Подкрепете ни!




Изкуство8 март 2024

Съществуват ли невидими хора? Според науката не, според късото кино – да.

Вижте новия подбор на „Кинематограф“ и може да спечелите брой на Списание 8


Съществуват ли невидими хора? Според науката не, според късото кино – да.
Идеята за невидимостта винаги е омагьосвала човешкия ум, била е повод за вяра, съмнения, страхове, очарования и болка. Идея, която не е подминала и редакторския екип на платформата за късометражно кино „Кинематограф“. Вдъхновени от неосезаемите страни на живота, те са подготвили шест филма, събрани в „Историите на невидимите“. Подборът се осмелява да надникне в измеренията, обичайно оставащи скрити за човешкото око, в онези истории, които се случват между редовете на взаимоотношенията, разминават се в сенките на подсъзнанието и по една или друга причина остават незабелязани.

Зрителите ще имат възможност да видят невидимото в рамките на тематичните събития, които ще се проведат в цели седем града. Това са София, Пловдив, Велико Търново, Бургас, Асеновград, Габрово и Благоевград. За прожекцията на 13-и март от 19:30 ч. в залата на „Синегранд“, София, специални гости за беседа със зрителите ще бъдат режисьорите Александра Фучанска и Невена Николова.

 
Кадър от филма „Мария“

В програмата са включени две български заглавия. Филмът „Мария“ на режисьора Александра Фучанска, със специалното участие на Ирмена Чичикова, разказва за Мария – съвременна жена, водеща на пръв поглед съвършен и подреден живот, докато една сутрин вътрешният й свят, който тя усърдно крие както от другите, така и от себе си, се проявява в твърде необичаен симптом – започва да става невидима, но дали с това и проблемите й ще изчезнат? Филм, който ни въвлича в размишления за отношенията между видимото и невидимото, завихрящи се в съзнанието на личността и нейните отношения със света, както и последицата от тази психологическа буря.


 Кадър от филма „Мария“

Второто българско заглавие е филмът „Покрив“ на режисьорския тандем Невена Николова и Петър Герзилов. История за депресията, която противно на всякаква етимология ни отвежда на върха на висок крайморски хотел, където двама души ще се срещнат, за да сложат край на живота си. Но дали са готови да извършат непоправимото, ще размислят ли, или вече е късно за това? Филмът „Покрив“ е едновременно тъжен и забавен, неловък и изискан, една сцена от неврозата на нашето съвремие, която мигновено ни става близка с непринудената и убедителна игра на актьорите Марина Фърцова и Емил Стефанов.

В програмата се включват още заглавия от Сингапур, САЩ, Финландия и Дания. Филми, които показват, че често най-невидимо е именно онова, което се намира пред очите ни.


Кадър от филма I Need My Space  („Имам нужда от моето пространство“, бел. ред.)

Купете билет за прожекцията в София тук
Научете повече за съвместната кампания на Списание 8 и „Кинематограф“ тук
Програмата на Кинематограф тук

Още по темата:

За паралелните вселени на войната и мира Изкуство

За паралелните вселени на войната и мира

Турски дигитален художник преплете два свята в невероятно въздействащ колаж

На 23 октомври идва „Най-смешното шоу завинаги навсякъде и само за вас” Изкуство

На 23 октомври идва „Най-смешното шоу завинаги навсякъде и само за вас”

„Заглавието е иронично, но и не е, тъй като живеем във века на рекламата“, намига Ива Тодорова

Черен кон ли умира там на белия сняг... Изкуство

Черен кон ли умира там на белия сняг...

На 79 г. си отиде Кирил Маричков

Разширих си клетката, за да не могат да ме дърпат и скубят Изкуство

Разширих си клетката, за да не могат да ме дърпат и скубят

На 92 г. почина големият български художник Иван Вукадинов

Подбрани филми за Земята и Космоса ще се излъчват безплатно в столични паркове Изкуство

Подбрани филми за Земята и Космоса ще се излъчват безплатно в столични паркове

На прожекциите в идните дни може да спечелите и брой на Списание 8

Това, което другите наричат лудост - за мен е единственият разумен начин да обичаш Изкуство

Това, което другите наричат лудост - за мен е единственият разумен начин да обичаш

Франзсоаз Саган: Нищо не предизвиква ревност така, както смехът

Картина на ван Гог разкрива дълбоко разбиране на природните феномени Изкуство

Картина на ван Гог разкрива дълбоко разбиране на природните феномени

Изследват дали художникът е изучавал процесите на атмосферната турбуленция или просто е бил крайно наблюдателен

Как умира лимоновото дърво Изкуство

Как умира лимоновото дърво

Когато бунтът на плодородието вещае погибел

40-ото издание на Аполония завърши с вълнуващ концерт на „Фондацията“ Изкуство

40-ото издание на Аполония завърши с вълнуващ концерт на „Фондацията“

Кирил Маричков беше удостоен със статуетката – знак на „Аполония“, за участието му през годините във Фестивала

Какво би било човечеството, ако не познаваше цветята? Изкуство

Какво би било човечеството, ако не познаваше цветята?

Мълчанието е елементът, в който великите неща се оформят, пише авторът на „Синята птица“

Виена търси нов оригинален прочит на валса „На хубавия син Дунав“ Изкуство

Виена търси нов оригинален прочит на валса „На хубавия син Дунав“

Обявен е международен конкурс за нестандартно изобразяване на вечната музика

Ален Делон: „Бих могъл да ударя човек, но не и животно“ Изкуство

Ален Делон: „Бих могъл да ударя човек, но не и животно“

Светът скърби за своя любимец от киното - мъжа с най-дълбокия син поглед и с най-пленителната усмивка

Х.Уелс: Всички имаме свои машини на времето Изкуство

Х.Уелс: Всички имаме свои машини на времето

Никой не би повярвал, че този свят е наблюдаван отблизо от интелекти, по-големи от човешкия