хемофилия.

Предлагат пауза за ваксината срещу Covid-19 на Johnson&Johnson Здраве

Предлагат пауза за ваксината срещу Covid-19 на Johnson&Johnson

Препоръчаха на американците да ползват ваксините на Moderna и на Pfizer

Всеки трети след тежка форма на Covid-19 е с влошено психично здраве Здраве

Всеки трети след тежка форма на Covid-19 е с влошено психично здраве

34% са развили психиатрични или неврологични диагнози след шест месеца

Плазмите на Кеше будят кръвните клетки! Здраве

Плазмите на Кеше будят кръвните клетки!

Водата, заредена с GANS anti-virus, стартира в организма процеси на самоконтрол, саморегулация и самоизцеление

Българската Асоциация по Хемофилия представя: „Движим се заедно с промяната!“ Здраве

Българската Асоциация по Хемофилия представя: „Движим се заедно с промяната!“

Национална информационна кампания по повод Световния Ден на Хемофилията - 17 април

Неваксинирани в Израел апелират за спазване на правата на човека Здраве

Неваксинирани в Израел апелират за спазване на правата на човека

Привилегиите на „зеления паспорт" са медицински апартейд, казват недоволните