Съществуват ли невидими хора? Според науката не, според късото кино – да.
Вижте новия подбор на „Кинематограф“ и може да спечелите брой на Списание 8
Зрителите ще имат възможност да видят невидимото в рамките на тематичните събития, които ще се проведат в цели седем града. Това са София, Пловдив, Велико Търново, Бургас, Асеновград, Габрово и Благоевград. За прожекцията на 13-и март от 19:30 ч. в залата на „Синегранд“, София, специални гости за беседа със зрителите ще бъдат режисьорите Александра Фучанска и Невена Николова.
В програмата са включени две български заглавия. Филмът „Мария“ на режисьора Александра Фучанска, със специалното участие на Ирмена Чичикова, разказва за Мария – съвременна жена, водеща на пръв поглед съвършен и подреден живот, докато една сутрин вътрешният й свят, който тя усърдно крие както от другите, така и от себе си, се проявява в твърде необичаен симптом – започва да става невидима, но дали с това и проблемите й ще изчезнат? Филм, който ни въвлича в размишления за отношенията между видимото и невидимото, завихрящи се в съзнанието на личността и нейните отношения със света, както и последицата от тази психологическа буря.
Второто българско заглавие е филмът „Покрив“ на режисьорския тандем Невена Николова и Петър Герзилов. История за депресията, която противно на всякаква етимология ни отвежда на върха на висок крайморски хотел, където двама души ще се срещнат, за да сложат край на живота си. Но дали са готови да извършат непоправимото, ще размислят ли, или вече е късно за това? Филмът „Покрив“ е едновременно тъжен и забавен, неловък и изискан, една сцена от неврозата на нашето съвремие, която мигновено ни става близка с непринудената и убедителна игра на актьорите Марина Фърцова и Емил Стефанов.
В програмата се включват още заглавия от Сингапур, САЩ, Финландия и Дания. Филми, които показват, че често най-невидимо е именно онова, което се намира пред очите ни.
Кадър от филма I Need My Space („Имам нужда от моето пространство“, бел. ред.)
Купете билет за прожекцията в София тук
Научете повече за съвместната кампания на Списание 8 и „Кинематограф“ тук
Още по темата:
Колко здраво жените стискат веригите, които ги оковават!
124 г. от рождението на майката на Скарлет О'Хара – Маргарет Мичъл
Донесе ми от ветрове заръка, пожари звездни, за да не тъжа...
91 години от рождението на Евтим Евтимов
За паралелните вселени на войната и мира
Турски дигитален художник преплете два свята в невероятно въздействащ колаж
На 23 октомври идва „Най-смешното шоу завинаги навсякъде и само за вас”
„Заглавието е иронично, но и не е, тъй като живеем във века на рекламата“, намига Ива Тодорова
Разширих си клетката, за да не могат да ме дърпат и скубят
На 92 г. почина големият български художник Иван Вукадинов
Подбрани филми за Земята и Космоса ще се излъчват безплатно в столични паркове
На прожекциите в идните дни може да спечелите и брой на Списание 8
Това, което другите наричат лудост - за мен е единственият разумен начин да обичаш
Франзсоаз Саган: Нищо не предизвиква ревност така, както смехът
Картина на ван Гог разкрива дълбоко разбиране на природните феномени
Изследват дали художникът е изучавал процесите на атмосферната турбуленция или просто е бил крайно наблюдателен
Когато една врата се затваря и друга се отваря, вероятно си в затвора
Вечните смешки на Джон Клийз от „Монти Пайтън“
40-ото издание на Аполония завърши с вълнуващ концерт на „Фондацията“
Кирил Маричков беше удостоен със статуетката – знак на „Аполония“, за участието му през годините във Фестивала
Какво би било човечеството, ако не познаваше цветята?
Мълчанието е елементът, в който великите неща се оформят, пише авторът на „Синята птица“
Виена търси нов оригинален прочит на валса „На хубавия син Дунав“
Обявен е международен конкурс за нестандартно изобразяване на вечната музика
Ален Делон: „Бих могъл да ударя човек, но не и животно“
Светът скърби за своя любимец от киното - мъжа с най-дълбокия син поглед и с най-пленителната усмивка
Х.Уелс: Всички имаме свои машини на времето
Никой не би повярвал, че този свят е наблюдаван отблизо от интелекти, по-големи от човешкия