favorites basket
user
НаукаКатерина Борисова / 9 септември 2013

Чужд език за часове

Опитайте сугестопедията по време на предстоящото събитие Списание 8 НА ЖИВО

На 11.02 в зала Люмиер в София ще се проведе целодневното събитие "Списание 8 НА ЖИВО", което има за цел да срещне очи в очи авторите и читателите на изданието. Приятелите ни от сугестопедичен център "Вихровения" ще изнесат урок по сугестопедия на живо, ще си говорим също така за история, пътешествия, здраве и музика. Вижте подробностите тук.

Зад всяка гениална идея... естествено, стои и по един гениален човек. Ето защо, преди да навлезем в дебрите на сугестопедията и да научим как работи уникалният метод, ще ви запознаем с неговия създател – проф. Георги Лозанов. 


Сугестопедът

Всички знаем, че мозъкът ни е много сложен и не сме разбрали докрай възможностите му. И колкото и да го пълним с информация, колкото и работа да ни върши в ежедневието, всъщност използваме изключително малка част от неговия потенциал.

Това е водещата линия през целия професионален път на проф. Лозанов. Преди да насочи енергията си в изследване на внушението в учебния процес, ученият вече има изградено име като директор на психиатричната болница в Курило и един от пионерите в психотерапията у нас.

Благодарение на своите познания по интегрална психотерапия и хипноза, в продължение на 10 години Лозанов излекува успешно стотици пациенти, неподатливи на медикаментозна терапия.

Още през 1965 г. той успява на извърши първата безболезнена операция на ингвинална херния без медикаментозна упойка, единствено с внушение на пациента в будно състояние. Манипулацията е документирана на видео и впоследствие се превръща в истинско събитие за професионалните среди.


Хипнотизирани души



Много е важно още тук да се отбележи, че внушението, използвано при сугестопедията – метода, който предстои да ви представим, не бива да се бърка с хипноза! Самият Лозанов, въпреки чудесните оздравителни ефекти, които постига в медицинската си практика, се отказва напълно от използването на хипнозата - за каквито и да било приложения. Причина са моралните съображения и изследвания, според които, ако се прилага дълго време, постепенно тя отслабва съпротивителните сили на личността към външни влияния. По тази причина лекарят започва да търси други, нехипнотични пътища да помага на своите пациенти и открива, че голяма част от добрите резултати на хипнозата могат да бъдат постигнати и само чрез внушение. 

То не приспива волята, а е универсален комуникационен фактор, който взема участие през всеки миг от живота ни, макар и невинаги нарочно.

Ако случайно сте се чудили защо например децата имат любими учители, при които помнят по-лесно, разбират по-добре и спазват по-високо ниво на дисциплина, а други просто побъркват - отговорът е във внушението. Оказва се, че доброто познаване на материята не е гаранция за успеха на учителя, защото той въздейства най-напред като личност. Усмивката, облеклото, движенията, походката, интонацията на говора, цялостното отношение към ученика имат решаващо значение, въпреки че се прокрадват зад поднасяната на преден план логика на речта. Това са само част от т.нар. подпрагови, или несъзнавани, сигнали, които предизвикват и съответната несъзнавана реакция у възприемащия и могат да отключат или заключат мисловните ни способности в зависимост от това как се използват.

Проф. Георги Лозанов знае отлично как да ги отключва. В дългогодишните си изследвания той е воден от своето верую – граница на възможностите ни няма. „Винаги съм си мислил, метафорично казано, че ние сме паднали ангели, заключени богове, хипнотизирани души, които са повярвали в своето ограничено нищожество. И са се примирили. 


Как продължава пътят на проф. Лозанов, в какво се състои уникалната му система и какви са впечатления на ученици и преподаватели, докоснали се до сугестопедията - четете само в брой 9/2013 на Списание 8.

За сугестопедичната занималня на център „Вихровения" четете тук.






ПОДКРЕПИ НИ

Абонирай се за нашия бюлетин

Не забравяй да се абонираш за нашия бюлетин, който ще те уведомява за активни промоции, нови продукти и случващото се при нас.