Любов Миронова: С този курс искам да запълня голяма празнина в образователната ни система
„Озарената педагогика“ е подходяща за професионалисти, работещи с деца от 3 до 7 годишна възраст
След като повече от 10 години интензивно обучавах деца, родители и учители, през последните четири фокусът ми премина изцяло върху родителите. Целта беше да се подготвят няколкостотин семейства да се грижат за децата си във възрастта от 0 до 7 години съзнателно, човеколюбиво и така да разбират и ценят труда на учителките в детската градина. Училището за съзнателни родители, което създадох през 2014 година, вече е стабилизирано онлайн и стотици български семейства от цял свят учат в него. Когато децата са развивани и обгрижени от родителите си по значим начин през първите три години, идва ред да се срещнат и с така подготвени учители.
В тази връзка започвам едногодишен курс за професионалисти, работещи с деца от 3 до 7 годишна възраст. Казва се „Озарена педагогика“. Относно нея през 2014 година излезе книгата ми „Устойчив модел за образование и хармония с децата“.
На какво ще ги научите? Какви са основните теми, върху които ще работите?
- Етапи на развитие на детето;
- Работа с родители;
- Ролята на възпитателя;
- Финанси. Администрация;
- Уникалност на озарения подход;
- Принципи за работа с деца. Ценности;
- Техники. Похвати. Дейности;
- Цели. Програма;
- Среда;
- Ритъм – дневен, седмичен, годишен.
И в двата варианта остават едни 7-8-9 часа на ден, за които предучилищните педагози не са подготвени. В тази връзка основни теми в курса по Озарена педагогика ще са имено тези часове, т.е. как да се приспиват деца, как да се успокояват, как да се взимат сутрин и изпращат вечер, как да се организира храненето …
Вярвам, че това е пътят, по който да се намали рязко агресията между учители, родители и деца в детската градина, на която често ставаме свидетели. Това е пътят педагозите да се прибират вечер у дома без да са изтощени, децата да не са невротизирани, със симпотоми на хиперактивност и аутизъм, родителите да са спокойни, докато са на работа.
Каква е ползата за децата, след като техните възпитатели преминат обучението?
Ползата за децата е, че възрастните, който са с тях, ще ползват ненасилствени методи и инструменти с които да ги водят във възпитателния процес.
Ползата за предучилищните педагози е да спрат да се борят с децата и да се прибират вечер в добро физическо и психическо здраве. Време е да се прекрати този порочен кръг.
Тук искам да уточня, че в курса по „Озарена педагогика“ се учи. За сравнение – в „Училище за съзнателни родители“ в рамките на една година родителите преминават през над 650 видео урока, над 100 упражнения, над 50 ретроспекции.
Сега всеки трябва да изработи комплекта си с материали, т.е. трябва време, воля и труд. Има предучилищните педагози, който са получили диплома, защото са си платили, както и такива, на които средният успех е 3.50. Има предучилищни педагози, които са свикнали обученията им да са в СПА хотел и да получат сертификат с много подписи и печати за знания, които нямат. Възпитана е общност, която работи в посоката „толкова ми плащат, толкова работя“. За тези колеги курсът ще е труден. Той би бил подходящ за хора, които милеят за децата и обичат работата с тях, които горят в това, което работят. И които искат промяна в образованието!
Вярно ли е, че най-важните години в живота на човек са първите седем?
Чували сте израза: „На този му липсват първите седем години“. По друг начин казано това, което е изпуснато в тази възраст, после не се наваксва. Това е времето за възпитание.
Изключително тревожна е тенденцията от властимащи, които не познават етапите на развитие на детето, които внасят модели от доказано лоши образователни системи като „иновация“, с които децата, вместо да се възпитават, се обучават. Имаме 12 класа да ги обучим, също и още 3-5 години висше образование. Ако образователната система работи, ще ги научим със сигурност няколко пъти, НО за възпитание имаме само първите 7 години.
Тревожно е да виждаме деца в първи клас, които не са здрави физически, вяли, бледи, с очила, прегърбени, неспокойни, с нервни тикове. Тревожно е, че на тези деца се открадва детството. Няма научно доказателство, че спирането на децата да играят навън, държането им седнали на стол продължително време до 7 годишна възраст е полезно! Децата трябва да се движат активно, за да се раждат неврони. Трябва да спят следобед и вечер, за да омрежават тези неврони в невронни мрежи и за да възстановяват нервната система. С други думи – умно е сръчното дете, умно е ловкото дете.
Едногодишният онлайн курс по „Озарена педагогика“ започва на 8 април
Любов Миронова е от хората, които не се побират в рамки. Работила е в сферата на финансите, провежда обучения по мениджърски умения, експерт е в областта на личната ефективност. Но в един момент сменя приоритетите – поставя на първо място децата. Любов Миронова е сред визионерите за промяната на образователната система в България. Работи с успех с т.нар. хиперактивни деца, деца с дефицит на вниманието, занижена памет или просто по-палави. Активист е за промяна на системата на образование - разработва и публикува „Устойчив модел за образование и хармония с деца“. Провежда обучения за учители и директори. На 1 ноември, 2021 година е избрана за Будител на район Слатина в град София.
Гледайте тук участието на Любов Миронова в LIVE в 8 със Списание 8!
Още по темата:
„Училище за надежда“ – документален филм разказва за благородната мисия да обучаваш най-бедните
Мечтата на основателите на училището е да направят и гимназия
„Първото условие за възпитанието на детето е любовта"
Детска школа „Белите кокичета“ обявява прием на деца от 3 до 6 годишна възраст за учебната 2024-2025 г.
„Академия за Човека“ започва новата си учебна година
Все още можете да се запишете на info@academyforthehumanself.com
Тя се въртяла в час, била разсеяна и я обявили за проблемно дете
А Джилиан Лин, впоследствие прочут хореограф, просто искала да танцува
Български медалисти в Международната Менделеева олимпиада по химия
Виктор Лилов е с колекция от медали на световни състезания по естествени науки
Кои са най-големите предизвикателства, с които трябва да се справят учениците в училище?
За да разберете как да ги подкрепим, заповядайте на първата конференция на неформално образование
Възкресили сме фараонската мечта на Египет: задължително всеобщо подчинение
Прочетете откъси от книгата на Джон Гатоу „Затъпяване – скритата цел на държавното образование"
Във всяка възраст можем да се научим на ново умение
Образователен форум представи подходи за учене през целия живот
За училището на живота няма възраст
Включете се като говорител или слушател във форума за учене чрез преживяване
Запишете се в Академия за Човека
Интердисциплинарният просветен център, който извисява и обогатява човека, без значение от възрастта му -> academy@kamdzhalov-foundation.org
Монтесори – революцията в обучението чрез игра
Монтесори философията съчетава традиционни подходи с модерно мислене
Британски университет предлага магистърска степен по магия и окултизъм
Студентите ще учат за дракони, крал Артур и за феминизма във вещерството
Китайското правителство продължава да насърчава „интелигентните класни стаи“
В някои действащи проекти съотношението на преподаден материал от ИИ и от жив учител вече е 70%/30%
Отворени врати в ,,Белите кокичета“ на 29 април
В основата на работата в детската школа е Слънчевото възпитание
Какво е растителна слепота?
В образователната система се отделя по-малко внимание на растенията. Природозащитниците наричат това зоошовинизъм.
Децата в детска школа ,,Белите кокичета” се възпитават с методите на Учителя Петър Дънов
Заповядайте в деня на отворените врати на 25.03.2023 г.