Подкрепете ни!




ОбразованиеНайден Колчев, снимки Добрин Кашавелов / 10 септември 2020

Учителят Марта Джалева: Стига с тази агония!

По-добре даден предмет да не се учи, отколкото на децата да им преподават хора, които не са в час

снимка: Добрин Кашавелов
снимка: Добрин Кашавелов
Водещата тема в новия брой на Списание 8 е за онлайн и домашното образование. Една от засегнатите теми е за качеството на преподаване и доколко учителите успяват да са адекватни в новата реалност. Предлагаме ви част от крайно интересното интервю с Марта Джалева, учителка в 91. Немска езикова гимназия.

Купете броя от тук
За абонамент тук

Г-жо Джалева, какво се промени в образованието от март насам?
Досега  училището, добро или лошо, бе изработило роли – всеки знаеше какво може или не, родители, ученици, учители и директори. На децата сякаш им е вписано в чипа какво да правят, когато са в училище, какво им е позволено в час или в сградата на училището. Същото важи и за учителите, и за администрацията. Като махнеш обаче ограниченията на физическото присъствие, всички участници стават асистемни. И при липсата на ясни правила, като в тази ситуация, натоварването върху директори, учители и ученици бе огромно.

Като че ли сега повече от всякога се нуждаем от нов тип учители?

Сега се получава много неприятно, защото немалка от част от учителите са с някакви девиации и това си личи. Всички знаем и децата го казват, че има немалко такива, които, меко казано, са минали във фаза, в която не са за учители. Има и хора, които имат професионален проблем, защото досега дълги години в час са правили едно и също – като влязат, прочитат урока, пеят го, не виждат учениците дори. Онлайн начинът на работа обаче ги изкарва от равновесие, те не могат да се концентрират, сменят темите и т.н.

И как може да се промени това?
От години повтарям, че трябва да се преназначат всички учители. С нови длъжностни характеристики. Да се приключи с тази мъка и агония. По-добре е някои хора да ги няма и по този предмет въобще да не се учи, отколкото да са там. Те стоят и вредят на децата. Но сега този процес се случва. Сега вече учителят трябва да прави съвсем нови неща. Но има хора, които не могат да се ориентират в новата ситуация. Пуснаха ги във всички възможни отпуски, опитваха се да им помогнат, но после, ако не може да се справи, човекът си подписва, че напуска, и край... Това не може да продължава - има хора, които реално не преподават. Те губят времето на всички.


Още по темата:

Учителят Наталия Сотирова: Засилените мерки в училище стресират децата, дори са вредни за Образование

Учителят Наталия Сотирова: Засилените мерки в училище стресират децата, дори са вредни за здравето

„Министерството на здравеопазването се оправдава с някаква имагинерна епидемиологична обстановка”

Честит празник, скъпи деца и родители! Образование

Честит празник, скъпи деца и родители!

Това е един от от най-вълнуващите дни в живота ни. Ще го разберем по-късно.

Родители протестират против маските в училище Образование

Родители протестират против маските в училище

Възмутени майки и бащи искат мерките на МОН с цел превенция от коронавирус да са препоръчителни, а не задължителни

Не сме поредната тухла в стената Образование

Не сме поредната тухла в стената

И четирите деца на сем. Петкови се обучават у дома. Какъв е резултатът?

Ужасявам се при мисълта, че и тази година може да има онлайн образование Образование

Ужасявам се при мисълта, че и тази година може да има онлайн образование

Според Милко Сарафов, директор на СОУ „Христо Смирненски“, гр. Брезово, най-потърпевши са бъдещите първокласници и второкласниците

Доц. д-р Екатерина Тодорова: „Дислексията не е болест” Образование

Доц. д-р Екатерина Тодорова: „Дислексията не е болест"

Това е състояние, при което информацията се преработва по различен начин

Ива Бонева, директор на ЦПО: „Различието е ценност, но заедно е по-добре!” Образование

Ива Бонева, директор на ЦПО: „Различието е ценност, но заедно е по-добре!”

Искаме да променим училищната среда така, че тя да приеме всяко различно дете