Подкрепете ни!




Образование12 ноември 2020

Учениците са със слаби умения за пространствено мислене

Според японски учени програмата по математика и геометрия трябва да се преразгледа

Снимка: Jeswin Thomas, Unsplash
Снимка: Jeswin Thomas, Unsplash


Преподаването на математика, геометрия и тригонометрия трябва да бъде преосмислено, тъй като уменията за пространствено мислене при децата не са достатъчно развити, се казва в ново проучване.

На учениците, които са участвали в изследването, били задавани на пръв поглед елементарни въпроси за това кои форми си пасват. Те трябвало да идентифицират една основна форма в различни изображения, съставени от много различни. Децата се затруднили в откриването им сред много други. 

Уменията за пространствено мислене помагат на хората да въртят мислено фигури, за да видят как биха изглеждали те, конфигурирани в различни позиции и посоки. Експертите смятат, че 1357 ученици от 4 до 9 клас в Япония, които са участвали в изследването, са се борили със заданието, тъй като не са могли да визуализират фигури и да приложат математическа теория за решаване на геометрични задачи.

Д-р Тао Фуджита от Университета в Ексетър, който ръководи изследването, казва: „Поставихме много прости математически задачи на ученици от различни възрасти и открихме, че малък брой деца могат да им отговорят правилно. Въпреки че това са ученици в Япония, изводите ни могат да бъдат отнесени и към децата от други страни. Проблемът може да е, че учителите не могат реално да преценят достиженията на учениците и само правят предположения относно уменията на децата в геометрията. Във всички случаи е важно поне веднъж годишно училищата да проверяват уменията на децата, достигнати в пространственото мислене".

Учениците знаели много за триизмерните фигури - кубове, призми, пирамиди и пр., но не можели да използват своите знания и разсъждения при решаване на прости, но непознати геометрични задачи. 
Според д-р Фуджита „Не е достатъчно децата да знаят името на фигурите, те трябва да могат да използват знанията си за решаване на проблеми. Учебната програма трябва да отдели повече часове за това". 
Настоящата японска учебна програма по тригонометрия трябва да бъде преразгледана и да се даде възможност на децата не само да упражняват своите умения за пространствено мислене, но и да консолидират, споделят, обсъждат и прилагат наученото.

Още по темата:

Във всяка възраст можем да се научим на ново умение Образование

Във всяка възраст можем да се научим на ново умение

Образователен форум представи подходи за учене през целия живот

За училището на живота няма възраст Образование

За училището на живота няма възраст

Включете се като говорител или слушател във форума за учене чрез преживяване

Запишете се в Академия за Човека Образование

Запишете се в Академия за Човека

Интердисциплинарният просветен център, който извисява и обогатява човека, без значение от възрастта му -> academy@kamdzhalov-foundation.org

Монтесори – революцията в обучението чрез игра Образование

Монтесори – революцията в обучението чрез игра

Монтесори философията съчетава традиционни подходи с модерно мислене

Британски университет предлага магистърска степен по магия и окултизъм Образование

Британски университет предлага магистърска степен по магия и окултизъм

Студентите ще учат за дракони, крал Артур и за феминизма във вещерството

Китайското правителство продължава да насърчава „интелигентните класни стаи“ Образование

Китайското правителство продължава да насърчава „интелигентните класни стаи“

В някои действащи проекти съотношението на преподаден материал от ИИ и от жив учител вече е 70%/30%

Отворени врати в ,,Белите кокичета“ на 29 април Образование

Отворени врати в ,,Белите кокичета“ на 29 април

В основата на работата в детската школа е Слънчевото възпитание

Какво е растителна слепота? Образование

Какво е растителна слепота?

В образователната система се отделя по-малко внимание на растенията. Природозащитниците наричат това зоошовинизъм.

Новите реалности в педагогиката Образование

Новите реалности в педагогиката

Как да подготвим себе си и своите деца за бъдещето?

Педагогика на всекидневието Образование

Педагогика на всекидневието

Какво е бъдещето на образованието и кое е образованието на бъдещето?

Любов Миронова: Преподавам Озарена педагогика Образование

Любов Миронова: Преподавам Озарена педагогика

Сякаш преди хората имаха много въпроси и търсеха истината, а сега имат много отговори и нямат истински въпроси

Любов Миронова: Възпитанието на едно дете започва преди да има... дете Образование

Любов Миронова: Възпитанието на едно дете започва преди да има... дете

В „Училище за съзнателни родители” давам ясни указания какво, кога и колко е добре да се прави – като рецепта на вкусно сготвена гозба

Честит празник, скъпи деца и родители! Образование

Честит празник, скъпи деца и родители!

Това е един от от най-вълнуващите дни в живота ни. Ще го разберем по-късно.

Добрият учител няма да отгледа деца, които искат уравниловка Образование

Добрият учител няма да отгледа деца, които искат уравниловка

Децата трябва да се обичат еднакво - и палавите, и послушните, и бързите и мудните, и мързеливите и прилежните