
изображение: iStock
Технологията за плащане с длан (биометрични данни) на Amazon стартира в около 65 обекта от магазинната верига за храни на Whole Foods в Калифорния.
Amazon One дебютира в два магазина Amazon Go в района на Сиатъл още през септември 2020 г. и опита да пробие в няколко обекта на Whole Foods в Сиатъл през април 2021 г. В момента се използва в редица зали и летища, в обекти на Amazon Fresh и Amazon.
Най-широко е разпространено внедряването на технологията за плащане с длан в обектите на притежаваната от Amazon Whole Foods в Калифорния.
За да използват Amazon One, купувачите трябва първо да „запишат“ дланта си (или и двете си длани) в платежната услуга и да свържат биометричните данни със своята кредитна или дебитна карта. От Amazon уточняват, че този процес отнема по-малко от една минута. Сканиращото устройство използва „визионна технология“, за да намери и избере уникални идентификатори на дланта на всеки клиент, казват от компанията.
„След като приключат с пазаруването, клиентите идват до касата или до устройствата за безкасово плащане, просто прекарват дланта си над устройството Amazon One и нужната за покупките сума ще се свали от картата, свързана с дланта им“, разясняват от Amazon.
От Amazon твърдят, че избрали разпознаването по длан, тъй като е по-конфиденциален от другите видове биометрични плащания, „защото не можете да определите самоличността на човек, като гледате изображение на дланта му“.
Гигантът в търговията на дребно обяви дебюта на нововъведението си в пика на пандемията от коронавирус, когато хората се страхуваха много много да пипат предмети, и вярваше, че хората ще приветстват всяка безконтактна опция.
Потребителите не се нуждаят от акаунт в Amazon, за да използват платформата за плащане с длан.
От компанията успокояват клиентите, че скенерите Amazon One са защитени с „множество контроли за сигурност“, че изображенията на дланта са криптирани и изпратени в защитена зона в облак, а не се съхраняват на самите устройства.