Учителят Марта Джалева: Стига с тази агония!
По-добре даден предмет да не се учи, отколкото на децата да им преподават хора, които не са в час
снимка: Добрин Кашавелов
Г-жо Джалева, какво се промени в образованието от март насам?
Досега училището, добро или лошо, бе изработило роли – всеки знаеше какво може или не, родители, ученици, учители и директори. На децата сякаш им е вписано в чипа какво да правят, когато са в училище, какво им е позволено в час или в сградата на училището. Същото важи и за учителите, и за администрацията. Като махнеш обаче ограниченията на физическото присъствие, всички участници стават асистемни. И при липсата на ясни правила, като в тази ситуация, натоварването върху директори, учители и ученици бе огромно.
Като че ли сега повече от всякога се нуждаем от нов тип учители?
Сега се получава много неприятно, защото немалка от част от учителите са с някакви девиации и това си личи. Всички знаем и децата го казват, че има немалко такива, които, меко казано, са минали във фаза, в която не са за учители. Има и хора, които имат професионален проблем, защото досега дълги години в час са правили едно и също – като влязат, прочитат урока, пеят го, не виждат учениците дори. Онлайн начинът на работа обаче ги изкарва от равновесие, те не могат да се концентрират, сменят темите и т.н.
И как може да се промени това?
От години повтарям, че трябва да се преназначат всички учители. С нови длъжностни характеристики. Да се приключи с тази мъка и агония. По-добре е някои хора да ги няма и по този предмет въобще да не се учи, отколкото да са там. Те стоят и вредят на децата. Но сега този процес се случва. Сега вече учителят трябва да прави съвсем нови неща. Но има хора, които не могат да се ориентират в новата ситуация. Пуснаха ги във всички възможни отпуски, опитваха се да им помогнат, но после, ако не може да се справи, човекът си подписва, че напуска, и край... Това не може да продължава - има хора, които реално не преподават. Те губят времето на всички.
Още по темата:
„Училище за надежда“ – документален филм разказва за благородната мисия да обучаваш най-бедните
Мечтата на основателите на училището е да направят и гимназия
„Първото условие за възпитанието на детето е любовта"
Детска школа „Белите кокичета“ обявява прием на деца от 3 до 6 годишна възраст за учебната 2024-2025 г.
„Академия за Човека“ започва новата си учебна година
Все още можете да се запишете на info@academyforthehumanself.com
Тя се въртяла в час, била разсеяна и я обявили за проблемно дете
А Джилиан Лин, впоследствие прочут хореограф, просто искала да танцува
Български медалисти в Международната Менделеева олимпиада по химия
Виктор Лилов е с колекция от медали на световни състезания по естествени науки
Любов Миронова: С този курс искам да запълня голяма празнина в образователната ни система
„Озарената педагогика“ е подходяща за професионалисти, работещи с деца от 3 до 7 годишна възраст
Кои са най-големите предизвикателства, с които трябва да се справят учениците в училище?
За да разберете как да ги подкрепим, заповядайте на първата конференция на неформално образование
Възкресили сме фараонската мечта на Египет: задължително всеобщо подчинение
Прочетете откъси от книгата на Джон Гатоу „Затъпяване – скритата цел на държавното образование"
Във всяка възраст можем да се научим на ново умение
Образователен форум представи подходи за учене през целия живот
За училището на живота няма възраст
Включете се като говорител или слушател във форума за учене чрез преживяване
Запишете се в Академия за Човека
Интердисциплинарният просветен център, който извисява и обогатява човека, без значение от възрастта му -> academy@kamdzhalov-foundation.org
Монтесори – революцията в обучението чрез игра
Монтесори философията съчетава традиционни подходи с модерно мислене
Британски университет предлага магистърска степен по магия и окултизъм
Студентите ще учат за дракони, крал Артур и за феминизма във вещерството
Китайското правителство продължава да насърчава „интелигентните класни стаи“
В някои действащи проекти съотношението на преподаден материал от ИИ и от жив учител вече е 70%/30%
Отворени врати в ,,Белите кокичета“ на 29 април
В основата на работата в детската школа е Слънчевото възпитание
Какво е растителна слепота?
В образователната система се отделя по-малко внимание на растенията. Природозащитниците наричат това зоошовинизъм.